Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat voor baan hebben wereldfietsers? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wat voor baan hebben wereldfietsers?

254 berichten

Tussenstand:

17 Leerkrachten 20%

9 studenten 10%

7 ambtenaren 8%

52 overigen 60%

1 werkloze 1%

1 AOW-er 1%

Nou mijn vindingen kloppen toch wel aardig. 1 op de 5 wereldfietsers is leraar. Zeg nou zelf!

audrey schreef:Nou mijn vindingen kloppen toch wel aardig. 1 op de 5 wereldfietsers is leraar. Zeg nou zelf!
hihihi, niets is leuker dan hypotheses maken en het doen van kwantitatief onderzoek doen..... ook is het altijd leuk om conclusies te trekken op basis van te weinig informatie.

Audrey, de enige conclusie die mag trekken is dat van de leden van dit forum die vrijwilllig willen laten weten wat ze doen, 20 % leerkracht is. Dit wil niet zeggen dat 20% van de wereldfietsers leerkracht is. Mijn hypothese is dat dit veel minder is, want: waarschijnlijk zijn er meer leerkrachten actief op internet, wilen leerkrachten graag hun kennis overdragen (dat is een deel van hun beroep) en zijn ze communicatiever.

oh ja, ik ben gepromoveerd, werk nu bij de brandweer en ben dus ambtenaar.

Sjirk

Mia, Spironski, Giantus... jullie zijn geweldig!!
Vaak wordt er namelijk gedacht dat je veel geld nodig hebt om dat te doen wat je wilt, want ja, de spullen die wij gebruiken zijn duur. Maar is dat ook werkelijk nodig?
Het lijkt me een leuke discussie op het forum.

Groet, Rena :wink:
Hey,

Mijn 'jobbeschrijving' is blijkbaar een beetje verkeerd overgekomen, denk ik! 'Artikel 60' is een eufemisme voor 'tewerkstelling via het ocmw om in orde te geraken met de sociale zekerheid'. Typisch Belgisch misschien? Alleszins heb ik maar een bestaansminimum, hoewel ik nachtposten op zaterdag en zondag draai. Wel, ik behoor dus tot het 'proletariaat' van het fietsersforum!!

Who cares? I don't!!!


Greetz,
Vienna

SjirkM schreef:
audrey schreef:Nou mijn vindingen kloppen toch wel aardig. 1 op de 5 wereldfietsers is leraar. Zeg nou zelf!
hihihi, niets is leuker dan hypotheses maken en het doen van kwantitatief onderzoek doen..... ook is het altijd leuk om conclusies te trekken op basis van te weinig informatie.

Audrey, de enige conclusie die mag trekken is dat van de leden van dit forum die vrijwilllig willen laten weten wat ze doen, 20 % leerkracht is. Dit wil niet zeggen dat 20% van de wereldfietsers leerkracht is. Mijn hypothese is dat dit veel minder is, want: waarschijnlijk zijn er meer leerkrachten actief op internet, wilen leerkrachten graag hun kennis overdragen (dat is een deel van hun beroep) en zijn ze communicatiever.
Sjirk
Je hebt inderdaad gelijk Sjirk. Je moet dit onderzoekje ook niet al te serieus nemen. Het was wel leuk om dit even onder de aandacht te brengen. Er hebben tenslotte heel veel mensen op gereageerd.

Sinds 2000 fiets ik regelmatig door europa, ik maak één lange tocht per twee jaar (ongeveer 5 á zes weken). Ik ben ambtenaar bij de gemeente, en spaar mijn compensatie uren op om zo een wat langere tocht te maken. Mijn eerste fietstocht heb ik gemaakt met geleende spullen, langzaam aan heb ik ondertussen mijn eigen uitrusting. Leuke topic.

Wubbe

Ik ben een student en ik hoop ooit een echte wereldfietser te zijn. Ik fiets maar sinds deze zomer en langer dan een week ben ik nog niet op fietsvakantie geweest, maar ik heb de smaak te pakken en ik fiets met heel veel plezier.

Ik ben administratief medewerker bij een bank en kwalificeer mezelf eerder als vakantiefietser dan als wereldfietser, omdat ik ieder jaar vier á vijf weken met de fiets op vakantie ga (al vanaf 1980).

fietsen is hard werken (bijna 8000 km in de laatste 5 maanden) dus daarnaast hebben we geen betaald werk (meer) :wink:
Groetjes vanuit Patra, Griekenland,

Sonya en Aaldrik :D

Ik ben leraar economie aan een VMBO. Toevallig?

