Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe stallen jullie thuis de fiets? - Forum Wereldfietser

Hoe stallen jullie thuis de fiets?

De meeste mensen hier hebben een tamelijk kostbaar 2-wielertje waar ze niet altijd naast slapen. Hoe stallen jullie hem als jullie thuis zijn? Er worden in NL nog steeds veel fietsen gestolen, ook uit schuurtjes e.d.

Als ik al zie dat mensen ongeveer hun naam en adres op dit forum posten... op andere fora worden die gegevens al gebruikt om gericht in te breken :(. Ik heb m'n woonplaats ook dan maar verwijderd ;)

Overigens ben ik bij m'n nieuwe fiets van plan in de schuur 2 grondankers in cement te gieten en daar de fiets aan vast te maken. Voor ww-verkeer heb ik een andere fiets. Bij m'n vorige werkgever was daar een afgesloten stalling voor, bij m'n huidige moeten ze buiten staan.
Fedor schreef:.... Hoe stallen jullie hem ... op andere fora worden die gegevens al gebruikt om gericht in te breken :(.
Eh, en nu gaan we allemaal precies vertellen waar onze fietsen staan???? :shock: :roll: :lol: :lol:
Leon schreef:
Fedor schreef:.... Hoe stallen jullie hem ... op andere fora worden die gegevens al gebruikt om gericht in te breken :(.
Eh, en nu gaan we allemaal precies vertellen waar onze fietsen staan???? :shock: :roll: :lol: :lol:
Mwah als je hem in beton hebt gegoten met 2 valse pitbulls er naast mag je dat best zeggen hoor ;)

of in de garagebox van de bure... 8)

Ik heb beneden een box met van die ouderwetse scharnieren die je er zo uit tikt met een drevel.En dat kan want ze zitten aan de buitenkant dus iedereen kan er bij. Toen een paar jaar geleden alle sloten werden vervangen omdat de woningbouw vereniging de huurders (eindelijk eens) wou laten zien hoe goed ze wel niet zijn voor hun huurders, werd wel het slot van de boxdeur vervangen. Toen ik vroeg of dat veel zin had vanwege de scharnieren, zeiden ze nee. Of het dan niet zinnig was om aan dat probleem dan ook wat te doen. Dat is het zeker, maar dat valt niet onder ons plan.
Ik heb er dus maar een paar dievenklauwen in gezet toen mijn fiets daar opgeborgen moest gaan worden.

Een goede avond,

zelf doe ik het erg gemakkelijk, meestal fiets ik erop (heb maar 1 velo) dus de velo staat eigelijk altijd binnen handbereik.... Of anders gewoon opslot in de schuur.

Bas

Hoi Fedor,


De beste oplossing is om je fiets flink te gebruiken. De mijne zit onder het stof, is beschadigd door vervoer op diverse bussen in Azie, heeft beschadigingen in het vliegtuig opgelopen. Technisch is ie goed, maar ik het niet het idee dat het een gewild object is om te stelen.
Toen m'n Giant nog wel mooi was stond ie binnen, in huis. Dan maakt ie deel uit van de inboedel, en is daarmee gedekt door de inboedelverzekering.

Groeten, Cor

Corr schreef:Toen m'n Giant nog wel mooi was stond ie binnen, in huis. Dan maakt ie deel uit van de inboedel, en is daarmee gedekt door de inboedelverzekering.
Da's op zich wel een idee...

Al zou ik hem wel nog apart verzekeren tegen diefstal denk ik (voor "buiten").

Houd er rekening mee dat de inboelverzekering diefstal uit schuurtjes en boxen vaak niet vergoed! Heb je een fietsdiefstalverzekering dan moet de fiets in het schuurtje op slot staan met een goedgekeurd slot, want de verzekering kan het erop gooien dat een schuurtje een niet goed afgesloten ruimte is.
Mijn fietsen staan in mijn werkkamer, maar ik woon dan wel in een fietsdiefstal gevoelige stad.

Aansluitend aan het door Bert gestelde, heeft de verzekeringsnemer een zorgplicht.
In onze polis staat: Alle voorzorgen te nemen ter voorkoming van enz.
door onder andere:
Het slot te gebruiken op de wijze waarvoor het is ontworpen, door het frame vast te zetten aan bijvoorbeeld een latarenpaal.

Ik heb dat eens nagevraagd. Wij hebben een AXA defenderslot waarbij je een losse ketting/kabel kunt [lees dus moet ] kopen in combinatie met het ringslot.
M.a.w. als ik als verzekeringsnemer nalaat om die ketting/kabel aan te schaffen en bij de bakker op de hoek ff niet vastzet aan een vastobject kunnen ze een uitkering weigeren.

Verder heb ik, (zonder dit nagekeken te hebben) mijn :?: :?: bij de dekking van een fiets door een inboedelverzekering. Ik kan me voorstellen dat dit in een grote stad meer geëigend is om een fiets in huis te stallen. Maar maakt een fiets deel uit van een/de inboedel?

Lees de polis maar eens na. :idea: Het kan een hoop ergenis achteraf voorkomen.

Groetjes Bob

"Bob&Marguérite"
Verder heb ik, (zonder dit nagekeken te hebben) mijn :?: :?: bij de dekking van een fiets door een inboedelverzekering. Ik kan me voorstellen dat dit in een grote stad meer geëigend is om een fiets in huis te stallen. Maar maakt een fiets deel uit van een/de inboedel?

Lees de polis maar eens na. :idea: Het kan een hoop ergenis achteraf voorkomen.
Niet helemaal hetzelfde, maar bij mij is ooit een ruit van mijn auto in getikt, en een broek die ik de volgende dag bij de stomerij zou brengen ontvreemd. Een Ray Ban zonnebril, en nog wat rommel. Tot ƒ500,- kon ik declareren bij mijn inboedelverzekering ex een nieuwe ruit en het inzetten ervan.

[dom blondje]Als je goed verzekerd bent, wordt je fiets dan niet meer gestolen?[/dom blondje]

SjirkM schreef:[dom blondje]Als je goed verzekerd bent, wordt je fiets dan niet meer gestolen?[/dom blondje]
Nee maar het gaat wel die kant op, een van mijn zusjes rijdt op een Gazelle Orange, als we dan de stad in gaan en ze zet hem alleen op het beugelslot, en ik vraag of hij niet ook met de ketting aan een paal of hek moet, vind ze dat teveel gedoe "en hij is goed verzekerd" zegt ze dan. Komen we terug, fiets dus weg. Nou ja zeg ze dan, "hij moest ook een grote beurt hebben en er moest ook e.e.a. aan gerepareerd worden. Van dat geld kan ik dan de nieuwe verzekeringspremie betalen, heb ik voor het zelfde geld wel een nieuwe fiets". Je eigen zus die notabene in het geld zwemt. Ze is niet blond, maar ik schaamde me diep. :cry: