Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prettig kamperen in België. - Pagina 16 - Forum Wereldfietser

Prettig kamperen in België.

398 berichten
@ Bert Zijn er nog fietsers met recente ervaringen op campings in Belgie?
Onlangs fieste ik naar Parijs via de Benjaminse route, de eerste de beste camping [boekje] na Maastricht die ik wilde aandoen bleek een camping alleen met grote chalets.

Na wat rondvragen in de buurt kwam ik op een super leuke camping, kleinschalig, super leuk restaurantje en lekker eten, het sanitair was erg luxe, de beheerder en zijn vrouw erg vriendelijk.

Het was echter niet de goedkoopste camping op mijn trip, 15 euro.

Camping zit ongeveer 30 km na station Maastricht 1 km van Remersdaat ri Teuven.

Naam Camping; "Natuurlijk Limburg" in de Voerstreek.

http://www.campingnatuurlijklimburg.be/

Henk

kunst en fietswerk
johnny-vs schreef:Voor een nachtje slapen is die camping voor een fietser idd veel te duur, helemaal met je eens!!
Het is een camping voor mensen die toch wel rust zoeken en veiligheid en luxe, er gebeurt nooit wat op die camping, van vandalisme is geen sprake, om 22 uur mag je zeker zijn dat het stil is , ondanks dat het in de zomer stikt van de jeugd.....
Er is altijd permanentie op het kantoor, er loopt ook overal bewaking , het is er ook altijd pikfijn in orde en proper....

op camping keienven in wuustwezel die kost idd maar een paar eurootjes maar dat zie je er dan ook aan, in geen enkel opzicht vergelijkbaar

keienven: heel erg goedkoop/ onverzorgd/ zo goed als geen voorzieningen/ camping vol met flodders/tokkies,drugs, diefstal en inbraak is er dagelijkse gewoonte, ikzelf heb er 2 jaar een stacaravan gehad, op die tijd heb ik zeker weet van 20 inbraken en schrik niet , ook verschillende moorden die er gebeurt zijn.....google maar eens....maar tis wel erg goedkoop daar.....


voor elk wat wils zullen we maar zeggen zeker....
Een fietser met een tentje onderweg wil doorgaans een leuk en rustig plekje in het groen tegen een betaalbare prijs.
Helaas komt uit de informatie naar voren dat beide campings om verschillenden redenen niet echt geschikt zijn voor een fietser die met een tentje op de fiets rondtrekt. Lijken dus niet in aanmerking te komen om vermeld te worden.
@ Bert...

Wat vind jij een gunstige prijs voor een camping [1 persoon, fiets, tentje].

In Versailles was ik 38 euro lichter voor een "happy" camping.

Henk

kunst en fietswerk
bert sitters schreef:Een fietser met een tentje onderweg wil doorgaans een leuk en rustig plekje in het groen tegen een betaalbare prijs.
Helaas komt uit de informatie naar voren dat beide campings om verschillenden redenen niet echt geschikt zijn voor een fietser die met een tentje op de fiets rondtrekt. Lijken dus niet in aanmerking te komen om vermeld te worden.
Dat fietsers vrijwel altijd liever een rustig plekje hebben klopt, maar toch vind ik dat je elke camping moet bezoeken voordat je een oordeel velt. Het is mij vaak genoeg gebeurd dat ik op een grote camping iets achteraf kon staan en zo een prachtig plekje voor mezelf had. Ik ken ook kleine campings waar je om honderd redenen prachtig staat maar er één echt vervelende reden is om er niet naar toe te gaan.
Leon
Zoals ik al eerder in dit topic schreef, is het voor campings die niet met permanente verblijven zijn volgeplempt, heel moeilijk om een gezonde exploitatie te draaien. Ook rust en stilte moeten dus betaald worden, en dan lijkt € 15 euro voor een plekje zeker niet te duur, zeker niet als de warme douche inbegrepen is. Als je alleen reist, ben je soms in het nadeel omdat je een forfaitair tarief voor twee betaalt, maar dat is in een hotel vaak niet anders.
Dat je in Frankrijk voor sommige campings minder dan € 10 betaalt, is te danken aan de gemeentesubsidies daar (camping municipal). Steeds meer gemeenten laten de exploitatie over aan particulieren, en dan verdubbelen de prijzen opeens. Zo betaal je in plaatsen als Auxerre en Troyes voor twee personen met fiets en tent ook al zo'n € 18 per nacht in het hoogseizoen. Met minder komt het blijkbaar niet uit.
johnny-vs schreef:Voor een nachtje slapen is die camping voor een fietser idd veel te duur, helemaal met je eens!!
Dus je geeft zelf aan dat die camping helemaal niet op die lijst thuishoort. Want het zijn net campings die ook geschikt moeten zijn om een nachtje met een tentje te staan.
johnny-vs schreef: Het is een camping voor mensen die toch wel rust zoeken en veiligheid en luxe, er gebeurt nooit wat op die camping, van vandalisme is geen sprake, om 22 uur mag je zeker zijn dat het stil is , ondanks dat het in de zomer stikt van de jeugd.....
Er is altijd permanentie op het kantoor, er loopt ook overal bewaking , het is er ook altijd pikfijn in orde en proper....

