Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thermo bidons - Forum Wereldfietser

Thermo bidons

Thermo bidons hebben in de zomer voor mij geen zin. In een thermobidon gaat altijd veel minder water dan in een gewone bidon.
In de zomer heb ik gewoon veel water nodig.
Liever warm water dan geen water.
In de winter lijkt het mij wel lekker om iets warms te drinken. Soep of zo.
niko

nikopaul schreef: In de zomer heb ik gewoon veel water nodig.
Liever warm water dan geen water.
Ook beter voor je lijf om niet te koud te drinken.

Sigg heeft losse thermohoezen om over hun eigen bidons/flessen te doen. Je moet dan wel een verstelbare bidonhouder (als die ook "groter" gezet kunnen worden) hebben anders past het niet meer. En het is (heel) wat lastiger pakken en drinken.

Wij hebben als proef een keer een Polar bottle gekocht. Knap waardelos is alles wat ik ervan kan zeggen. Hij lekt, en hij is ook minder koel dan een gewone aluminiumkleurige Sigg bidon. Dat laatste werkt best aardig. Echt goed is natuurlijk een echte thermosfles. Wij hebben er daar eentje van bij ons, die we overdag met koud water vullen (we beginnen de dag met de gewone bidons), en 's avonds vullen we hem met heet water zodat we de volgende ochtend heet water voor thee of koffie hebben zondar dat de brander nog aan hoeft.
Wim

Idd, het is beter om drinken niet al te koud naar binnen te werken.
Zelf lurk ik meestal een slurpzak of twee leeg, das dus meestal een liter of 4 per dag.

Heb ook een grote waterzak bij (6 liter) voor de herbevoorading en voor het koken ed.

En voor als het echt warm is, ORS toch maar binnen bereik

Bas

Wij hadden ook twee thermo bidons maar hebben ze maar 1 seizoen gebruikt. De isolatie is beperkt, er gaat veel minder in, ze zijn duur en net zoals normale bidons moeilijk schoon te maken. Wat heb je bovendien aan 1 of 2 bidons als je in de warmte fietst. Die zijn zo leeg. Wij hebben bij veel warmte gewoon een 1,5 liter PETfles met water op de bagadrager waar we de bidons regelmatig mee bijvullen, veel makkelijker.

Ronald

In het blad Oppad heeft `n test gestaan van thermosflessen. Aan de hand van die test heb ik een van de betere gekocht. Vullen met heet water, s`morgens, en je bent verzekerd van 4 heerlijke bakken koffie onderweg, mits je koffie meeneemt. Ik vertrek meest al eind april begin mei, voor `n maand, en dan is warm drinken heerlijk.
Groot41

Ik heb er twee van Taxx, vloeistof warmt er langzaam in op. Ik denk ook dat je niet anders mag vewachten (zeker met de temparaturen die er nu heersen) maar ik drink zoveel en redelijk snel dat het niet de kans krijgt echt warm te worden. En begraafplaatsen en tankstations zijn altijd goed voor een koele refill. Groot voordeel vind ik de kap die over het mondstuk zit. De kap vangt alle stof en gore zooi van het overige verkeer op, maar het mondstuk daaronder blijft schoon.

groot41, en Haike, interessant. Hebben jullie misschien een link naar een website geven waar die thermo bidons worden beschreven?

Enigzins off-topic: Zijn er hier ook mensen die Camelbacks gebruiken (en dus rugzweet op de koop toenemen ;))? Ervaringen?

Tijdens de 4daagse (die van Nijmegen dus) zag ik er heel wat rondlopen.

Het Land van Maas en Waal schreef:groot41, en Haike, interessant. Hebben jullie misschien een link naar een website geven waar die thermo bidons worden beschreven?
http://www.tacx.nl dus niet taxx zoals ik geschreven heb.

Ik heb de Tacx "splash THERMO" zoals het op de bidon staat. Grijskleurig geval met blauwe letter. Heb zelf ff gekeken op de site maar zag hem er zo snel niet bij staan. Wel een "splash" maar die had geen kap over het mondstuk. Misschien is-ie uit het Arsortiment?

Ik denk dat je deze bedoelt: http://www.bike24.net/p11730.html

Hi, even een snelle reactie via de mob. Zoals ik al schreef in een eerdere post rij ik met een hydrati systeem rond. Zelf heb een deuter waterzak hoes met een 2 liter zak (of 3l). Werktsuper ook tijdens het wandelen. Hoes is redelijk koelend. Ideaal voor lange ritten.
Bas

Een ander systeem is rond je bidon of flessen in de bidonhouder een natte doek te doen. Een oude sok bv. die je af en toe opnieuw nat maakt - bv. bij het drinken. Door het verdampen van het water uit die natte sok tijdens het fietsen wordt warmte onttrokken aan de bidon en dus aan de vloeistof erin. Die blijft of wordt dus koel.

Ik heb dit hier vorig jaar ergens gelezen van medefietsers die er zeer van te spreken waren. Ik ben van plan om het eens uit te testen als ik volgende week aanzet voor Frankrijk.

Het Land van Maas en Waal schreef:Ik denk dat je deze bedoelt: http://www.bike24.net/p11730.html
Dat is hem exact, hoe vindt je dat zo snel :?: :?: :o

Haike schreef:
Het Land van Maas en Waal schreef:Ik denk dat je deze bedoelt: http://www.bike24.net/p11730.html
Dat is hem exact, hoe vindt je dat zo snel :?: :?: :o
Oke, even off-topic :wink:,

Ik gebruik altijd Google Geavanceerd.

Voorbeeldje (ik ben ook nog filmliefhebber :D): Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar de dvd The straight story.

Bij met alle woorden tik ik de naam van de regiseur in: david lynch dvd
Bij met de exacte woordcombinatie tik ik in: the straight story
Bij met een van deze woorden tik ik in: eur euro bestel order kaufen boodschappenmandje kassa winkelwagentje price prijs preis shop store shipping buy buying warenkorb

En zo kom ik al een heel eind. Heel handig om snel me zoekresultaten te verscherpen.
Ook kan het uitmaken of ik wel of geen hoofdletters gebruik. Of ik 'Jaguar' of 'jaguar' intik, betekent het verschil of ik een auto of een kat vind.

Bovenstaand zoek-voorbeeld kan ik eventueel nog verder verscherpen. Stel dat ik Walt Disney films nou wil uitsluiten, dan tik ik bij zonder de woorden in: Walt Disney Donald Duck Mickey Mouse enz.

The straight story is trouwens een mooie film: Over een oud boertje, dat te horen krijgt dat z'n broer (die in naburige staat woont) het niet lang meer maakt. Een auto heeft ie niet. En daarom gaat ie op z'n grasmaaier... Mooi verhaal.

Dank je wel Marco, enne.... de film heb ik destijds niet gezien maar wel over gelezen :D

Zal voortaan ook geavenceerd gaan gochelen.

Gelijk heb je. En veel plezier ermee. :wink: