Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reclame regels voor het forum. Mening gevraagd! - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Reclame regels voor het forum. Mening gevraagd!

164 berichten

Reclame beleid op het forum:

streng
18%
15
gematigd
57%
47
tolerant
25%
21

Michael W schreef:
rtk schreef:Hoe gaat dat stemmen eigenlijk in zijn werk? Is er op het verenigingsgedeelte van de site ook een pagina waar je kan stemmen ? Ik neem toch aan dat je geen 1600 man bij elkaar laat komen in een congrescentrum. Wordt ook steeds benieuwder naar de prijs van het lidmaatschap. Er is vast wel iemand die me dat snel kan vertellen.
Ik ben bang dat de vereniging zich hier op z'n smalst laat zien.
In het Nazomerweekend van 31 augustus t/m 2 september 2007 is op de zondag de Ledenvergadering.
Wie aanwezig is mag stemmen.
En hoeveel leden worden zondag verwacht ?

rtk schreef:En hoeveel leden worden zondag verwacht ?
Ik schat zo rond de 40 (gezien voorgaande dagen), maar ben daar uiteraard niet zeker van.

Pffffff
Jongens ik hoop dat jullie gaan doen waar je goed in bent, nl fietsen, fietsenmaken, fietsenboekjes maken, fietsenfoto's maken, enz.. enz, als het maar met fietsen te maken heeft.
Op het hanengedrag zit niemand te wachten.
Ik erger me ook aan bepaalde personen die wel heel erg pluggen dus dat mag van mij wel een beetje minder.
Mia

Ik zal het onderstaande berichtje weg halen, anders denken jullie nog dat ik reclame maak voor het mooie Brabant :wink:

rtk schreef: De mate waarin ik mij aangetrokken voel tot het forum, zo afstotend vind ik een lidmaatschap van de vereniging. Ik heb het gevoel dat daarin te veel te idealistisch word gedacht zonder nog praktisch te zijn. Ik heb in mijn werk een broertje dood aan politiek, ik ga voor de inhoud. Wat ik zie op dit forum over de vereniging is politiek, men vergeet de inhoudelijke bijdragen die mensen met een commercieel belang leveren aan dit forum.
Offtopic
Ooit was ik ook een lezer van het forum, ik was nog geen lid. Ik merkte echter dat ik erg veel aan het forum had. Dit soort fora zijn natuurlijk niet gratis waardoor ik dacht dat ik ook maar eens lid moest worden van de vereniging om op deze manier de vereniging te steunen.
Het bleek ook dat daar nog eens een erg mooi blad bij zat waardoor het helemaal erg leuk wordt.
Dit alles kost maar 15 euro! :D (wat ik dus echt heel erg weinig vind)

Ontopic
Ik snap natuurlijk dat mensen zich ergeren aan commerciele uitingen van sommige forumgebruikers. Ik heb er zelf niet zo heel veel moeite mee, maar slaak ook een diepe zucht bij sommige postings.
Aan der andere kant snap ik niet dat mensen zich zo ergeren dat ze geen plezier meer hebben in het forum (dat hebben dick en els ergens germeld). Ik vind dit namelijk erg jammer omdat ik het gevoel heb dat 99% van de postings totaal niet commercieel zijn.
Ook denk ik dat er wel een soort van zelf reinigende werking is: als ik voor de 1000 keer lees dat ik boekje dit of boekje dat moet lezen, denk ik: Het zal wel.
Het zou leuk zijn om ook de zonnige kant te zien van het forum, het is levendig en erg informatief.

giantus schreef: Ook denk ik dat er wel een soort van zelf reinigende werking is: als ik voor de 1000 keer lees dat ik boekje dit of boekje dat moet lezen, denk ik: Het zal wel.
Het zou leuk zijn om ook de zonnige kant te zien van het forum, het is levendig en erg informatief.
Ik ben het met je eens, maar aan de andere kant denk ik dat het goed is als we discussies van het soort dat ik onlangs met Bert Sitters over zijn Thailandreis voerde -- en die daarnet ook weer ter sprake kwam (zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5786) -- op voorhand kunnen vermijden. Duidelijkheid over wat wel en niet kan, zal de sfeer juist ten goede komen.
Verder lees ik her en der opmerkingen over het democratisch gehalte van zo'n besluit over reclame. Ik snap dat niet zo goed, immers elk lid kan zijn zegje doen en meestemmen. Dat 20 mensen voor zoveel duizend anderen zouden beslissen, mag waar zijn, maar zo werkt een democratische structuur nu eenmaal. Wie een beter systeem weet, mag het zeggen.

Michael W schreef:
rtk schreef:En hoeveel leden worden zondag verwacht ?
Ik schat zo rond de 40 (gezien voorgaande dagen), maar ben daar uiteraard niet zeker van.
Tja, als 40 van de 1600 leden hun stemrecht uitoefenen om te stemmen over een forum dat 3600 geregistreerde gebruikers kent is het misschien een beter idee om te stemmen over een minimaal aantal stemmen dat nodig is om een dergelijk besluit te nemen.

