Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Globe Major van Rose Versand Bike Town - Forum Wereldfietser

Globe Major van Rose Versand Bike Town

Wij zijn van plan naar Rome te fietsen en weer terug. Vervolgens willen we de USA doorkruisen van Oost naar West...

Wij hebben (als leek) bijna gekozen voor Globe Major...
Specificatie:


26" Reiserad für extremen Einsatz und hohe Belastungen

Rahmen: 7005 T6 Aluminium, Ultrastrongrohrsatz, dreifach endverstärkt
Rahmengrößen: 43 / 48 / 53 cm
Gabel: Litech Big Fork
Steuersatz: WCW sealed, integriert
Nabensatz: VR: Shimano Inter L Nabendynamo HR: Shimano Deore XT
Zahnkranz: Shimano Hyperglide 11 - 34, 9-fach
Felgen: Xtreme SARI M-19 R Reflex 26", doppelte Ösung
Speichen: DT Alpine III mit DT Pro Lock Nippeln
Reifen: Continental Travel Contact Reflex, 26" x 1,75
Tretlager: Shimano Deore XT Hollowtech II, 48/36/26
Innenlager: Shimano Deore XT Hollowtech II
Umwerfer: Shimano Deore XT
Schaltung: Shimano Deore XT
Schalt-/Bremshebel: Shimano Deore XT Dual Control
Bremsen: Shimano Deore XT V-Brake
Pedale: Shimano PD-M 324
Sattelstütze: Suntour SP-NCX-D Parallelogramm Federsattelstütze
Sattel: Brooks B17 Aged
Lenker: Xtreme Pro Rizerbar 6061 T6 Aluminium
Vorbau: Xtreme Pro Adjust AH, verstellbar, inkl. Speedlifter
Specials: StVZO-Ausstattung: u. a. Scheinwerfer DLumotec LED Oval Senso, Rücklicht DToplight XS plus mit Standlichtfunktion, tubus Logo Gepäckträger und tubus Tara Lowrider
Farbe: gloss-black (mehrfache Pulverbeschichtung)
Gewicht: ca. 18,5 kg (ohne Pedale)
Prijs: 1390

Zie ook:
http://www.roseversand.de/output

De service en garantie van dit bedrijf lijkt ons uitzonderlijk goed.

Graag horen wij het oordeel van ervaringsdeskundigen.

De fiets is ongeveerd. We overwegen als extra een verend sadel te nemen.

Om de grootste schokken op te vangen. Welke sadels zijn daarvoor geeigend?? Welke extra's zijn verder bijna onmisbaar???

Wij zullen fietsen met BOB's...

Bij voorkeur dank voor jullie reactie.

Fer.

Hallo Fer,

Ik heb geen ervaring met de Globe Major, maar ik heb wel in 2000 een Black Rock AL-300 gekocht bij Rose. Die heb ik meteen laten voorzien van een achterbagage drager, en later een voordrager erbij gekocht. Ik heb er al vele duizenden kilometers mee gefietst.

Het enige wat er niet goed aan was, was dat ik kniepijn kreeg met de Shimano 323 pedalen. Ik heb die teruggestuurd en ik kreeg ter vervanging kosteloos een paar Shimano 324 pedalen.

Intussen is heb ik ook het zadel vervangen, en zijn de handgrepen aan vervanging toe. Dat alles valt binnen de gewone slijtage verschijnselen.

Kortom: ik vindt dat Rose goede spullen levert tegen een scherpe prijs. Destijds sprak mij vooral ook die garantie aan.

Ze hebben overigens ook een Nederlandstalige site:
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=7892

Te starten met www.roseversand.nl , daarna kom je alsnog bij de duitse site uit, maar dan in het Nederlands. Dat leest net iets makkelijker.

Daar lees je dan ook duidelijk: Zadelpen: "Suntour SP-NCX-D Parallelogram verende zadelpen". Dat maakt een verend zakel overbodig lijkt mij.

Nou kies je overigens zo'n mooie fiets met van die mooie Tubus voor- en achterdragers erop, waarom dan een BOB? Of waarom geen fiets zonder dragers?

Groeten,

Peter

[quote="Peter_K"]Hallo Fer,

Ik heb geen ervaring met de Globe Major, maar ik heb wel in 2000 een Black Rock AL-300 gekocht bij Rose. Die heb ik meteen laten voorzien van een achterbagage drager, en later een voordrager erbij gekocht. Ik heb er al vele duizenden kilometers mee gefietst.