op camping keienven in wuustwezel die kost idd maar een paar eurootjes maar dat zie je er dan ook aan, in geen enkel opzicht vergelijkbaar

keienven: heel erg goedkoop/ onverzorgd/ zo goed als geen voorzieningen/ camping vol met flodders/tokkies,drugs, diefstal en inbraak is er dagelijkse gewoonte, ikzelf heb er 2 jaar een stacaravan gehad, op die tijd heb ik zeker weet van 20 inbraken en schrik niet , ook verschillende moorden die er gebeurt zijn.....google maar eens....maar tis wel erg goedkoop daar.....


voor elk wat wils zullen we maar zeggen zeker....
Wat een antwoord ... Je suggereert dat goedkope campings te kampen hebben met diefstal, moord, lawaai, ... onverzorgd zijn, ...
Er zijn genoeg goedkope campings die bewijzen dat goedkope campings ook prima rustige, propere, gezellige, veilige, ... campings kunnen zijn terwijl er eveneens verhalen te vinden zijn van dure campings met talrijke problemen.

Ik ben blij dat jouw wereldbeeld niet het mijne is. Minder vooroordelen lijkt me toch een pak leuker.

Renaat
bert sitters schreef:Zijn er nog fietsers met recente ervaringen op campings in Belgie?
Ik fietste afgelopen week een paar dagen in de Ardennen/Eifel, en kampeerde twee keer in België. Omdat het wat laat in het seizoen was, had ik een lijstje van wintercampings bij elkaar geharkt op deze website, en zo kwam ik zowaar terecht op een camping die nog niet op het fietserslijstje stond.

Jalhay - La Gileppe: staat al op de kaart. Als je uit het noorden komt een flinke klim vlak voor de camping. 8,50 betaald, de kroeg was al dicht. Ik denk dat er in het hoogseizoen wel wat te eten valt. Sanitair in orde (niet gedouched), geen noemenswaardig uitzicht, 'zoek een plekje'. Er kwam zowaar nog een fietser (op weg naar Rome) aan 's avonds. Brutale katten probeerden 's nachts van alles uit m'n buitentent te roven, m'n waterzak heeft het niet overleefd...)

Neufchateau - La Spineuse: staat niet op de kaart. http://www.camping-spineuse.be/index_nl.html. Nederlandse uitbaters - wat zeg ik? Nederlandse enclave. Alleen Nederlanders op de camping, Nederhits in de wasruimte, etc. Ondanks dat een fijne plek. 7,90 betaald, sanitair in orde, gratis douche (met extragratis Rob de Nijs en Guus Meeuwis). Restaurant/cafe was ook nu nog open, geen gebruik van gemaakt. 'zoek een plekje', en de enige luxe waar ik altijd echt blij van word: een picknicktafel. Mooi, rustig gelegen tussen de heuvels. Geen roofkatten, wel (lawaaiige) eenden, fazanten, konijnen en kippen. Oh, en gratis wifi.

