Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prettig kamperen in België. - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Prettig kamperen in België.

398 berichten
Leon schreef:
bert sitters schreef:Duurde bij mij toch een flinke tijd voordat het kaartje op mijn scherm stond. Bewegen en in- en uitzoomen gaat vrij traag.
Een combi met lopers lijkt me een goed idee.
De site ging bij mij ook traag terwijl mijn verbinding, pc en grafische kaart toch aardig wat aankan. Het maakt duidelijk dat het niet al te zwaar moet worden allemaal.
Leon (die alleen een dubbelzijdig printje op A3 wilde omdat hij onderweg niks digitaals bij zich hoeft te hebben, vind hij)
Leon, ook ik ben meer van de papieren kaart. Op internet zoek ik van te voren de campings uit en schrijf die op. Maar dat kan mooier en beter. Helemaal mee eens.
Eerder in dit draadje heb ik aangegeven dat ik een printbare kaart best wil maken, maar om praktische redenen stel ik dat uit tot begin 2013. Mijn verwachting is dat er slechts een handvol diehards is die tussen nu en maart in België gaan fietskamperen.
Als jij zo graag een A3 kaart (dubbelzijdig) wil, ben je dan bereidt om er aan mee te werken? Kun jij alle campings die we tot nu toe hebben in een Excelsheet zetten, zodat we een database opbouwen? Voor ieder item neem je dan een aparte kolom.
De kaart maak ik tzt in Microsoft publicer op A3 formaat.

Groet,
Ik bedoel een landkaart hoor. Kun je de data zelf niet meer uit de kaart op google halen? Da's wel straf. (met de betekenis van 'straf' zowel in Vlaams als in het Nederlands :D )
Leon
De data kan je als kml (google earth formaat) opslaan. Die kunnen gps gebruikers dan weer converteren naar gpx formaat (mbv oa Google Earth, GPSvisualizer of Javawa RTW tool).
Als je het in een spreadsheet wil invoeren moet je helaas de tekst handmatig ontleden want de info slaat google als commentaar op:

Code: Selecteer alles

<description><![CDATA[<div dir="ltr">Adres:  Pingelarestraat 2, 8956 Kemmel, België<br>Tel: +32 57 44 46 31 <br>Site: camping-ypra.be <br><br>Elf kilometer ten zuiden van Ieper, ook aan de Frontlijnroute, ligt camping Ypra, mooi gelegen op de Kemmelberg. Bij de ingang oogt deze camping als een kolonie van stacaravans, maar op het tentenveldje achter in het bos merk je daar weinig van. Bovendien ligt in een dal achter dit veldje een mooie visvijver met picknickbank. Het is hier wel veel duurder dan in Ieper: reken op 15 euro per nacht.</div>]]></description>
Leon schreef:Ik bedoel een landkaart hoor. Kun je de data zelf niet meer uit de kaart op google halen? Da's wel straf. (met de betekenis van 'straf' zowel in Vlaams als in het Nederlands :D )
Leon
Yep, zo begreep ik 'm ook. Maar er moet op een of andere manier een relatie gelegd kunnen worden tussen de plek op de landkaart en de naam van de camping. Tot nu toe niet gelukt om de naam vd camping bij het icoontje te krijgen.
Vanuit Google maps kun je wel printen, maar je hebt dan een landkaart met de locaties van campings en een lijst met campings. De relaties tussen die twee ontbreekt.

Ik zie wel in de reactie van de tovenaar dat Google maps de informatie incl HTML info opslaat. Als dat al 1 grote lijst beschikbaar is , kan ik met VIM een filter maken , die er een komma seperated file van maakt. Die kan dan weer in Excel ingelezen worden.

Maar alles om z'n tijd.

