Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prettig kamperen in België. - Pagina 19 - Forum Wereldfietser

Prettig kamperen in België.

398 berichten
Frank schreef:
Aangepast GPX-bestand en nieuw POI-bestand, download hier (Opslaan als..)
Prima dat kan ik downloaden en opslaan.
Echter nog een vraag Frank. Je schrijft aangepast GPX bestand, bedoel je hiermee dat je de rode campings hebt verwijderd of heb je alleen de camping in Cerfontaine aangepast.

Ronald van der Perk
Ik heb inderdaad beide aangepast.
Frank schreef:Ik heb inderdaad beide aangepast.
Bedankt Frank,

Geweldig dat er mensen zijn die die de moeite willen nemen om de niet zo handige gebruikers van GPS data bestanden, zoals ik, te helpen.

Ronald van der Perk
Roald schreef:In Balen blijkt zich Recreatiedomein De Keiheuvel te zijn met campingterrein.
Het schijnt een wild bebost terrein te zijn.

http://www.gtkeiheuvel.be/index.php/camping


Ik wil binnenkort eens ter plekke gaan kijken wat de mogelijkheden voor de fietsende kampeerder zijn.
Ben er vandaag een praatje wezen maken en rondgekeken, conclusie: geschikt.

Uitgebreide info is aan de nieuwe <dedicated> website verzonden.
Ronald van der Perk schreef:Leon, je zegt zelf dat je geen GPS gebruikt, hoe vind jij dan een camping?
Hoe deed jij het 20 jaar geleden?
Als ik nu naar België op vakantie zou gaan, zou ik alle eventuele campings op mijn kaart intekenen - met de hand dus - vanaf fietscampingsbelgie.nl. De plaats is daarbij voldoende. Mijn vindtechnieken uit de vorige eeuw doen de rest.

Handiger zou zijn om een kaartje met de campings te kunnen kopen.
Met de techniek de de Franse FFCC gebruikt zouden op één dubbelzijdig A4-tje met het grootste gemak van alle Belgische campings de locatie aangeduid kunnen worden.
voorbeeld: http://www.leonpoels.nl/fietsen/carte1.jpg
De rest van de info is voor mij maar van zeer matig belang.

Leon

P.s. Waarom is het fietscampingsbelgie.NL? .be is maar ietsje duurder vanuit NL.
Ave Gone schreef:
Ronald van der Perk schreef:Leon, je zegt zelf dat je geen GPS gebruikt, hoe vind jij dan een camping?
Hoe deed jij het 20 jaar geleden?
Als ik nu naar België op vakantie zou gaan, zou ik alle eventuele campings op mijn kaart intekenen - met de hand dus - vanaf fietscampingsbelgie.nl. De plaats is daarbij voldoende. Mijn vindtechnieken uit de vorige eeuw doen de rest.

Handiger zou zijn om een kaartje met de campings te kunnen kopen.
Met de techniek de de Franse FFCC gebruikt zouden op één dubbelzijdig A4-tje met het grootste gemak van alle Belgische campings de locatie aangeduid kunnen worden.
voorbeeld: http://www.leonpoels.nl/fietsen/carte1.jpg
De rest van de info is voor mij maar van zeer matig belang.
Ha die Leon,

Als jij meer info hebt over campings? Graag!
Als iemand zo'n kaartje zou willen maken? Graag!

De site is wordt gemaakt vanuit Nederland en is vooral bedoeld voor Nederlanders.
nl is veel herkenbaarder dan be
Leon

