Additionally, paste this code immediately after the opening tag: online tickets - Forum Wereldfietser

online tickets

Hoi,

Waar boeken jullie meestal je vliegtickets? Online of naar de winkel?

En waar dan precies?

Is er dan echt veel verschil, aangezien ze allemaal hetzelfde boekingsprogramma lijken te gebruiken...

Alvast bedankt!
El & El
Ligt er een beetje aan waar de bestemming heengaat. Als het om low cost maatschappijen gaat als de ryanair easyjets etc natuurlijk online. Ook KLM kan je prima online boeken. Meestal als je weet met welke maatschappij je wilt vliegen kan je het via hun site boeken. Wordt het allemaal wat gecompliceerder qua overstappen e.d. dan kan je altijd naar een reisbureau stappen.

Precies. Ik vlieg helaas nogal eens voor het werk, en binnen Europa is het meestal eigenlijk vrij simpel. Je gaat naar de site van het vliegveld waar je naar toe wilt, kijkt op de lijst van maatschappijen en bestemmingen, en klikt dan door naar de site van de maatschappij. Anderzijds moet ik ook nogal eens in de VS zijn, en dat doe ik altijd via een reisbureau. Er zijn dan zoveel varianten en complicaties, dat je dat zelf niet kunt bedenken. Je moet dan bovendien echt zelf meedenken, om te komen tot de goedkoopste en/of makkelijkste oplossing.
Wim

Willem Jongman schreef:Anderzijds moet ik ook nogal eens in de VS zijn, en dat doe ik altijd via een reisbureau. Er zijn dan zoveel varianten en complicaties, dat je dat zelf niet kunt bedenken. Je moet dan bovendien echt zelf meedenken, om te komen tot de goedkoopste en/of makkelijkste oplossing.
Wim
En je kunt er een goedkoop treinkaartje bij aanschaffen

Bedankt voor de reacties.

We willen boeken naar Santiago de Chili in februari/maart, maar als we nu al her en der zoeken zit meer dan de helft al vol!! (via internet bedoelen we dan).

Ongelofelijk is dat, dus durven we niet lang meer te wachten eigenlijk.

Misschien toch maar eens een reisbureau binnen stappen.

We hebben ook een prijsopgave gedaan bij de Fietsvakantiewinkel.

m-gineering schreef:
Willem Jongman schreef:Anderzijds moet ik ook nogal eens in de VS zijn, en dat doe ik altijd via een reisbureau. Er zijn dan zoveel varianten en complicaties, dat je dat zelf niet kunt bedenken. Je moet dan bovendien echt zelf meedenken, om te komen tot de goedkoopste en/of makkelijkste oplossing.
Wim
En je kunt er een goedkoop treinkaartje bij aanschaffen
Lijkt me een beetje ver om te treinen... :lol:

fietsjunks schreef:
m-gineering schreef:
Willem Jongman schreef:Anderzijds moet ik ook nogal eens in de VS zijn, en dat doe ik altijd via een reisbureau. Er zijn dan zoveel varianten en complicaties, dat je dat zelf niet kunt bedenken. Je moet dan bovendien echt zelf meedenken, om te komen tot de goedkoopste en/of makkelijkste oplossing.
Wim
En je kunt er een goedkoop treinkaartje bij aanschaffen
Lijkt me een beetje ver om te treinen... :lol:
Dat staat er dan ook niet. Maar ik had er natuurlijk bij moeten zetten dat deze mededeling uitsluitend bedoeld is voor degenen die er voor kiezen om niet met een vliegveld in de achtertuin te gaan wonen

Ik heb goed ervaringen met schiphol.nl.

Het is altijd even puzzelen om de juiste datum en maatschappij te vinden. Let ook op de extra toeslagen die verschillen nogal per site.
fietsjunks schreef:Hoi,

Waar boeken jullie meestal je vliegtickets? Online of naar de winkel?

En waar dan precies?

Is er dan echt veel verschil, aangezien ze allemaal hetzelfde boekingsprogramma lijken te gebruiken...

