Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldreis, oa diverse visa regelen, waar ? - Forum Wereldfietser

wereldreis, oa diverse visa regelen, waar ?

Hallo allen,

Volgend jaar, 1 april, ga ik op reis.
From Rockanje to Rockhamton ( australie )

Ik weet nog 4 anderen van onze vereniging die ook gaan en ook dat zij net als ik nog wel wat extra info kunnen gebruiken voor wat betreft het regelen van het vaak vereiste visum voor een bepaald land.

Ik wil wat info geven van wat ik heb opgezocht sofar en tegelijk vraag ik of het juist is.

VISUM voor :

TURKIJE - kopen aan de grens van Turkije
IRAN - of in Erzurum regelen
of aan de grens van Iran een Transitvisum kopen met een
geldigheid van enkele dagen en deze laten verlengen in de
eerste grote plaats
PAKISTAN - hier in nederland regelen met een geldigheidsduur van 6
maanden ( dubbel betalen ) wat voor mij genoeg zal zijn.
INDIA - hier in nederland, 6 maanden geldig wat ik denk ik te krap
vind.
in Teheran ( 3 dgn wachten ) maar, het laatste wat ik las op
de site van wimenpeetzerereet.nl is dat het niet mogelijk
was om visum voor India in Teheren of Esfahan te krijgen,
HELP ?
NEPAL - aan de grens van Nepal, 60 dagen geldigheidsduur mogelijk
CHINA (Tibet) - dit wordt een verhaal apart, of ik ga het alleen proberen om
Tibet in te komen of via een groepsvisum welke in
Kathmandu te regelen valt.
Wil ik het alleen proberen moet ik vooraf een visum voor
China regelen wat Niet kan in Kathmandu als ik het goed heb.
Ik las wel dat dit kan in Delhi kan maar, in mijn LP van India,
excuus, Yvette haar gids, vind ik geen adres van de chinese
ambasade, HELP ? Kan dat nou hier of beter ergens
anders en zo ja WAAR ?
LAOS - ja het gaat hard zo hahaha
Kopen aan de grens van Laos, bij Boten, 15 dagen of dertig
dagen geldig, wat mij betreft genoeg en anders verlengen ?
THAILAND - kopen aan de grens van Thailand
MALEISIE - kopen aan de grens van Maleisie
INDONESIE - regelen in Kuala Lumpur, Maleisie
AUSTRALIE - via internet, WEET iemand de site ?

Gaarne info over de VET gedrukte tekst en alvast bedankt !

Visum Iran,
Erzurum kan correct zijn, maar is mij niet bekend. Volgens mijn info zijn Iraanse visa verkrijgbaar in Istanbul en Ankara.
De mogelijkheid om een transitvisum te verlengen is er niet meer. Ik meen dat deze mogelijkheid enkele jaren geleden verdwenen is.

Voor Thailand en Maleisie, oude info, maar kan me niet voorstellen dat het strenger is geworden, is volgens mij geen visum nodig. Verblijf zonder visum is volgens mij maximaal een maand.

Volgens mij is ook voor Australie geen pre-arranged visum benodigd. Als het visum nodig is is het volgens mij verkrijgbaar aan de grens voor maximaal drie maanden verblijf.

De meest recente en accurate info over visa vereisten kun je uiteraard het beste bij de ambassades/consulaten krijgen. Die eisen willen nog wel eens wijzigen. Die zouden ook in staat moeten zijn aan te geven waar visa verkrijgbaar zijn al zal de eerste reactie veelal zijn dat je het hier in NL aan moet vragen. Even googlen moet ook een paar sites opleveren die vertegenwoordigingen van landen weergeven hoewel ik van vele betwijfel of ze up to date zijn, maar dat kun je uiteraard vooraf even checken voor de adressen die van belang zijn.

mvg
Wilco

Het visum voor Iran regelen de meeste fietsers in Istanbul. Het schijnt aldaar ook het goedkoopste te zijn.
Voor Maleisië heb je geen visum nodig.
Voor Thailand heb je geen visum nodig mits je verblijf niet langer is dan 30 dagen.
Het Australisch visum ontvang je bijvoorbeeld bij aankoop van je vliegticket. Het is een elektronisch visum. Bij binnenkomst moet je een retourticket kunnen overleggen.

