Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prettig kamperen in België. - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Prettig kamperen in België.

398 berichten
Revanho schreef:
johnny-vs schreef:idd ik suggereer helemaal niets ,
Je schrijft
johnny-vs schreef: op camping keienven in wuustwezel die kost idd maar een paar eurootjes maar dat zie je er dan ook aan, in geen enkel opzicht vergelijkbaar
keienven: heel erg goedkoop/ onverzorgd/ zo goed als geen voorzieningen/ camping vol met flodders/tokkies,drugs, diefstal en inbraak is er dagelijkse gewoonte, ikzelf heb er 2 jaar een stacaravan gehad, op die tijd heb ik zeker weet van 20 inbraken en schrik niet , ook verschillende moorden die er gebeurt zijn.....google maar eens....maar tis wel erg goedkoop daar.....

voor elk wat wils zullen we maar zeggen zeker....
En daarmee suggereer je niet dat er een sterk verband is tussen de prijs en de mate van netheid, criminaliteit, ... op een camping?
Welnee joh, dat suggereert hij helemaal niet. Hij vergelijkt slechts twee campings.
peter de rijk schreef:Zoals ik al eerder in dit topic schreef, is het voor campings die niet met permanente verblijven zijn volgeplempt, heel moeilijk om een gezonde exploitatie te draaien. Ook rust en stilte moeten dus betaald worden, en dan lijkt € 15 euro voor een plekje zeker niet te duur, zeker niet als de warme douche inbegrepen is. Als je alleen reist, ben je soms in het nadeel omdat je een forfaitair tarief voor twee betaalt, maar dat is in een hotel vaak niet anders.
Dat je in Frankrijk voor sommige campings minder dan € 10 betaalt, is te danken aan de gemeentesubsidies daar (camping municipal). Steeds meer gemeenten laten de exploitatie over aan particulieren, en dan verdubbelen de prijzen opeens. Zo betaal je in plaatsen als Auxerre en Troyes voor twee personen met fiets en tent ook al zo'n € 18 per nacht in het hoogseizoen. Met minder komt het blijkbaar niet uit.
Het is bepaald niet zo dat je in Belgie als fietser alleen maar "normale" prijzen betaalt op "marginale" campings. Veel van de campings zijn gezonde bedrijven, maar die met hun trariefstelling wel rekening houden dat een fietser veel minder ruimte nodig heeft dan een auto met een caravan erachter.
Even een voorbeeld: camping Try des Baudets in de provincie Namen op een prachtige locatie. Onlangs geheel gerenoveerd. Onderdeel van een bedrijf dat meerdere campings en vakantieparken exploiteert. Ondanks de aanwezigheid van huisjes en stacaravans toch ruim opgezet. Voor fietsers zijn rustige plekken aan de rand van een bos. Tarief voor een fietser in het hoogseizoen €9,50 en € 1, - voor de douche. Buiten het hoogseizoen € 7,50. http://www.trydesbaudets.be
Voor de luxe camping Les Roches in Rochefort met alle toeters en bellen tot in details als vloerverwarming in het sanitair, maar wel rustige trekkersplaatsen, betaalt een fietser in het hoogseizoen € 14, - Incl. douche, zwembad etc. http://www.lesroches.be
Vind je dat toch te duur, dan is vlakbij de eenvoudige Camping Communal de Jemmelle, waar je € 5,80 moet neerleggen en €1 voor de douche
Er zijn overigens nog flink wat andere leuke, kleine campings in de Ardennen die door Nederlanders met liefde voor het vak worden geexploiteerd, zoals camping Les Murets aan de Ourthe. http://www.lesmurets.be
bert sitters schreef: Voor de luxe camping Les Roches in Rochefor met alle toeters en bellen tot in details als vloerverwarming in het sanitair, maar wel rustige trekkersplaatsen, betaalt een fietser in het hoogseizoen € 14, - Incl. douche, zwembad etc. http://www.lesroches.be
Maar de kans dat je er vermoord of overvallen wordt, zal er ongetwijfeld wel hel groot zijn, niet? :lol:

Renaat
Revanho schreef:
bert sitters schreef: Voor de luxe camping Les Roches in Rochefor met alle toeters en bellen tot in details als vloerverwarming in het sanitair, maar wel rustige trekkersplaatsen, betaalt een fietser in het hoogseizoen € 14, - Incl. douche, zwembad etc. http://www.lesroches.be
Maar de kans dat je er vermoord of overvallen wordt, zal er ongetwijfeld wel hel groot zijn, niet? :lol:

Renaat
Helaas zit die avontuurlijke ervaring niet bij de prijs inbegrepen. Daarvoor moet je echt naar die camping in Wuustwezel :lol: :lol: :lol:
In Houffalize kun je voor € 10 overnachten bij 'camping' Chasse et Pêche Buitensport:
http://www.cpbuitensport.com/tarieven.html. Het stoken van een vuurtje in de vuurbakken is daarbij inbegrepen. :D Het is een no-nonsens camping en zo te lezen is Emiel nog altijd mede-eigenaar (sinds Henk zijn deel verkocht heeft). Gerrit is meer no-nonsens.