Alvast bedankt!
El & El
Als de fiets mee gaat of er anderszins complicaties te verwachten zijn ga ik meestal naar een reisburo. Bij online boeken kun je niet regelen dat de fiets mee mag en dat is niet altijd gegarandeerd. Ik wil dan namelijk een schriftelijke bevestiging dat de fiets mee kan en echriftelijk bevestigd hebben wat overgewicht kost (nog nooit extra betaald voor overgewicht maar toch..) Daar heb ik best de boekingskosten voor over. Bij online boeken kun je niet regelen dat de fiets mee mag en dat is niet altijd gegarandeerd. Als het gewoon een simpel ticket is zonder bijzonderheden spaar ik liever de kosten uit. Prijs van het ticket is meestal gelijk voor online en reisburo.

mvg
Wilco

Zuid-Amerika zou ik doen via de Fietsvakantiewinkel. Zij regelen in ieder geval dat je fiets ook meekan. Online is dat nog wel eens flink lastig!
Naar Azie heb ik zeer goede ervaringen met Asian Way of Life. Zij hebben uitstekende afspraken met Singapore Airlines: een gunstige prijs en je fiets zonder extra kosten en zonder problemen mee. Normaal mag je bij Singapore Airlines maar 20 kilo inchecken zonder kosten voor overgewicht.

bert sitters schreef:Naar Azie heb ik zeer goede ervaringen met Asian Way of Life. Zij hebben uitstekende afspraken met Singapore Airlines: een gunstige prijs en je fiets zonder extra kosten en zonder problemen mee. Normaal mag je bij Singapore Airlines maar 20 kilo inchecken zonder kosten voor overgewicht.
Als je SIA in Amsterdam belt en je fiets voor vervoer aanmeldt, zeggen ze dat je zonder problemen 25 kg ruimbagage kunt meenemen. Zo was het althans in 2004, dus even checken of dat nog geldt.

bert sitters schreef:Zij hebben uitstekende afspraken met Singapore Airlines: een gunstige prijs en je fiets zonder extra kosten en zonder problemen mee. Normaal mag je bij Singapore Airlines maar 20 kilo inchecken zonder kosten voor overgewicht.
Bert,
Wat versta jij onder een gunstige prijs? Kun je eens een voorbeeld noemen wat het in prijs scheelt als ik bij Asian Way of Life boek t.o.v een boeking via internet?
Per slot van rekening moet ook Asian Way of Life er iets aan verdienen.

bert sitters schreef:Zuid-Amerika zou ik doen via de Fietsvakantiewinkel. Zij regelen in ieder geval dat je fiets ook meekan.
De Fietsvakantiewinkel heeft - voor zover mij bekend - afspraken over een hogere bagagelimiet met een drietal maatschappijen: Singapore Airlines, Malaysia Airlines en Cathay Pacific. Dus geen maatschappijen die goedkoop op Chili vliegen.

Voor Chili zijn er twee opties. Een Amerikaanse maatschappij met een overstap in de USA (bijv. Delta Airlines). Dan is het Amerikaanse bagagesysteem van toepassing, waarbij je twee stuks bagage van (tegenwoordig) 23 kg elk mee mag nemen.
De KLM, waarbij je € 160,= extra betaald voor een retourtje voor je fiets.

Overigens kan het best lonen om meerdere mogelijkheden te onderzoeken op internet, want er blijken best prijsverschillen te zijn. De Vliegwinkel biedt bijv. voor februari 2007 een KLM-ticket naar Santiago de Chili aan voor € 721,= (wel met 2 keer overstappen). Op de eigen KLM-site kost het goedkoopste ticket ruim € 900,= (met 1 keer overstappen).


Gerd

GerdC schreef:Overigens kan het best lonen om meerdere mogelijkheden te onderzoeken op internet, want er blijken best prijsverschillen te zijn. De Vliegwinkel biedt bijv. voor februari 2007 een KLM-ticket naar Santiago de Chili aan voor € 721,= (wel met 2 keer overstappen). Op de eigen KLM-site kost het goedkoopste ticket ruim € 900,= (met 1 keer overstappen).
Gerd
Let daarbij ook op de reserveringskosten, want die lopen erg uiteen. Het vervelende is dat je die kosten vaak pas vlak voor de definitieve reservering in het scherm ziet. Meestal staan ze ook nog wel ergens half verborgen op de site. Zo rekent vliegtarieven.nl een tarief dat varieert van 15 tot 25 euro per internet- of telefonische boeking, maar vliegwinkel.nl rekent die prijzen per ticket. Ga je in een reisbureau van vliegwinkel.nl boeken, dan betaal je zelfs 45 euro per ticket.
En World Ticket Center tovert zelf ook nog eens een een Passenger Service Charge van € 29.64 (plus dossierkosten van € 25) uit de hoge hoed, buiten alle luchthavenbelastingen en dergelijke om... En wat die Service Charge precies behelst, heb ik nergens op de site kunnen vinden. Dat grenst toch wel aan kwade bedoelingen.