Het enige wat er niet goed aan was, was dat ik kniepijn kreeg met de Shimano 323 pedalen. Ik heb die teruggestuurd en ik kreeg ter vervanging kosteloos een paar Shimano 324 pedalen.

Intussen is heb ik ook het zadel vervangen, en zijn de handgrepen aan vervanging toe. Dat alles valt binnen de gewone slijtage verschijnselen.

Kortom: ik vindt dat Rose goede spullen levert tegen een scherpe prijs. Destijds sprak mij vooral ook die garantie aan.

Ze hebben overigens ook een Nederlandstalige site:
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=7892

Te starten met www.roseversand.nl , daarna kom je alsnog bij de duitse site uit, maar dan in het Nederlands. Dat leest net iets makkelijker.

Daar lees je dan ook duidelijk: Zadelpen: "Suntour SP-NCX-D Parallelogram verende zadelpen". Dat maakt een verend zakel overbodig lijkt mij.

Nou kies je overigens zo'n mooie fiets met van die mooie Tubus voor- en achterdragers erop, waarom dan een BOB? Of waarom geen fiets zonder dragers?

Groeten,

Citaat: Daar lees je dan ook duidelijk: Zadelpen: "Suntour SP-NCX-D Parallelogram verende zadelpen".

Vreemd... volgens de verkoper was het gemonteerde zadel in de zaak niet verend...
Vandaar mijn vraag...

Fer

Hai, een Brooks B17 zadel is een niet geveerd zadel en dit is de aged versie dus al "ingereden" door de fabriek. (scheelt ook weer invetten en inrijden)
Ik heb of had op mijn Koga een Selle Italia FLX leren zadel, geveerd en zacht, maar ik vind dat juist niet prettig en heb hem er na 100km afgehaald er zit ook al een verende pen op mijn KM dus een beetje dubbelop, misschien gooi ik ook de verende pen eraf....blijft ook een persoonlijk iets.
Ik zit er zelfs aan te denken om zelf een B17 zadel aan te gaan schaffen. Qua afmontage vind ik de fiets niet verkeerd alleen geintegreerde balhoofdlagers hebben niet/nooit mijn voorkeur.
Heerda schreef:Wij zijn van plan naar Rome te fietsen en weer terug. Vervolgens willen we de USA doorkruisen van Oost naar West...

Wij hebben (als leek) bijna gekozen voor Globe Major...
Specificatie:
<knip>
Gewicht: ca. 18,5 kg (ohne Pedale)
Hangt er ook een anker aan? Die Suntourpen weegt wel een kilo, maar dan nog vindt ik 18.5 kilo veel voor de opgevoerde onderdelen
m-gineering schreef:
Heerda schreef:Wij zijn van plan naar Rome te fietsen en weer terug. Vervolgens willen we de USA doorkruisen van Oost naar West...

Wij hebben (als leek) bijna gekozen voor Globe Major...
Specificatie:
<knip>
Gewicht: ca. 18,5 kg (ohne Pedale)
Hangt er ook een anker aan? Die Suntourpen weegt wel een kilo, maar dan nog vindt ik 18.5 kilo veel voor de opgevoerde onderdelen
Gelukkig zitten er 2 wielen aan zodat we die 18,5 kilo niet hoeven te dragen. Als 'backpackers' zijn we dat namelijk gewend.

We verkiezen degelijkheid boven gemak of snelheid.
Heerda schreef: We verkiezen degelijkheid boven gemak of snelheid.
Mooi streven, maar krijg je dat ook? Een loodzware mtb met xt weegt 12 kilo. Dragers, zadelpen, brooks, speedlifter is 3.5-4 kg extra.

Bij fietsen is er een hele grote middenklasse componenten die niet te veel wegen en goed voldoen. Wil je goedkoper dan is er een heleboel junk dat ondanks massaal overgewicht toch stuk gaat.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar voor de specificatie is de fiets onverwacht zwaar

Er vielen me twee dingen op: zonder dat ik Marten z'n tekst al had gelezen; het gewicht vindt ik ook wel wat hoog, ook ik kijk niet bij mijn fiets op een gram en een eerste prioriteit is kwaliteit bij me, en niet het gewicht. Maar nogmaals ook ik vindt het voor een reisfiets aan de hoge kant.