M'n nachten in Luxemburg en Duitsland waren op minder prettige campings, dus op mijn slecht voorbereide en weinig representatieve steekproef lijkt kamperen in België helemaal niet zo heel vervelend. :)
Revanho schreef:
johnny-vs schreef:Voor een nachtje slapen is die camping voor een fietser idd veel te duur, helemaal met je eens!!
Dus je geeft zelf aan dat die camping helemaal niet op die lijst thuishoort. Want het zijn net campings die ook geschikt moeten zijn om een nachtje met een tentje te staan.
johnny-vs schreef: Het is een camping voor mensen die toch wel rust zoeken en veiligheid en luxe, er gebeurt nooit wat op die camping, van vandalisme is geen sprake, om 22 uur mag je zeker zijn dat het stil is , ondanks dat het in de zomer stikt van de jeugd.....
Er is altijd permanentie op het kantoor, er loopt ook overal bewaking , het is er ook altijd pikfijn in orde en proper....

op camping keienven in wuustwezel die kost idd maar een paar eurootjes maar dat zie je er dan ook aan, in geen enkel opzicht vergelijkbaar

keienven: heel erg goedkoop/ onverzorgd/ zo goed als geen voorzieningen/ camping vol met flodders/tokkies,drugs, diefstal en inbraak is er dagelijkse gewoonte, ikzelf heb er 2 jaar een stacaravan gehad, op die tijd heb ik zeker weet van 20 inbraken en schrik niet , ook verschillende moorden die er gebeurt zijn.....google maar eens....maar tis wel erg goedkoop daar.....


voor elk wat wils zullen we maar zeggen zeker....
Wat een antwoord ... Je suggereert dat goedkope campings te kampen hebben met diefstal, moord, lawaai, ... onverzorgd zijn, ...
Er zijn genoeg goedkope campings die bewijzen dat goedkope campings ook prima rustige, propere, gezellige, veilige, ... campings kunnen zijn terwijl er eveneens verhalen te vinden zijn van dure campings met talrijke problemen.

Ik ben blij dat jouw wereldbeeld niet het mijne is. Minder vooroordelen lijkt me toch een pak leuker.

Renaat
Johnny suggereert helemaal niets. Hij schetst een beeld van 2 campings. Dat jij dat extraheert naar alle goedkope en dure campings, is jouw fout.
@Leon,
Wat ik aangeef is: "Lijkt niet geschikt," maar een camping met zoveel twijfels en die ook nog niet bezocht is, kan toch niet zomaar op de kaart?
Welke andere wereld- of of vakantiefietser kent deze campings, of wil daar eens gaan kijken voor een second opinion?
idd ik suggereer helemaal niets , ik schets idd enkel een beeld van beide campings enkel en alleen omdat ik die campings goed ken, keienven zijn mijn buren de andere in merksplas ben ik vrij goed bekend...
het is ook helemaal niet mijn wereldbeeld, integendeel, maar enkel een realistisch beeld van deze beide campings....

ik zeg gewoon zoals het is niks minder niks meer,
op keienven kan je best een rustig plaatsje hebben zeer zeker en erg goedkoop maar het loopt er vol gespuis.....heb je daar last van....? nee meestal niet bij mijn weten maar er gebeurt wel eens wat , gewoon rekening mee houden...en je spullen geen moment uit het oog verliezen en fietsje altijd goed op slot....

merksplas (molenzijdse heide) ook mooi en rustige plaatsjes voor trekkers, , alles tip top en veilig, je fiets hoeft niet op slot en je tent mag open blijven, ik ken het daar maar al te goed, maar wel erg streng , de veiligheidsmensen daar menen het....en ja je betaald ervoor.....
En toch...
Ik zou graag alle campings op de kaart vermeld zien, met de gegevens (prijs, plaats, douche, picknicktafels, café, eten) en daaruit zelf extraheren wat ik voor- en nadelen vind, en of die op dat moment opwegen tegen het nog een stuk moeten doorfietsen...
Als je campings niet opneemt vanwege 'ongeschikt' (en dat is eeen subjectief oordeel!) dan ontneem je ons de mogelijkheid een 'slechte' camping te kiezen in geval van moe, pech, noem maar op...
Polling schreef:En toch...
Ik zou graag alle campings op de kaart vermeld zien, met de gegevens (prijs, plaats, douche, picknicktafels, café, eten) en daaruit zelf extraheren wat ik voor- en nadelen vind, en of die op dat moment opwegen tegen het nog een stuk moeten doorfietsen...
Als je campings niet opneemt vanwege 'ongeschikt' (en dat is eeen subjectief oordeel!) dan ontneem je ons de mogelijkheid een 'slechte' camping te kiezen in geval van moe, pech, noem maar op...

zo is het!
henkfietst52 schreef:@ Bert...