Groet,
Ruud
ruudvp schreef:
Leon schreef:Ik bedoel een landkaart hoor. Kun je de data zelf niet meer uit de kaart op google halen? Da's wel straf. (met de betekenis van 'straf' zowel in Vlaams als in het Nederlands :D )
Leon
Yep, zo begreep ik 'm ook. Maar er moet op een of andere manier een relatie gelegd kunnen worden tussen de plek op de landkaart en de naam van de camping. Tot nu toe niet gelukt om de naam vd camping bij het icoontje te krijgen.
Vanuit Google maps kun je wel printen, maar je hebt dan een landkaart met de locaties van campings en een lijst met campings. De relaties tussen die twee ontbreekt.
In de FFCC wordt de plaats als relatie gebruikt. Dat is handiger want de naam van de camping zal de meeste gebruikers worst wezen. Ik zie op elke willekeurige camping-website altijd alles op naam: geen idee waarom...

Een voorbeeld van een kaart zoals ik die afgelopen zomer heb meegenomen op vakantie: http://www.leonpoels.nl/fietsen/routekaart-soria.jpg
Legenda heb ik op http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=17611 onderaan gezet.
In één oogopslag: in de gearceerde plaatsen waren overnachtingsmogelijkheden, dus daar kozen we bij voorkeur de volgende dagroute uit.

Leon
ruudvp schreef:Ik zie wel in de reactie van de tovenaar dat Google maps de informatie incl HTML info opslaat. Als dat al 1 grote lijst beschikbaar is , kan ik met VIM een filter maken , die er een komma seperated file van maakt. Die kan dan weer in Excel ingelezen worden.
Mbv gpsvisualizer is dat zo gedaan:
http://www.gpsvisualizer.com/download/c ... 88.123.csv

Alleen moet je wel het "desc" veld verder splitsen, want daar zitten nog veel parameters als tel, adres, website, beschrijving etc
Leon schreef:
bert sitters schreef:Duurde bij mij toch een flinke tijd voordat het kaartje op mijn scherm stond. Bewegen en in- en uitzoomen gaat vrij traag.
Een combi met lopers lijkt me een goed idee.
De site ging bij mij ook traag terwijl mijn verbinding, pc en grafische kaart toch aardig wat aankan. Het maakt duidelijk dat het niet al te zwaar moet worden allemaal.
Leon (die alleen een dubbelzijdig printje op A3 wilde omdat hij onderweg niks digitaals bij zich hoeft te hebben, vind hij)
Ha die León,

Ik zie op site van de Rugzakloperts wel een camping in de Voerstreek staan, bijna bij jou om de hoek.
Camping Natuurlijk Limburg FKA Hacienda
Roodbosch 35
B-3791 Voeren - Remersdaal
+32 (0)4-3810176
Nederlands beheer
Eigenaar:
Fam. Stoffels,
Lucasstraat 7,
6071 LK Swalmen.
Telefoon: +31 (0)475-501633
Mail: info@campinghacienda.nl
http://www.campinghacienda.be
Ken jij deze camping, of raad jij fietsers aan om aan de Nederlandse kant van de grens te kamperen: bijvoorbeeld op de Bosrand, of die camping bij Noorbeek, waar we ooit met De Wereldfietser gestaan hebben?
Camping Hacienda is in andere handen overgegaan.

Vanaf juni 2010 hebben we deze camping overgenomen, die voorheen een begrip was voor de Voerstreek en Zuid-Limburg onder de naam “Camping Haciënda”. Vanaf toen zijn we hard aan de slag gegaan met renoveren en opruimen. In 2012 is het volledige sanitair vernieuwd en zijn we zelf in ieder geval zeer trots op het resultaat.
Afbeelding
Bron:Camping natuurlijk Limburg
Prijs 15,- hoogseizoen en 10,- laagseizoen voor fiets, tent en 2 personen.

groet,
De tovenaar schreef:
ruudvp schreef:Ik zie wel in de reactie van de tovenaar dat Google maps de informatie incl HTML info opslaat. Als dat al 1 grote lijst beschikbaar is , kan ik met VIM een filter maken , die er een komma seperated file van maakt. Die kan dan weer in Excel ingelezen worden.
Mbv gpsvisualizer is dat zo gedaan:
http://www.gpsvisualizer.com/download/c ... 88.123.csv

Alleen moet je wel het "desc" veld verder splitsen, want daar zitten nog veel parameters als tel, adres, website, beschrijving etc
Jij bent echt een tovenaar :!:

Project voor volgend weekend is nu ook bekend. Normaliseren van de info op de kaart.

groet,
Leon schreef:In de FFCC wordt de plaats als relatie gebruikt. Dat is handiger want de naam van de camping zal de meeste gebruikers worst wezen. Ik zie op elke willekeurige camping-website altijd alles op naam: geen idee waarom...

