Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagedragers + zakken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bagagedragers + zakken

schorpioen ga svp ergens ander lopen zeijken

Duivenmelker schreef:Ik zal eens het assortiment van vaude bekijken ;)
Om terug te komen op het onderwerp: zover ik weet zijn Ortlieb Classic Roller tassen lichter dan de vergelijkbare modellen van Vaude. In procenten niet veel, maar anderzijds doen fietsers alle moeite om een onsje te sparen.
Maar gewichten die door fabrikanten en winkeliers opgegeven worden vertrouw ik helaas niet, dus heb ik net mijn Ortlieb Back Roller Classics (RD620) gewogen: 1666 g per twee, met riemen. Kan iemand eens de vergelijkbare Vaude's wegen?
Leon

Nog een dingetje wat misschien de moeite waard is om te overdenken. Kap of rolsluiting. Ik heb dus Vaude met kap.

1) het geeft beter aan hoeveel er in je tas gaat, dan bij een rolsluiting. De neiging om een tas met rolsluiting voller dan vol te willen maken is niet helemaal onrealistisch. Veel en intensief gebruik van een tas met rolsluiting geeft ook op den duur scheurtjes aan de zijkant van de tas.

2) Ik ben op mijn bek gegaan en daarbij onstond een gat in de kap van de tas, zo groot dat ik mijn wijsvinger erdoor heen kon steken. Een nieuwe kap voor de tas besteld en het probleem was opgelost. Bij een tas met rolsluiting kun je misschien wel met het plak setje aan de gang, of je moet de tas weggooien en een nieuwe halen