Wat vind jij een gunstige prijs voor een camping [1 persoon, fiets, tentje].

In Versailles was ik 38 euro lichter voor een "happy" camping.

Henk

kunst en fietswerk
Ik heb afgelopen zomer flink wat campings in Belgie gedaan. Het het gemiddelde dat ik betaalde schommelde rond de 10 Euro. De goedkoopste was 4 Euro, maar dat was echt een uitschieter naar beneden. Ik vind zo'n 15 Euro echt wel een absolute maximum grens voor een fietser met een klein tentje. Er mag dan ook wel wat bijzonders tegenover staan. Er waren gelukkig ook flink wat campings met een tarief voor een persoon.
johnny-vs schreef:
Polling schreef:En toch... Ik zou graag alle campings op de kaart vermeld zien ... en daaruit zelf extraheren ... in geval van ...
zo is het!
+2!
Polling schreef:En toch...
Ik zou graag alle campings op de kaart vermeld zien, met de gegevens (prijs, plaats, douche, picknicktafels, café, eten) en daaruit zelf extraheren wat ik voor- en nadelen vind, en of die op dat moment opwegen tegen het nog een stuk moeten doorfietsen...
Als je campings niet opneemt vanwege 'ongeschikt' (en dat is eeen subjectief oordeel!) dan ontneem je ons de mogelijkheid een 'slechte' camping te kiezen in geval van moe, pech, noem maar op...
Als je alle campings zoekt, dan is er Archie.
Onze keuze is nu juist campings geschikt voor fietsers. Zie ook de opening van John Telleman van dit daadje en zijn vraag. Met de nieuwe vermeldingen die binnenkort op de kaart komen is Belgie toch redelijk bedekt, met wat welliswaar minder keuze in de provincies West-Vlaanderen (met uitzondering van de kust) en Waals-Brabant.
In de provincie Antwerpen komen er volgend jaar vier paalkampeerplekken (bivakzones) bij.
bert sitters schreef:Er staan weer een paar nieuwe kampeermogelijkheden op de kaart:
https://maps.google.nl/maps/ms?msid=211 ... 8,4.938354

Wie gaat er de komende tijd kamperen in Belgie. We zijn altijd op zoek naar nieuwe, leuke mogelijkheden.
Dank Bert voor 't overzicht.
We fietsten 2 wk geleden (20-27 september 2013) 't rondje Fietsen bij de zuider-buren van Tilburg-Eindhoven. En trapten door naar Tilburg.

Iets van de route af bij Sint-Truiden kampeerden we in de tuin bij
Hoepertingen - Het Zoete zijn
Wildebornstraat 7, B-3840 Hoepertingen
Tel. 0032-(0)11-76 74 48
I: http://www.hetzoetezijn.be

we konden binnen in een van de gastenkamers douchen omdat er iemand die ochtend net was vertokken.
We betaalden 15,- voor 2pers en gebruik van de douche.
Hele vriendelijke mensen, 't gastenverblijf/ B&B zag er netjes en schoon uit.