Berend

Hoi,

Ik ben een "Process Control Engineer", een streepje erbij onder de categorie overigen.

Tijdens mijn afgelopen vakantie in Californië ben ik wel wat andere fietsers tegengekomen en ik heb aan niemand gevraagd wat zij doen voor de kost. Wel heeft een Australisch stel mij (ongevraagd) verteld dat zij óók engineers waren (wat een toeval). Alleen zaten zij in de luchtvaart.

Peter

Een beetje laat!!!!

Maar hier nog één student CMV (culturele maatschappelijke vorming) aan de HU te Utrecht.

zal ik dan ook maar antwoorden

student Technische Natuurkunde bij Fontys(HBO) in eindhoven.

grt,

Marius(die nu weer 4 uurtjes lang lichtsnelheden, en geluidssnelheden door vaste stoffen gaat meten)

Om de steekproefgrootte op te krikken doe ik ook maar een duit in het zakje.
Ik ben verkoopmederwerker en verkoop koelmachines. Helaas niet zo veel vakantiedagen dus ik moet de langere vakanties doen door onbetaald verlof erbij te kopen.

Hey allemaal,

Ik ben student (SPH aan de HU Utrecht, hoeveelstejaars ben je zero?)
Ik studeer dit jaar af (bel jaja, al 5e jaars) en ben dan gelukkig van die stomme rotschool af. :p
En dan ben ik OF student in Duitsland OF student in Belgie OF werk zoekende (beetje afhankelijk vna hoe het allemaal gaat lopen)

Groeten,
Aafke

ik ben tweede jaars student CMV, dus ik moet nog wel even :evil: , maar goed door een beetje dagdromen over fietsen en vakantie kom je een heel eind zeker tijdens hoorcolleges heheheh :wink:

Ik werk fulltime, als lerares, in het VSO-ZMOK (Voortgezet Speciaal Onderwijs aan Zeer Moeilijk Opvoedbare Kinderen) 8) . Ik geef alle vakken, op VMBO-niveau, aan een groepje van gemiddeld acht leerlingen die een redelijke tot ernstige ontwikkelingsproblematiek hebben. Hierbij kun je denken aan ADHD, autisme of ernstige gedragsproblemen met politiecontacten :evil:.
audrey schreef:Wat mij opvalt na vele ontmoetingen met wereld/vakantiefietsers onderweg, is dat vele van hen leraar of lerares zijn. Hoe zou dit komen? Fietsen leerkrachten zo graag of geven fiets(t)ers graag les? Is het dat leerkrachten meer vakantie hebben? Misschien zijn ze actiever, avontuurlijker of altenatiever?
Ik wil dan ook een klein onderzoekje doen. Ik ben benieuwd wat jij voor werk doet. Misschien dat er een heel opvallend resultaat uitkomt.

Ikzelf ben overigens plantkundig laboratorium medewerkster.

Groet Audrey
Hi Audrey,

wat denk je van vakanties, vergelijk de vaste ADV dagen met daarbij het totaalaan vakantiedagen met andere beroepsgroepen. Dan heb je denk ik het antwoord op je vraag. En voor je onderzoek, ik ben jurist en werk bij een gemeente!

groet Walter

Als iemand naar mijn arbeidzaam leven vraagt kan ik op 2 manieren antwoorden:
1) Ik werk in een ziekenhuis (dan denkt iedereen meteen dat ik verpleegkundige ben)
2) Ik ben bouwkundig tekenaar (dan denkt iedereen meteen dat ik technisch ben)
Ik ben dus bouwkundig tekenaar in een ziekenhuis. Dat is een baan heel ver op de achtergrond, ver verwijderd van patiënten, maar uiteindelijk komt mijn werk wel ten goede aan de patiënten.

Systeembeheerder/netwerkbeheerder (computers, servers en netwerkgerelateerde randapparatuur)

Ik heb naast vele vakantiedagen ook nog vrij veel compensatieuren (ongeveer 100 op jaarbasis) ipv meer salaris + overwerk dus in totaal zo'n 7 weken vakantie waarvan ik er meestal 4 à 5 fiets.
Het liefst fietste ik voor mijn beroep maar ik heb te weinig talent meegekregen...