Een goede site voor de antwoorden op enkele vragen is http://www.visumdienst.nl. Je kunt natuurlijk ook enkele visa door hen laten regelen. Ik zou eens bellen, zij zijn dagelijks in de weer met visa.

Hallo,

Sites als de visumdienst.nl en andere ambassades/consulaten haal ik geen bruikbare informatie vanaan.

Vandaar mijn oproepje hier om ervaringen van andere fietsers te verkrijgen uit de praktijk.
Dat Wilco zegt dat je geen transitvisum meer krijgt voor Iran, dat is nuttige informatie. Wilco, heb je dat zelf ervaren ?

Kreeg net een mailtje van een van de andere fietsters en zij ging het visum voor Iran hier in nl regelen, misschien dat ik dat ook maar doe.

Mijn vragen voor India / China staan nog open.

Groetjes Lars

Hoi Lars,

Visum voor India kan je in Istanboel halen. Duurt 3 werkdagen om te verwerken.
De duur van het visum is 3 maanden en is in totaal 6 maanden geldig. Oftewel: om de maximale 3 maanden te gebruiken moet je binnen 3 maanden van Istanboel in India zijn zodat je 6 maanden niet verlopen.
In India hebben we tot 2 maal toe het visum voor een paar weken kunnen verlengen (met wel wat gezeur maar ach, als dat er niet zou zijn zouden we niet gaan reizen :lol: )

Groet,
Marco

lars de wit schreef: Dat Wilco zegt dat je geen transitvisum meer krijgt voor Iran, dat is nuttige informatie. Wilco, heb je dat zelf ervaren ?
Even voor de duidelijkheid, zoals ik het begrepen heb kun je nog steeds een transitvisum krijgen. Je kunt het alleen niet meer, zoals vroeger wel kon, verlengen. Je zult dan dus binnen enkele dagen Iran weer uit moeten. Als je bijvoorbeeld Iran 'overslaat' en er de bus neemt zou het nog wel een optie kunnen zijn.

Die info heb ik van Thornthree (LP forum) en ook in een reisgids (weet niet meer welke) gelezen. Ik heb het een en ander bekeken omdat ik afgelopen najaar van plan was naar Iran te gaan. Dit is niet doorgegaan vanwege onjuiste(?) info op de site van de Iraanse ambassade hier in Nederland, zeer matige bereikbaarheid en het gedrag van het ambassadepersoneel. Ik heb geen ervaring met het visum aanvragen in Turkije, maar zou gezien de verhalen die ik daarover hoor en mijn ervaringen met de ambassade hier in Nederland zeker mijn voorkeur hebben.

mvg
Wilco

lars de wit schreef:Hallo,

Sites als de visumdienst.nl en andere ambassades/consulaten haal ik geen bruikbare informatie vanaan.
Vreemd.
De volgende informatie staat er duidelijk op;
Voor Maleisië heb je geen visum nodig.
Voor Thailand heb je geen visum nodig mits je verblijf niet langer is dan 30 dagen.

Ralph schreef:
lars de wit schreef:Hallo,

Sites als de visumdienst.nl en andere ambassades/consulaten haal ik geen bruikbare informatie vanaan.
Vreemd.
De volgende informatie staat er duidelijk op;
Voor Maleisië heb je geen visum nodig.
Voor Thailand heb je geen visum nodig mits je verblijf niet langer is dan 30 dagen.
Dat mag er bij de visumdienst dan staan, maar alleen maar 'geen visum nodig' zoals bij diverse landen staat is natuurlijk slechts een halve waarheid. Er zijn altijd voorwaarden verbonden aan visa en vrijstellingen van visum plicht. Ook in Maleisie kun je slechts beperkt verblijven zonder visum/verblijfsvergunning. (ik meen een maand, maar zeker weten doe ik het niet). Het zijn juist die voorwaarden die van belang zijn, zeker bij een lange reis en die voorwaarden zijn niet altijd even gemakkelijk en eenduidig terug te vinden. Aan visumdienst.nl heb je dan al bijna helemaal niets, ambassade websites soms wel soms niet, hoewel op die laatste meestal wel een telefoonnummer en/of adres staat waar meer info te verkrijgen is.

