Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stekkers/adapters voor batterijlader - Forum Wereldfietser

Stekkers/adapters voor batterijlader

Dag fietsers,

Wij gaan binnenkort naar Cambodja. In dit digitale tijdperk moet je je dan afvragen hoe je de accu van je digitale camera kunt opladen, en vooral welke stekker/adapter je daar nodig hebt. Weet iemand welke stekkers ze in Cambodja gebruiken? En weet iemand ook of en zo ja waar je die eventueel in NL kunt krijgen? De fotozaken en electriciteitszaken waar ik geweest ben weten het niet.

groet, Gerben Mensink

Hoi Gerben,


Volgens mij moet de anwb wereldstekker voldoen.
Ik kan geen 100% zekerheid bieden maar op deze site wordt aangegeven dat hij voldoet.

Succes,

Robbert
Gerben Mensink schreef:Dag fietsers,

Wij gaan binnenkort naar Cambodja. In dit digitale tijdperk moet je je dan afvragen hoe je de accu van je digitale camera kunt opladen, en vooral welke stekker/adapter je daar nodig hebt. Weet iemand welke stekkers ze in Cambodja gebruiken?
zie http://users.pandora.be/worldstandards/ ... .htm#plugs

Ik weet niet of het in Cambodja hetzelfde is als Vietnam, maar daar heeft men in de hotels in de badkamer een stopcontact waar diverse soorten stekkers (voor scheerapparaten) in passen.

Groetjes,
Frank

Op deze site vind je alles wat je maar over stekkers en stopcontacten wilt weten:

http://www.kropla.com/electric2.htm#plugs
Gerben Mensink schreef: Weet iemand welke stekkers ze in Cambodja gebruiken?
groet, Gerben Mensink
Dezelfde stekker zoals we die in NL gebruiken (en ook 220/230 V en soms geen stroom maar kaarslicht). :D

Elk guesthouse/hotelletje heeft een stopcontact. Zelfs de eenvoudige houten guesthouses op palen, dan moet je wel even wachten tot 6 uur en de fan uitzetten. De stopcontacten zijn soms gammel en dan kan het helpen een adapter met de twee dikke pootjes bij je te hebben, blijft het net even beter zitten. maar met onze stekker kan het dus ook. In de kleine dorpjes met name in het binnenland is meestal helemaal geen stroom.

Hallo Bernadette,
cyclingreddevil schreef:Elk guesthouse/hotelletje heeft een stopcontact. Zelfs de eenvoudige houten guesthouses op palen, dan moet je wel even wachten tot 6 uur en de fan uitzetten. De stopcontacten zijn soms gammel en dan kan het helpen een adapter met de twee dikke pootjes bij je te hebben, blijft het net even beter zitten. maar met onze stekker kan het dus ook. In de kleine dorpjes met name in het binnenland is meestal helemaal geen stroom.
Ik had al in je boekje gekeken, maar niets gevonden. Gelukkig reageerde je zelf.

Groetjes,
Frank

Mijn manier is: Stekker van je snoer afknippen zodat je 10cm overhoud. (Scheelt gewicht en ruimte) Dan bedrading afstrippen en twee zogenaamde bananen stekkers monteren. Zo kan je meer typen stopcontacten gebruiken. Als je een stopcontact met smalle gleufjes hebt kan je om de bananen stekkers dun snoer wikkelen. Tape de boel wel netjes in anders leg je het loodje.

John.

Frank, pagina 176 :wink:

groetjes,
Bernadette

Bedankt allemaal voor de info. We gaan ons hiermee wel redden. Maarre, wat zijn nu weer bananenstekkers? (Ben een erge leek op dit gebied).

groet,
Gerben

Gerben Mensink schreef:Maarre, wat zijn nu weer bananenstekkers? (Ben een erge leek op dit gebied).
Dit zijn banaan stekkers, heel erg handig :D