Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Roemenie op de fiets.... - Forum Wereldfietser

Roemenie op de fiets....

Wie heeft er door Roemenie gefietst en heeft een goeie/leuke/mooie route voor me? Graag ook informatie campings, B&B's, maar VOORAL: informatie over fiets in de trein (terug naar Nederland)....Graag ervaringen. Bedankt!
Hoi Charlotte,
Via mijn site (zie hieronder) en de bijbehorende links kun je veel vinden. Treinen vanuit Roemenië naar NL zijn er zover ik weet niet. Je moet b.v. in Budapest overstappen. Hoe het daarna officieel gaat weet ik nog steeds niet, maar met een onwetende blik kom je er. Ik zou overigens graag ook nog ten noorden van Transsylvanië hebben gefietst. (Maramures)
Veel fietsplezier, Leon

Charlotte,

geode keuze. Voor mij is Roemenie het mooiste fietsland van Europa (Turkije niet meegerekend, want dat ligt meer in Azie) Ga vooral de Fargaras bergen in naar Lac Bilea. Mooie klimpartij in een smal dal. En bovendien kun je vrij kamperen onder het originele en enige echte kasteel(ruine) van Vlad Tepes. Dat is de man die model heeft gestaan voor Bram Stoker's Dracula. Ergens anders in Roemenie is ook nog een zogenaamd Dracula-kasteel, maar dat is nep. Welterusten!

Eric
Voor de komende tocht naar de Balkan heb ik op mijn website
http://wizardofoh.nl/2003 een verzameling links gezet (misschien handig voor onderweg).
Ben het helemaal met Erik eens, Roemenië is prachtig met dit verschil dat ik tussen Craiova en Oradea gefiets heb. Ik ga zeker nog eens terug voor andere delen.
groeten
Harry Wagenaar



charlotte schreef:Wie heeft er door Roemenie gefietst en heeft een goeie/leuke/mooie route voor me? Graag ook informatie campings, B&B's, maar VOORAL: informatie over fiets in de trein (terug naar Nederland)....Graag ervaringen. Bedankt!

roemenie is super zeker doen. met de trein kan geloof ik via Oradea, dan overstappen in Budapest en Wenen. ben er vorig jaar geweest, heb je specifieke vragen, mail me dan even
De tovenaar schreef:Voor de komende tocht naar de Balkan heb ik op mijn website een verzameling links gezet (misschien handig voor onderweg). Klik op Europe->2003

Groeten,
Minko
Na 2 weken fietsen door het prachtige Roemenie kan ik dit mooie land zeker aanbevelen! Zit nu in Baie Herculane, in het ZW van Roemenie, en hoop morgen Bulgarije te bereiken.

Zie mijn site voor een verslag van mijn tocht tot nu toe