Sorry Ralf, '40 van de 1600 leden kunnen stemmen' dat is niet waar.

1600 van de 1600 leden kunnen stemmen. Ze hoeven alleen maar naar de vergadering te komen.

De niet-lid forumgebruikers zie ik als 'gasten in ons clubhuis'. Zij mogen dus graag meedoen met van alles, maar niet mee-beslissen over een vereniging was ze geen lid van zijn.

Wees welkom op de vergadering, al dan niet als lid.

Groeten, Quirien (bestuurslid)

rtk schreef:
Michael W schreef:
rtk schreef:En hoeveel leden worden zondag verwacht ?
Ik schat zo rond de 40 (gezien voorgaande dagen), maar ben daar uiteraard niet zeker van.
Tja, als 40 van de 1600 leden kunnen stemmen over een forum dat 3600 geregistreerde gebruikers kent is het misschien een beter idee om te stemmen over een minimaal aantal stemmen dat nodig is om een dergelijk besluit te nemen.
Ik zie het probleem niet. In vrijwel elke vereniging en ook in de 16 miljoen leden tellende democratie van het Koninkrijk der Nederlanden stemt in de praktijk slechts een klein aantal leden over de besluiten die iedereen raken.
Hoe groot het quorum moet zijn, zal ongetwijfeld in de statuten staan dus daar hoeft helemaal niet over gestemd te worden.

rtk schreef:Tja, als 40 van de 1600 leden kunnen stemmen over een forum dat 3600 geregistreerde gebruikers kent is het misschien een beter idee om te stemmen over een minimaal aantal stemmen dat nodig is om een dergelijk besluit te nemen.
Precies!! 2,5 % is wel erg mager :wink:

Quirien schreef:1600 van de 1600 leden kunnen stemmen. Ze hoeven alleen maar naar de vergadering te komen.
Waarom niet gewoon ook schriftelijk ?

Quirien schreef:Sorry Ralf, '40 van de 1600 leden kunnen stemmen' dat is niet waar.

1600 van de 1600 leden kunnen stemmen. Ze hoeven alleen maar naar de vergadering te komen.
Klopt, ik pas het aan.

groet,

Rolf

rtk schreef:
Michael W schreef:
rtk schreef:En hoeveel leden worden zondag verwacht ?
Ik schat zo rond de 40 (gezien voorgaande dagen), maar ben daar uiteraard niet zeker van.
Tja, als 40 van de 1600 leden kunnen stemmen over een forum dat 3600 geregistreerde gebruikers kent is het misschien een beter idee om te stemmen over een minimaal aantal stemmen dat nodig is om een dergelijk besluit te nemen.
Gezien het belang van deze discussie. Lijkt me 40 mensen genoeg. Laten we ons zelf vooral niet te serieus nemen. :roll:

Overigens behoort het forum niet toe aan de geregistreerde forumleden, maar aan de vereniging. Als ik een website heb met 1000 bezoekers per dag, hoef ik die bezoekers echt niet te vragen of ik de stekker eruit mag trekken.

Op de agenda staat ook de begroting. Daar gaat het over hoe je lidmaatschapgeld ingezet wordt. Hier hoor ik niemand over en dat gaat toch ieder lid aan. Hoeveel mensen moeten daarbij minimaal aan de stemming meedoen? :wink:

Iki wil nog steeds iemand machtigen....stuur me een pb!

Schriftelijk kan ook, bij machtiging.
Zie voor de regels het bericht van Rena in het andere discussie onderwerp over het voorstel in de vergadering.

Quirien schreef:Schriftelijk kan ook, bij machtiging.
Zie voor de regels het bericht van Rena in het andere discussie onderwerp over het voorstel in de vergadering.
Klopt, maar ook dat is erg beperkt, slecht 3 machtigingen per persoon !!!!

Wie zit er eigenlijk in het bestuur??
Onderstaand schema staat op de site maar hier klopt schijnbaar niets meer van!
--------------------------------------------------------------------
voorzitter Marjan Brouwer
vice voorzitter ---
voorzitter activiteitencommissie Freek Verbakel
landen informatie Sander Onderstal
secretaris Rena Wolf
penningmeester Perry Senders
activiteiten John Telleman
internet Marco de Wit
---------------------------------------------------------------------
Ik wens jullie een vruchtbare vergadering en hoop dat het forum weer wordt waar het voor bedoeld is: informatie voor en door fietsers, zonder winstoogmerk.
ik ga heerlijk fietsen in Ierland en hoop dat daar de donkere wolken overtrekken. (maar ja, dan krijgen jullie ze mischien)
mia