Hier heb ik een groot deel van m'n opleiding tot buitensportinstructeur genoten, dus ik ken de locatie meer als activiteitenlocatie. Maar ik heb er ook gebruik van gemaakt als camping, om een weekendje te mountainbiken over de paden die ook voor de jaarlijkse WorldCup gebruikt worden.
Robertjan schreef:In Houffalize kun je voor € 10 overnachten bij 'camping' Chasse et Pêche Buitensport:
http://www.cpbuitensport.com/tarieven.html. Het stoken van een vuurtje in de vuurbakken is daarbij inbegrepen. :D Het is een no-nonsens camping en zo te lezen is Emiel nog altijd mede-eigenaar (sinds Henk zijn deel verkocht heeft). Gerrit is meer no-nonsens.

Hier heb ik een groot deel van m'n opleiding tot buitensportinstructeur genoten, dus ik ken de locatie meer als activiteitenlocatie. Maar ik heb er ook gebruik van gemaakt als camping, om een weekendje te mountainbiken over de paden die ook voor de jaarlijkse WorldCup gebruikt worden.

Grappig dat die camping nog bestaat! Daar ben ik een jaar of 20-25 geleden vaak met mijn ouders geweest :)
TravelDuck schreef: Iets van de route af bij Sint-Truiden kampeerden we in de tuin bij Hoepertingen - Het Zoete zijn
we konden binnen in een van de gastenkamers douchen omdat er iemand die ochtend net was vertokken. We betaalden 15,- voor 2pers en gebruik van de douche.
Grappig, daar stond ik deze zomer ook. Omdat alle kamers bezet waren, kon ik geen gebruik maken van sanitair (wel van een kraantje achter de stal om water te nemen), maar ik stond dan wel gratis.

Ik had de locatie gevonden op het 'Prettig kamperen in Belgie'-kaartje, dus dank aan de makers!

Carl
Revanho schreef:
bert sitters schreef: Voor de luxe camping Les Roches in Rochefor met alle toeters en bellen tot in details als vloerverwarming in het sanitair, maar wel rustige trekkersplaatsen, betaalt een fietser in het hoogseizoen € 14, - Incl. douche, zwembad etc. http://www.lesroches.be
Maar de kans dat je er vermoord of overvallen wordt, zal er ongetwijfeld wel hel groot zijn, niet? :lol:

Renaat
Revanho:wil je het nu echt niet snappen of doe je maar alsof....ik hoop het 2de....
johnny-vs schreef: Revanho:wil je het nu echt niet snappen of doe je maar alsof....ik hoop het 2de....
Je bent blijkbaar zowel gespeend van humor als van het inzicht dat het niet is omdat je niet bewust iets suggereert, dat je niet iets suggereert.

Renaat
oke , je hebt gelijk , opgelost
terug over naar het topic onderwerp .....
peter de rijk schreef:Op weg van Luik naar Vezelay, grotendeels via Sweermans route Langs oude wegen, heb ik afgelopen augustus gekampeerd op camping Les Salins in Rahier (voor Lierneux). Er is een aardig veldje voor tentjes, sanitair is in orde. De kampwinkel stelt niets voor en het restaurant serveert alleen gefrituurd fastfood. Heb je daar geen trek in, zorg dan dat je eten bij je hebt want in de buurt is verder niets. Gezellig café, gefrequenteerd door Nederlandse gasten. Prijs € 18,50 voor twee inclusief douche en plenty warm water.
De volgende dag gekampeerd op Aux Sources de Lescheret in Vaux-sur-Sûre, ideale fietserscamping aan een meertje, geheel vernieuwd sanitair. Prijs rond de € 15, als ik me goed herinner. Douchen apart afrekenen met douchekaart. Je schijnt er ook te kunnen eten, volgens de recensies op Zoover, maar daar leek het niet op toen wij er waren. Het seizoen duurt daar overigens nog geen twee maanden, vertelde de Nederlandse uitbaatster, zo ongeveer tot rond 25 augustus mits het mooi weer is. Deze en andere opmerkingen van van haar kant maakten wel duidelijk dat niet met stacaravans volgeplempte, rustige, natuur- en fietsvriendelijke campings in de Ardennen een uiterst marginale business zijn.
Beide genoemde campings staan al vermeld op de kaart.
Volgens Arthur van Duin, eigenaar van Camping Aux Sources de Lescheret, klopt die € 15 Euro niet. "Wij ontvangen graag fietsers en hebben daar voor een aangepaste prijs. De fietsersprijs in 2013 voor 1 persoon is €8,- en voor 2 personen is €11,-. Dit inclusief zwemmen in ons zwemmeer, maar excl douche. Voor 2014 wordt de prijs verhoogd met €0,50. Douchen kost 0,07 per 20 seconden door middel van een douchekaart, " Aldus de campingeigenaar.
In Balen blijkt zich Recreatiedomein De Keiheuvel te zijn met campingterrein.
Het schijnt een wild bebost terrein te zijn.