Een voorbeeld van een kaart zoals ik die afgelopen zomer heb meegenomen op vakantie: http://www.leonpoels.nl/fietsen/routekaart-soria.jpg
Legenda heb ik op http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=17611 onderaan gezet.
In één oogopslag: in de gearceerde plaatsen waren overnachtingsmogelijkheden, dus daar kozen we bij voorkeur de volgende dagroute uit.

Leon
Ik ga iig op het Google maps kaartje alle titels in de vorm "Plaats - naam camping" zetten. Daarna zet ik het in alfabetische volgorde. Vanaf dat moment is printen vanuit Google maps ook niet meer zo moeilijk.

Als voorbeeld heb ik De Bosrand bij St Geertruid vast gedaan. Andere ideeën zijn welkom.

groet,
Glika schreef:[
Camping en B&B Het Leeuwerikkenveld, Ransbergstraat 26, Neerlinter.
Op zich een leuke plek voor fietsers vanwege de vele voorzieningen zoals stoelen, tafels, picknick tafel en schuilplaats. Daarnaast de mogelijkheid om van een maaltijd te genieten.
Toch sla ik de camping mogelijk de volgende keer over. Het sanitair was zeer beperkt (in omgebouwde kleine zeecontainer) waar ik overigens geen moeite mee heb. Echter stonk het drinkwater naar grondlucht/rioollucht en na het douchen rook ik naar dezelfde grondlucht/rioollucht. Ondanks mijn douchegel vol met geurstoffen.
De eigenaar heeft ook twee ezels bij het veldje, 's nachts stond ik een paar keer stijf van de schrik. Wat kunnen die beesten balken, vooral in de nacht. Overigens stonden zij daar met vergroeide hoeven.
Tentje + 1 persoon in hoogseizoen: 10,00 euro. De eigenaar schijnt lekker te kunnen koken.
Camping dus met aandachtspunten voor de eigenaar.

Arno[/quote]

Heb jij dat probleem met het water voorgelegd aan de eigenaar? Kan een incidentele situatie zijn, veroorzaakt door het waterleidingbedrijf. Voor mij zou dat nu juist een uitdaging zijn om nog eens ter plekke te gaan testen.
Is wel nu de enige mogelijkheid om te kamperen in Hageland en Haspengouw. Tussen Leuven (Werchter) en Lanaken bij Maastricht is helemaal niets.
Helaas bereikte ons het bericht dat de andere mogelijkheid, Vanmeer-Hermans bij Sint-Truiden, gestopt is. Zij geven als reden aan: "Sinds de invoering van het logiedecreet moesten wij ons administratief in orde stellen met allerlei 'attesten' en dit is ons niet gelukt. Wij vinden het jammer, doch de wet is de wet."
Jammer, want ik heb daar met plezier met mijn tentje gestaan.

Wie heeft onlangs op Het Leeuwerikkenveld gestaan? Herken je de problemen met het water?
@Bert: ik heb aangegeven dat het water sterk "riekte", maar daar werd niet op gereageerd. De, overigens aardige, eigenaar leek meer aandacht te hebben voor andere zaken. Ik ben de volgende morgen erg vroeg vertrokken en heb hem niet meer gezien. Laten wij hopen dat het van tijdelijke aard was. Net als jij ben ook ik benieuwd naar recente ervaringen.

Groet,

Arno
Dit onderwerp begint een beetje een eigen leven te leiden.

Ik heb er in 2009 * de B&B gebruikt en 2010 met tent gestaan en inderdaad sta je te douchen met grondwater. Grondwater heeft een bepaalde geur. Iets dat in mijn jeugd op de meeste campings eerder de standaard dan de uitzondering was.
Het kan dus geen kwaad, maar inderdaad minder prettig.