Een ander punt; de fiets is maar in drie maten verkrijgbaar, is een van die drie maten voor jullie ook echt de juiste maat? Als ik het goed lees gaan jullie nogal wat km's maken, ik zou dat nooit op een fiets doen die eigenlijk niet de juiste maat voor je is. Ook niet bij benadering. Ik schrijf het nog maar een keer, een fiets moet qua maat frame gewoon passen zoals een goed zittend kledingstuk, Waarbij je het frame als uitgangspunt neemt. En niet een te klein frame en dat passend maken door te gaan hannesen met lange zadel of stuurpennen om het pas te maken. Geeft allemaal ergenis en het lijkt me zonde van je geld. Wijk dan uit naar een ander (kwalitatief) merk die wel een frame in de voor jouw gewenst maat kan leveren, of laat een op maat maken.

Er is een scan gemaakt. Het frame wordt daarop geheel pas gemaakt. We zijn daarvoor 2 uur op bezoek geweest. Om diverse maten uit te proberen. Mocht het frame in de praktijk toch niet bevallen dan kunnen we dat later opnieuw laten aanpassen. Zie ook andere berichten van Nederlanders die zeer tevreden zijn over 'biketown' in Bocholt. Op het gewicht kom ik nog terug. Ik heb daarover nadere informatie gevraagd. Ik heb een beetje gesurft en gezien dat er ondanks een aluminumframe nog diverse trekkingfietsen zijn die meer wegen. o.a. van Batavus.
Bedankt voor jullie reactie.
Fer.

Allereerst: mijn ervaringen met Rose zijn uitstekend.

Verder: ja, dat gewicht is eigenaardig. Zeker als je bedenkt dat een Koga WT, met een soortgelijke afmontage (afgezien van die zware zadelpen) ruim drie kilo lichter is, dat kan toch onmogelijk alleen maar uit het frame komen, zou je zeggen...

Heerda schreef:Er is een scan gemaakt. Het frame wordt daarop geheel pas gemaakt. We zijn daarvoor 2 uur op bezoek geweest. Om diverse maten uit te proberen. Mocht het frame in de praktijk toch niet bevallen dan kunnen we dat later opnieuw laten aanpassen. Zie ook andere berichten van Nederlanders die zeer tevreden zijn over 'biketown' in Bocholt.
Ik heb zelf nooit zaken gedaan met Rose maar wel een hoop positiefe verhalen over ze gelezen, ik schreef het ook niet om ze af te kraken. Maar dat verhaal van scannen was mij niet bekend, dat verandert de zaak aanzienlijk.

Spironski schreef:Verder: ja, dat gewicht is eigenaardig. Zeker als je bedenkt dat een Koga WT, met een soortgelijke afmontage (afgezien van die zware zadelpen) ruim drie kilo lichter is, ...
Hoi,
Ik zou me over dat gewicht niet al te veel zorgen maken; je kunt er toch niets aan doen. Het frame zal echt niet per ongeluk een kilo zwaarder zijn en de onderdelen zijn de onderdelen. Wat wel algemeen bekend is, is dat folders regelmatig ongelooflijk optimistisch zijn. Bij nader inzien blijken daar dan gewichten te staan van de kleinste maat frame en onder andere zonder pedalen. Uiteraard zonder bidons en weet ik nog wat; en wat vergissingen gemaakt met diverse gewichten.
Als je gewicht wilt besparen kun je net zo goed naar de afzonderlijke onderdelen kijken en besluiten of je die stuk voor stuk nodig hebt. Zo weet ik best dat het B66-zadel op mijn fiets loodzwaar is en dat ik best zonder de zware standaard kan, maar ik en mijn achterste zijn zo aan die dingen gehecht dat ik er graag wat langzamer door fiets.
Succes,
Leon

Verklaring Rose: 'De fiets is zwaarder omdat de onderdelen zwaarder zijn'. Daar had ik nooit op kunnen komen.
Fer

Heerda schreef:Verklaring Rose: 'De fiets is zwaarder omdat de onderdelen zwaarder zijn'. Daar had ik nooit op kunnen komen.
Fer
Ik denk dat een naafdynamo wel degelijk een wezenlijke bijdrage levert aan het gewicht, maar geen drie kilo ten opzichte van de eerder genoemde Koga. Of ze zijn bij Rose gewoon eerlijk, en al die andere merken smokkelen aanzienlijk met gewichtsopgave :)