Kunno,
De prijzen per ticket verschillen, afhankelijk wanneer je vertrekt. Hoe meer plaatsen in een vlucht verkocht zijn, des te duurder worden de stoelen. Voor vluchten geldt ook nog hoogseizoen en laagseizoen. Soms komt een reisorganisatie met een stapel gerserveerde tickets terug bij de luchtvaartmaatschappij. omdat de reis niet doorgaat en die tickets komen dan op vrije markt tegen een lage prijs.

Prijsverschil tussen Awol en rechtstreeks bij Singapore Airlines? Doe eens een test voor een bepaalde vlucht: vraag een opgave bij Awol en doe dat ook voor dezelfde vlucht via de site van Singapore Airlines. Houd wel rekening met extra kosten voor je fiets: een fiets weegt snel 18 kilo en ook al zegt Singapore Airlines niet moeilijk te doen over 5 kilo extra boven de 20 kilo die je officieel mag inchecken.7 kilo bagage behalve je fiets is wel erg weinig en overgewicht kan duur uitpakken.

Succes!

Bedankt allemaal voor het meedenken!

We wachten de fietsvakantiewinkel maar even af en ik zal ook eens kijken naar vliegwinkel.nl

GerdC schreef:...
Overigens kan het best lonen om meerdere mogelijkheden te onderzoeken op internet, want er blijken best prijsverschillen te zijn. De Vliegwinkel biedt bijv. voor februari 2007 een KLM-ticket naar Santiago de Chili aan voor € 721,= (wel met 2 keer overstappen). Op de eigen KLM-site kost het goedkoopste ticket ruim € 900,= (met 1 keer overstappen).


Gerd
Ik heb even gekeken, maar waar vind jij dat ticket dan? Ik kom niet verder dan 995 euro + 245 euro... voor een ticket van de KLM via de vliegwinkel... de rest is al vol!

bert sitters schreef:Houd wel rekening met extra kosten voor je fiets: een fiets weegt snel 18 kilo en ook al zegt Singapore Airlines niet moeilijk te doen over 5 kilo extra boven de 20 kilo die je officieel mag inchecken.7 kilo bagage behalve je fiets is wel erg weinig en overgewicht kan duur uitpakken.
Je mag ook nog 7 kg handbagage meenemen, dus dat scheelt weer.

De laatste tijd boek ik mijn tickets online via vliegtarieven.nl. Zit een reisburo uit Haarlem achter, of die boekt de tickets voor ze. Dus gewoon adres, telefonisch goed bereikbaar en als ik de prijzen vergelijk zitten ze bij de goedkoopste.
Heb een keer gehad dat een online betaling (iDeal) niet goed ging. Wel afgeschreven maar niet de bevestiging van de ticketreservering. Was al na vijfen maar de volgende ochtend, zaterdag, gebeld en gelijk door hen in orde gemaakt.
Heb geen ervaringen met ze mbt meenemen fietsen.

fietsjunks schreef:
GerdC schreef:...
Overigens kan het best lonen om meerdere mogelijkheden te onderzoeken op internet, want er blijken best prijsverschillen te zijn. De Vliegwinkel biedt bijv. voor februari 2007 een KLM-ticket naar Santiago de Chili aan voor € 721,= (wel met 2 keer overstappen). Op de eigen KLM-site kost het goedkoopste ticket ruim € 900,= (met 1 keer overstappen).


Gerd
Ik heb even gekeken, maar waar vind jij dat ticket dan? Ik kom niet verder dan 995 euro + 245 euro... voor een ticket van de KLM via de vliegwinkel... de rest is al vol!
Ik heb natuurlijk vrij willekeurige data gekozen, maar bijv. op vertrekdatum 15 februari 2007 (KL741 en TA133) en retourdatum 8 maart 2007 (TA132 en KL742) krijg ik het genoemde tarief van € 721,= (excl.). Ik dacht dat er 2 keer overstappen waren, maar er is een stop (Bonaire) en een overstap (Lima). Vraag mij niet waarom, maar er kunnen bij dezelfde maatschappij aanmerkelijke verschillen zijn tussen tarieven op verschillende data. Het blijft een kwestie van proberen (of het uit laten zoeken door een reisbureau).

Gerd