Nabij Tilburg in onze aanrij route verbleven we op:
MINICAMPING WILGENWEIDE
Bavelseweg 128
5124 PZ Molenschot
http://www.wilgenweide.nl/

een vekabo camping, zoals andere boeren campings in NL. Geen bijzonderheden, gewoon netjes en vriendelijke mensen.
bert sitters schreef: Als je alle campings zoekt, dan is er Archie.
Onze keuze is nu juist campings geschikt voor fietsers. Zie ook de opening van John Telleman van dit daadje en zijn vraag. Met de nieuwe vermeldingen die binnenkort op de kaart komen is Belgie toch redelijk bedekt, met wat welliswaar minder keuze in de provincies West-Vlaanderen (met uitzondering van de kust) en Waals-Brabant.
In de provincie Antwerpen komen er volgend jaar vier paalkampeerplekken (bivakzones) bij.
Precies. Als het erom ging alle campings te catalogiseren, had dit topic nooit gestart hoeven worden. Het gaat er juist om dat je bijvoorbeeld niet verzeild raakt op een verlopen camping vol groezelige stacaravans, zonder geschikt veldje voor je tent, waarvan er in de Ardennen nogal wat zijn. Archie maakt dat onderscheid helemaal niet.
peter de rijk schreef:Het gaat er juist om dat je bijvoorbeeld niet verzeild raakt op een verlopen camping vol groezelige stacaravans, zonder geschikt veldje voor je tent, waarvan er in de Ardennen nogal wat zijn.
Objectieve criteria zullen grotendeels discutabel blijven: veel campings die in de zomer uitbindig zoemen van het familieplezier zijn in voor- en naseizoen oases van rust. Hetzelfde onderscheid kan zich voordoen tussen weekend en midweek.
Ik heb op speciale kampeerveldjes gestaan waar ik later blij was dat ik weg was en ik heb tussen stacaravans in totale stilte van het voorbijlopende boswild genoten.
Leon
Leon schreef:
peter de rijk schreef:Het gaat er juist om dat je bijvoorbeeld niet verzeild raakt op een verlopen camping vol groezelige stacaravans, zonder geschikt veldje voor je tent, waarvan er in de Ardennen nogal wat zijn.
Objectieve criteria zullen grotendeels discutabel blijven: veel campings die in de zomer uitbindig zoemen van het familieplezier zijn in voor- en naseizoen oases van rust. Hetzelfde onderscheid kan zich voordoen tussen weekend en midweek.
Ik heb op speciale kampeerveldjes gestaan waar ik later blij was dat ik weg was en ik heb tussen stacaravans in totale stilte van het voorbijlopende boswild genoten.
Leon
Een beperkt aantal "grensgevallen" zal er altijd blijven. Omstandigheden kunnen veranderen. Mijn ervaring zegt dat dit nogal erg meevalt. Belangrijk is dat bezoekers hun ervaringen melden, als die afwijkt van de omschrijving.
Polling schreef:En toch...
Ik zou graag alle campings op de kaart vermeld zien, met de gegevens (prijs, plaats, douche, picknicktafels, café, eten) en daaruit zelf extraheren wat ik voor- en nadelen vind, en of die op dat moment opwegen tegen het nog een stuk moeten doorfietsen...
Ik sta helemaal achter de keuze van Bert (die er zijn eigen tijd in steekt). Ik heb geen zin in nog een website met honderden campings waar je uren met zoet bent om de geschikte campings er tussen te zoeken.

De waarde van die kaart is net dat er enkel campings opstaan waar je sowieso goed terecht kan als fietser.
johnny-vs schreef:idd ik suggereer helemaal niets ,
Je schrijft
johnny-vs schreef: op camping keienven in wuustwezel die kost idd maar een paar eurootjes maar dat zie je er dan ook aan, in geen enkel opzicht vergelijkbaar
keienven: heel erg goedkoop/ onverzorgd/ zo goed als geen voorzieningen/ camping vol met flodders/tokkies,drugs, diefstal en inbraak is er dagelijkse gewoonte, ikzelf heb er 2 jaar een stacaravan gehad, op die tijd heb ik zeker weet van 20 inbraken en schrik niet , ook verschillende moorden die er gebeurt zijn.....google maar eens....maar tis wel erg goedkoop daar.....

voor elk wat wils zullen we maar zeggen zeker....
En daarmee suggereer je niet dat er een sterk verband is tussen de prijs en de mate van netheid, criminaliteit, ... op een camping?
bert sitters schreef: In de provincie Antwerpen komen er volgend jaar vier paalkampeerplekken (bivakzones) bij.
Joepie

Renaat