Het gastenboek lezend zijn de meeste (alle?) bezoekers zeer tevreden. In ieder geval ik wel en ik zou er zelfs voor omrijden om Jos en Nicole weer een bezoek te brengen.

* Ondanks dat ik B&B heb gedaan heb ik wel in de container gedoucht, omdat ik vroeg was en de B&B nog niet open was op dat moment.

Groet,
@Ruud: ik heb ervaring met het gebruik van grondwater en dat ruikt altijd iets. Geloof mij als ik zeg dat het dit keer gewoon heel erg stonk. De douchegel kon er niet tegen op. Mogelijk dat de bron droog raakte, maar aangenaam was zeker anders. Het had ook een vleug van de geur van rioolwater.

Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van recente kampeerders aldaar. De site van hen geeft volgens mij hoofdzakelijk reacties van de B&B weer.

Groet,

Arno
Ik heb er in de vroege zomer gekampeerd. Ik vond het een idyllische plek, met vrij basaal sanitair. Van onwelriekend water heb ik niets gemerkt, maar misschien was ik wel te blij dat ik het gehaald had na een zware dag.
Wim
Wim schreef:Ik heb er in de vroege zomer gekampeerd. Ik vond het een idyllische plek, met vrij basaal sanitair. Van onwelriekend water heb ik niets gemerkt, maar misschien was ik wel te blij dat ik het gehaald had na een zware dag.
Wim
Ha die Wim,
Bedankt voor jouw reactie.
Is ook de enige mogelijk in een wijde omgeving. Een idyllische plek heeft bij mij absolute top-prioriteit. De geur van het douchewater minder, maar wellicht hebben mijn fietstochten door 75 totaal verschillende landen mij ook geconfronteerd met mindere omstandigheden, waarin een douche vaak simpelweg ontbreekt.
De reactie van Wim doet mij goed. Ook ik heb heel wat werelds water over mij heen gehad, maar in Neerlinter stonk het echt. Geur kwam ook in mijn slaapzak en achtervolgde mij nog zo'n twee dagen.
Zal wel iets met de bron geweest zijn en had ik gewoon pech.

Groet,

Arno
Vanavond heb ik alle gegevens die ik afgelopen week ontvangen heb verwerkt op de kaart. Kijk even of ik niets vergeten ben.
Er staan nu 3 rode driehoeken op de kaart. Dit zijn adressen die of niet meer bestaan, of afgeraden worden.
Inmiddels is het een mooie lijst campings. Dank voor ieders inbreng.

Groet,
Ruud
ruudvp schreef:Vanavond heb ik alle gegevens die ik afgelopen week ontvangen heb verwerkt op de kaart. Kijk even of ik niets vergeten ben.
Er staan nu 3 rode driehoeken op de kaart. Dit zijn adressen die of niet meer bestaan, of afgeraden worden.
Inmiddels is het een mooie lijst campings. Dank voor ieders inbreng.
Groet,
Ruud
Ik heb nog een verzoek voor een rood driehoekje: Camping de Dousberg, hier.
Dit is niet omdat dat een slechte camping zou zijn, maar hij bestaat niet meer maar staat wel nog steeds op talloze websites en kaarten. Nog steeds staan er regelmatig mensen in die omgeving te zoeken naar de camping. Bijkomend probleempje is dat de dichtstbijzijnde andere camping best een eind is, en je moet door de stad.
Groet,
Leon
ruudvp schreef: Er staan nu 3 rode driehoeken op de kaart. Dit zijn adressen die of niet meer bestaan, of afgeraden worden.
Inmiddels is het een mooie lijst campings. Dank voor ieders inbreng.

Groet,
Ruud
Ik weet dat het heel veel werk is (geweest) en ben daarom wat terughoudend met kritiek...

Maar als ik bij een rode driehoek niet kan zien of het een afrader is (maar voor noodgevallen dus wel een optie) of een gesloten camping, dan vind ik dat onhandig...