P.s. Waarom is het fietscampingsbelgie.NL? .be is maar ietsje duurder vanuit NL.
Hallo Bert,
Je kwoot mijn hele tekst, maar schrijf je ook iets?
Leon
Ave Gone schreef:Hallo Bert,
Je kwoot mijn hele tekst, maar schrijf je ook iets?
Leon
Bert heeft wat moeite met het op de juiste plaats zetten van zijn antwoord.
Ik heb hem even geholpen.
bert sitters schreef:De site is wordt gemaakt vanuit Nederland en is vooral bedoeld voor Nederlanders.
nl is veel herkenbaarder dan be
:shock: :shock: :shock:
Ave Gone schreef:
bert sitters schreef:De site is wordt gemaakt vanuit Nederland en is vooral bedoeld voor Nederlanders.
nl is veel herkenbaarder dan be
:shock: :shock: :shock:
:o :?: :?: :?: :?: :?: :?: :lol: :wink: :idea:
bert sitters schreef:
Ave Gone schreef:
bert sitters schreef:De site is wordt gemaakt vanuit Nederland en is vooral bedoeld voor Nederlanders.
nl is veel herkenbaarder dan be
:shock: :shock: :shock:
:?: :?: :?: :?: :?: :?:
:lol: :lol: :lol: :lol:
bert sitters schreef:
Ave Gone schreef:
bert sitters schreef:De site is wordt gemaakt vanuit Nederland en is vooral bedoeld voor Nederlanders.
nl is veel herkenbaarder dan be
:shock: :shock: :shock:
:o :?: :?: :?: :?: :?: :?: :lol: :wink: :idea:
Vahuit de grachtengordel gezien, ziet de wereld er inderdaad wat anders uit.
Afbeelding
Ave Gone schreef:Vanuit de grachtengordel gezien, ziet de wereld er inderdaad wat anders uit.
Daar denken ze inderdaad dat Vorden op de Veluwe ligt. :lol: (Bron: NRC-Handelsblad)

Peter
@Leon,

Had jij het laatst niet over trollen op dit forum?

Wat heeft jouw schets met hoe bewoners van de de grachtengordel zouden denken over wijken en inwoners van buiten deze gordel te maken met het onderwerp "prettig kamperen in Belgie"?

Overigens is op jouw productie totaal onleesbaar wat de bewoners van de grachtengordel volgens jou zouden denken over mijn wijk.

By the way: heb je iets dergelijks ook losgelaten over de beeldvorming die de inwoners van Sint Pieter hebben over anderen?

Graag via een BP-je, dan kunnen we hier verder bij het onderwerp "prettig kamperen in Belgie" blijven. Je kent ook mijn telefoonnummer en je hebt mijn e-mail adres.
Er staan nieuwe campings op www.fietscampingsbelgie.nl
Helaas zijn er ook campings gesloten: o.a. door brand.
Verder hebben we wat aanvullingen ontvangen van fietsers die onlangs campings bezocht hebben. O.a. over mooie plekjes aan de rivier, een prima kantine met uitstekende trappist, een wasmachine met droger die erg handig bleek tijdens slecht weer, maar ook over sanitair dat vorig jaar nog goed was, maar nu matig.
Er staan inmiddels weer nieuwe campings op de kaart.

Wie heeft deze zomer gekampeerd in Belgie en heeft campings te melden die nog niet op de kaart staan, of aanvullingen op campings die wel al op de kaart staan, waar wat is veranderd? Bij voorbeeld van schoon sanitair naar vies sanitair, of andersom.
Op de kaart staat Camping Isabel in Aalter. Deze camping is al twee jaar gesloten. Gemeld aan het mailadres op de campings in België-site.
De camping in Aalter is in 2014 gesloten. Is aangepast op het kaartje.
Inmiddels staan er wel weer een paar nieuwe campings en paalkampeerplaatsen (bivakzones noemen ze dat in Vlaanderen) op het kaartje.

Heb je een leuke camping voor fietsers ontdekt in Belgie die er nog niet op staat?

http://www.fietscampingsbelgie.nl
Er staan weer wat nieuwe campings op de website www.fietscampingsbelgie.nl
Dankzij deze website komen steeds meer geschikte campings in Belgie voor fietsers in beeld.


Het seizoen gaat weer beginnen
Help mee om collega-fietsers een leuk kampeeradres te bezorgen in Belgie. Meld eem geschikte camping op www.fietscampingsbelgie.nl
Over http://www.bivakzone.be/steenberg.html

Ik heb hier reeds een paar keer gekampeerd. De laatste keer was echter een verschrikking. De bivakzone werd misbruikt door een groep scouts en nog een andere groep jongeren die daar met veel te veel aanwezig waren (in het totaal 30-40 man/vrouw) en totaal geen rekening hielden met de andere aanwezige kampeerders.

Dit misbruik van zo'n bivakzone is natuurlijk zonde, maar met de keuze voor deze bivakzone: http://www.bivakzone.be/het-spoor-meerdaal.html is de kans wat groter dat men een rustig plaatsje heeft.

Renaat