Hallo!!

Mijn naam is Sandra, 26 jaar en ik ben net terug van een Working Holiday in Nieuw Zeeland, waar ik vele meerdaagse tochten heb gewandeld en gewerkt zodat ik kon reizen.
Alweer mijn volgende trip aan het bedenken. Dit keer word het op de fiets. Zou graag naar Moskou willen om vandaaruit de trein naar Peking te pakken. Onderweg een aantal keren stoppen, natuurlijk niet alleen om de benen te strekken. Vandaaruit fietsen, China, Japan, Taiwan, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, India, Nepal, Maleisie, Indonesie, Karakoram Highway. Geen idee waar deze reis me naartoe zal brengen. Cultuur en uitdaging genoeg, dus dat klinkt goed! Het enige dat ik weet is dat ik in Australie kan (of waarschijnlijk moet) gaan werken om mijn reizen te bekostigen (Working Holiday Australia, 1 jaar geldig, tot je 30e aan te vragen). Ook daar natuurlijk een rondje fietsen. En dan, ja ik zou heel graag nog even terug willen gaan naar Nieuw Zeeland.
Waarom op de fiets? In Nieuw Zeeland had ik een auto gekocht. Ik heb er een fantastische tijd mee gehad (ja, natuurlijk met de nodige autopech), 16.000km mee gereden, maar soms ging het gewoon een beetje ontzettend snel. Een prachtig landschap, wat je niet met 80km/uur aan voorbij wil gaan. Dat ene kerkje wat je graag had willen bezoeken, maar je bent er al aan voorbij en omdraaien gaat niet zo gemakkelijk.
Dit keer wel een maatje! Nieuw Zeeland heb ik in m'n eentje gedaan, 100-den mensen ontmoet, hartstikke gezellig. Maar toch, iedere keer uitleggen wie je bent en wat je doet, te vaak zonder verdere diepgang, dat heb ik gemist. Dus wie wil ermee? Vrouw of man? Het liefst wel onder de 30 jaar ivm het working holiday in Ozzie, maar al ben je 50 en wil je gewoon een stukje mee; van harte welkom!!
Oja, mijn wandelschoenen gaan ook mee, want wandelen is mijn andere passie, het liefst tochten van een dag of 4 met m'n tentje. In Azie zou ik graag in hostels willen slapen, Ozzie en NZ doe ik met m'n tentje op van die prachtige plekjes. Ik denk erover 1-1,5 jaar in NL te blijven, dus zo rond het voorjaar van 2008 te vertrekken.

Wow een heel verhaal, maar dan is er meteen duidelijk wat ik graag wil doen. Ik heb eigenlijk nog niet zoveel fietservaring, dus mocht je tips hebben over het ombouwen van mijn mountainbike of toch maar het aanschaffen van een wereldse fiets, mail me dan!

Groetjes en heel veel fietsplezier!! :D
Sandra