http://www.keiheuvel.be/pages/info/volw ... al-GT.html
De informatie op de site is summier, wel worden trekkershutten vermeld.
meer specifiek:
http://www.gtkeiheuvel.be/index.php/camping


Ik wil binnenkort eens ter plekke gaan kijken wat de mogelijkheden voor de fietsende kampeerder zijn.
Er is inmiddels een groot aantal kampeermogelijkheden in Belgie die geschikt zijn voor fietsers op het kaartje toegevoegd. Er zijn er nu méér dan 150. Staat jouw favoriete camping er nog niet bij of heb je aanvullingen of reacties op de campings die er al op staan, graag?


Klik voor het kaartje op de volgend link
https://maps.google.nl/maps/ms?msid=211 ... 8,4.938354
Het is een prachtig overzicht.
Wat ik echter niet begrijp is, waarom de opgeheven campings er ook in opgenomen zijn. Als je het geheel overzet naar je GPS, moet je eerst handmatig alle niet-functionele campings er uit schoffelen.

Peter
Peter M schreef:Wat ik echter niet begrijp is, waarom de opgeheven campings er ook in opgenomen zijn.
Ze zjin hierin opgenomen omdat sommigen ervan ook na meer dan 10 jaar na de sluiting van de camping nog steeds opgenomen zijn op allerlei nieuw verkocht kaart- en informatiemateriaal.
Als die campings niet als gesloten worden opgenomen komt er vast weer iemand die de camping op zijn kaart ziet staan en hier toevoegt. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze in veel bronnen blijven staan.
Leon
Ik begrijp die argumentatie wel en niet. :D
Wel: Hiermee geef je aan voor iemand met alleen een papieren kaart, dat deze camping niet meer bestaat. Prima.

Niet: Wat schiet ik er mee op dat er ooit ergens een camping is geweest die al 10 jaar geleden is opgeheven.

Ik vind het juist de kracht van dit soort gegevens dat ik ze in mijn GPS kan laden. Als ik dan eerst handmatig alle niet bestaande campings er uit moet filteren, met alle kans op vergissingen, wordt de waarde van het bestand ineens een stuk minder.

Peter
Ik snap niets van GPS-apparaten (heb er dan ook geen) maar waarom moet je die campings eruit filteren?
Als ik het hele bestand met de campings download en omzet naar een voor de GPS leesbaar bestand, is het onderscheid wat op de kaart gemaakt wordt tussen rode en groene tentjes verdwenen.

Als je van te voren precies plant wat je wil fietsen is het GEEN probleem. Maar als je een beetje in het wilde weg gaat fietsen kan het zijn dat je eindigt bij een niet meer bestaande camping.
Wil ik dus op de GPS alleen die campings hebben die ook nog bestaan, moet ik de rode campings er uit vissen. En dat kan alleen door de 2 kaarten te vergelijken.

Peter
Peter M schreef:Ik begrijp die argumentatie wel en niet. :D
Wel: Hiermee geef je aan voor iemand met alleen een papieren kaart, dat deze camping niet meer bestaat. Prima.

Niet: Wat schiet ik er mee op dat er ooit ergens een camping is geweest die al 10 jaar geleden is opgeheven.

Ik vind het juist de kracht van dit soort gegevens dat ik ze in mijn GPS kan laden. Als ik dan eerst handmatig alle niet bestaande campings er uit moet filteren, met alle kans op vergissingen, wordt de waarde van het bestand ineens een stuk minder.

Peter
Die gesloten campings circuleren vaak ook nog altijd op diverse sites. Wellicht zijn er ook GPS-ers die informatie van die sites plukken. Verder zijn een paar campings recent gesloten. Kan toch wel een verrassing zijn dat je vanuit een soort automatisme na een paar jaar weer terugkomt en je staat voor een gesloten hek.
Is er nog geen GPS-programma dat het verschil tussen de groene en rode tentjes wél kan verwerken.
Is het écht een probleem om die paar gesloten campings thuis handmatig uit je GPS, die geen rode of groene tentjes kan aangeven, er uit te halen aan de hand van de rode tentjes op de kaart. Weet je hoeveel werk er is gestoken voor de opbouw van de kaart?
Ter verduidelijking.

Zo ziet de kaart van de Belgische campings er uit:

Afbeelding

En zo de kaart op de GPS:

Afbeelding

Het probleem is nu dat alle campings hetzelfde groene tentje hebben.
bert sitters schreef:Weet je hoeveel werk er is gestoken voor de opbouw van de kaart?
Ik heb erg veel bewondering voor al degenen die dit hebben opgezet. Ik heb geen moment de intentie om dit initiatief neer te sabelen, maar ik mag toch wel een kritische opmerking plaatsen?

Peter