peter de rijk schreef:[
Verder lees ik her en der opmerkingen over het democratisch gehalte van zo'n besluit over reclame. Ik snap dat niet zo goed, immers elk lid kan zijn zegje doen en meestemmen. Dat 20 mensen voor zoveel duizend anderen zouden beslissen, mag waar zijn, maar zo werkt een democratische structuur nu eenmaal. Wie een beter systeem weet, mag het zeggen.
Als niet lid voel ik me niet heel comfortabel in deze discussie. Ik wil me dan ook niet te veel mengen in jullie regels, statuten en mores.
Maar ik denk dat ik in het algemeen wel kan zeggen dat in iedere democratische structuur de drempel om te stemmen zo laag mogelijk moet zijn. Het is niet voor niets dat in iedere woonplaats meerdere stemlokalen zijn en de overheid serieus onderzoekt of stemmen via internet mogelijk is.

Dat laatste lijkt mij voor een vereniging een prima mogelijkheid om het democratische gehalte op te schroeven.

John Telleman heeft het bestuur verlaten, ik ben erbij gekomen op de ALV in april dit jaar. Mijn rol is communicatie.
We hebben geen vice-voorzitter.

Ik zal de webmaster vragen de lijst te updaten. het kan zijn dat er meer informatie op de site verouderd is, excuses hiervoor. We zoeken nog een webredacteur, iemand?

rtk schreef:Als niet lid voel ik me niet heel comfortabel in deze discussie. Ik wil me dan ook niet te veel mengen in jullie regels, statuten en mores.
Maar ik denk dat ik in het algemeen wel kan zeggen dat in iedere democratische structuur de drempel om te stemmen zo laag mogelijk moet zijn. Het is niet voor niets dat in iedere woonplaats meerdere stemlokalen zijn en de overheid serieus onderzoekt of stemmen via internet mogelijk is.

Dat laatste lijkt mij voor een vereniging een prima mogelijkheid om het democratische gehalte op te schroeven.
Ach ja, ook niet-leden mogen gelukkig vrijelijk hun menig uiten op dit forum. :wink:

Zelf denk ik dat het meer een "vriendenclubje" is die onder de noemer "vereniging" opereert als een "stichting met een donateursraad".
Op zichzelf niet zo erg, het werkt sneller, maar het heeft weinig met democratie te maken.

[quote="peter de rijk"]

Ik ben het met je eens, maar aan de andere kant denk ik dat het goed is als we discussies van het soort dat ik onlangs met Bert Sitters over zijn Thailandreis voerde -- en die daarnet ook weer ter sprake kwam (zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5786) -- op voorhand kunnen vermijden. Duidelijkheid over wat wel en niet kan, zal de sfeer juist ten goede komen.
quote]

Beste Peter de Rijk,
Die discussie had over de Thailandtocht jijzelf op voorhand kunnen vermijden door eerst met mij contact op te nemen over de status van dat initatief in plaats van in het blinde weg te roepen dat het een "commerciele reis" is. Toen ik duidelijk maakte dat ik dit uit puur plezier doe en er niets op verdien, kwam jij ineens met de invulling dat ik me voor een karretje laat spannen,
Nu zie je dat anderen dit op onjuiste informatie beruste voorbeeld gebruiken om het vuurtje op te te stoken.

Nogmaals die tocht in Thailand is geheel mijn eigen initiatief. Als je goed mijn berichten heb gevolgd, dan weet je dat ik een Thailand-liefhebber ben. Ik ben banaderd door een reisorganisatie om tickets, transfers en een eerste hotel bij aankomst te verzorgen, Maar als ik dat ergens anders had gedaan, dan had daar ook een prijskaartje aangehangen. Een van de deelneemsters heeft overingens offertes voor drie alternatieven elders aangevraagd. Die bleken duurder. Die tickets via dat reisbureau waren geen must: een deelnemer regelt een ticket via zijn werk.
Overigens gaat die tocht door. We gaan met 12 mensen en we hebben er zin in.

Kijk, als mensen vinden dat ik mijn werken niet mag noemen op het forum, of dat ik dat te vaak doe, mogen ze dat uiten. Mij is ook wel eens verweten dat ik aandelen heb bij de Fietsvakantiewinkel.
Maar houd je wel bij de feiten.

Voor de rest vermeld ik mijn werken openlijk, terwijl er zoveel ogenschijnlijk onzichtbare reclame-valkuilen op het forum zijn.

rtk schreef:Dat laatste lijkt mij voor een vereniging een prima mogelijkheid om het democratische gehalte op te schroeven.
Ik vraag me zelfs af of besluiten genomen op zo'n vergadering wel rechtsgeldig zijn.
Een vereniging moet haar leden toch minstens 14 dagen van te voren schriftelijk inlichten over een algemene ledenvergadering en de agenda overleggen ed.

Het staat, na wat zoeken, welliswaar in kleine letters in het blad vermeld, maar wel wat ondergeschoven in een item over een nazomerweekend en een agenda staat er al helemaal niet in.