Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De wagen voor de fietsfanaat? - Forum Wereldfietser

De wagen voor de fietsfanaat?

Goed idee van Opel een ingebouwd fietsrek?

Ja
21%
6
Neen
14%
4
laat me koud
66%
19

Leuk idee maar wat denkt de echte fietser ervan? Ik vind het wel handig dat ik dat rek er niet meer op en af moet sleutelen.

Afbeelding

het artikel
link

meer foto's http://www.jalopnik.com/photogallery/Op ... aBikeRack/[/img]
Yannick schreef:Leuk idee maar wat denkt de echte fietser ervan?
Fietsfanaten rijden een Kangoo/Berlingo/Caddy oid. Die fietsen moeten binnen!

Een echte fiets(t)er zit op zijn/haar fiets!

Vragen over fietsrekjes liever op de site van de ANWB stellen :roll:

León,
Als ik de nummerborden bekijk kan dat beter bij de 'Algemeiner Deutsche Automobil Club'.

Als je een stel benen en een fiets hebt, waar heb je die Opel dan nog voor nodig??

Op de momenten dat je het rek niet gebruikt (en dat zal vaker niet dan wel zijn) sleep je het gewicht wel mee, wat alleen maar meer brandstof kost.

De momenten dat ik een rek nodig ben, dan sleutel ik dat ding er wel even op.

Toegegeven het is een mooi staaltje techniek, zal ook wel functioneren, of het echt nodig is, is een andere vraag.

Ik vind dit een heel handig idee voor mensen die vaak de fietsen meenemen. Geen gedoe meer met op- en afmonteren. Het rek is netjes opgeborgen. Het staat dus ook niet in de weg in je kleine schuurtje.

Als je schuurtje te klein is om een fietsdrager te stallen, heb je ook geen fiets, want die is nog groter dus past er helemaal niet in. Om het verder maar niet te hebben over de extra brandstof die deze auto gaat verbruiken.

Haike schreef:Als je schuurtje te klein is om een fietsdrager te stallen, heb je ook geen fiets, want die is nog groter dus past er helemaal niet in.
Maar een fietsdrager en fiets, of een paar fietsen, samen in een schuurtje, dat kan krap worden :roll:

Zo'n Opel Antara past zéker niet in het schuurtje!
Maar ja, als dit je wereldje is volgens de advertentie van die schuifla op vier wielen met een krachtige motor:"Jalopnik loves cars. Secret cars, concept cars, flying cars, vintage cars, tricked-out cars, red cars, black cars, blonde cars – sometimes, cars just because of the curve of a hood."

Ik vind 't een super uitvinding. Niet voor mijzelf, maar voor bijvoorbeeld mijn opa en oma. Zij zijn nu toch wat ouder aan het worden, maar willen wel graag fietsen. Op hun auto nu moeten ze de hele tijd de twinny-load erop en erop halen, en da's best zwaar voor mensen van bijna 80 (zeker omdat dat ook geldt voor de trekhaak, handig van opel).
Maarja, voor de vraag geldt, ik zou em niet snel kopen. Ik zou sowiezo niet snl een auto kopen (student :) ). Maar een echte wereldfietser ben ik dan ook (nog?) niet.
Groet,
Maurits
Redenen waarom het me niks lijkt:
1. mijn ligfiets past er niet op (ok, hetzelfde geldt voor trekhaakdragers)
2. ik zou 99,9% van de tijd rondrijden met het extra gewicht van een ongebruikte fietsendrager
3. een trekhaak is veelzijdiger, past ook eens wat anders op
4. een losse fietsendrager op de trekhaak monteren is ongeveer net zoveel werk als dit ding uit te klappen
5. de achterklep kan nog steeds niet open als je er fietsen op hebt, wat met sommige trekhaakdragers wel kan
6. ik wil geen Opel
7. het zal me niks verbazen als deze optie 2x zoveel kost als een losse drager

De enige voordelen die ik zie:
1. je hebt de drager altijd bij je (maar waarom zou ik dat willen?)
2. je hoeft geen zware drager op je trekhaak te tillen (maar nog steeds wel de fietsen, dus dat maakt weinig verschil)
3. je hebt de drager opgeborgen als je hem niet nodig hebt (maar ja, onze schuur ligt vol met troep die we niet vaak nodig hebben, dus die drager kan er ook nog wel bij)

Dus, voor mij hoeft het niet.
jpost0760 schreef: 7. het zal me niks verbazen als deze optie 2x zoveel kost als een losse drager
:D

850 euro, en vervolgens uiteraard nog bijtelling en extra houderschapsbelasting.

Leuk hebbedingetje. Hoe zit het met de afdichting als de drager ingeschoven is. Een verzamelbak voor straatvuil, water, pekel enz?

Maaaaaaaaaar dit is einde aanhangwagentje. Er zal natuurlijk wel weer een mouw aan te passen zijn door een peperdure afklikbare trekhaak te kopen.....:roll:
Och als je de prijs van het autootje ziet kan die er ook nog wel bij!

Trekhaak + du(u)r(ste)e fietsendrager = dezelfde oplossing!

In de antwoorden op dit onderwerp is duidelijk af te leiden dat er onder deze (wereld)fietsers toch enigzins een afkeer is tegen auto's. Grappig is dat! Wordt er eens iets handigs uitgevonden ten behoeve van de fietsers, en dan is er zoveel commentaar op!
Als fietser heb ik niets tegen auto's. Sterker, ik ben ook lid van de Volvo 700 Vereniging en heb zelf een Volvo 960.
Afkeer tegen auto's heb ik dus niet, maar wel tegen Opel. Bovendien vind ik die oplossing duur en helemaal niet zo handig (even los van de afkeer tegen Opel), maar dat had ik al geschreven.

Nog een puntje: een fietsendrager kun je ook op een andere auto kwijt, handig als je eens een andere auto koopt.
Kortom, mijn kritiek heeft niets met afkeer tegen auto's of Opel te maken.

Maar ben ik nu de enige fietser die niets tegen auto's heeft?
jpost0760 schreef: Maar ben ik nu de enige fietser die niets tegen auto's heeft?
Dat moet meevallen, bij de sleutelcursussen raakt het parkeerterrein soms aardig vol ;)
Maar het is natuurlijk een schandaal dat een omhoog gevallen Kadett meer plek voor fietsen heeft dan een sneltrein :lol:

/Marten
144-164-245-343S-244T-245-745TD-Omega ;)

audrey schreef:In de antwoorden op dit onderwerp is duidelijk af te leiden dat er onder deze (wereld)fietsers toch enigzins een afkeer is tegen auto's. Grappig is dat! Wordt er eens iets handigs uitgevonden ten behoeve van de fietsers, en dan is er zoveel commentaar op!
Ben jarenlang beroepschauffeur geweest, heb bijna alle gangbare automodelen van binnen en buiten gezien, van klein tot groot. Ik kijk niet vanuit een emotionele blik (afkeer) naar auto's. Ik kijk naar het fenomeen auto, en weeg de voor en nadelen. Of dit werkelijk een handige uitvinding is zal de toekomst wel duidelijk maken.