mvg
Wilco

Wilco schreef:
Dat mag er bij de visumdienst dan staan, maar alleen maar 'geen visum nodig' zoals bij diverse landen staat is natuurlijk slechts een halve waarheid. Er zijn altijd voorwaarden verbonden aan visa en vrijstellingen van visum plicht. Ook in Maleisie kun je slechts beperkt verblijven zonder visum/verblijfsvergunning. (ik meen een maand, maar zeker weten doe ik het niet). Het zijn juist die voorwaarden die van belang zijn, zeker bij een lange reis en die voorwaarden zijn niet altijd even gemakkelijk en eenduidig terug te vinden. Aan visumdienst.nl heb je dan al bijna helemaal niets, ambassade websites soms wel soms niet, hoewel op die laatste meestal wel een telefoonnummer en/of adres staat waar meer info te verkrijgen is.

mvg
Wilco
Er staat inderdaad weinig informatie vermeld m.b.t. voorwaarden, verblijfsduur en wanneer het visum ingaat (bij ontvangst van het visum of binnenkomst van het desbetreffende land).

Het is misschien een goed idee om visuminformatie op het forum van de wereldfietser te plaatsen onder landeninformatie, informatie speciaal voor fietsers.

Dat lijkt mij zeer nuttige informatie !

Australië: via internet. http://www.eta.immi.gov.au/
Landeninfo schreef:
Ralph schreef: Het is misschien een goed idee om visuminformatie op het forum van de wereldfietser te plaatsen onder landeninformatie, informatie speciaal voor fietsers.
We hebben inderdaad overwogen om visuminformatie op te nemen in de landeninformatie, maar uiteindelijk besloten om het toch niet te doen. De reden is dat het lastig is te garanderen dat deze informatie voor alle landen altijd up-to-date is. Het laatste wat we willen is dat fietsers vanwege onjuiste informatie voor een gesloten grens komen te staan.

Het beste kun je kijken onder de "algemene links" die je kunt bereiken via "internet sites", het laatste venster van de landeninformatie van elk land. Daar vind je enkele website waar die betrouwbare informatie bieden over visa.

Sander Onderstal
Ja maar Sander, dat geldt toch voor alle informatie ?
De meeste dingen en zeker de belangrijke dubbelcheckt men toch wel, ik wel.
Is het niet te heroverwegen ?

Groetjes Lars
Landeninfo schreef:
Ralph schreef: Het is misschien een goed idee om visuminformatie op het forum van de wereldfietser te plaatsen onder landeninformatie, informatie speciaal voor fietsers.
We hebben inderdaad overwogen om visuminformatie op te nemen in de landeninformatie, maar uiteindelijk besloten om het toch niet te doen. De reden is dat het lastig is te garanderen dat deze informatie voor alle landen altijd up-to-date is. Het laatste wat we willen is dat fietsers vanwege onjuiste informatie voor een gesloten grens komen te staan.

Het beste kun je kijken onder de "algemene links" die je kunt bereiken via "internet sites", het laatste venster van de landeninformatie van elk land. Daar vind je enkele website waar die betrouwbare informatie bieden over visa.

Sander Onderstal
Sander,

Er staat altijd een datum van de posting bij het bericht. Op die manier kan iedereen zelf bepalen hoe aktueel de informatie is. Het gaat mij er gewoon om dat alles op één plek staat in het forum. Berichten m.b.t. visuminformatie staan nu ook op het forum. Sommige van deze berichten zijn ook niet meer aktueel of betrouwbaar.

Lijkt mij toch het overwegen waard om de berichten te centraliseren. Op die manier hebben we wellicht een betere controle op aktualiteit en betrouwbaarheid van de berichten.

Groetjes,

Ralph

Visa-regels veranderen inderdaad razend snel. Is er nergens een site die visa-informatie bijhoudt? Informatie over visa is niet alleen belangrijk voor wereldfietsers, maar voor alle reizigers.
lars de wit schreef:IRAN - of in Erzurum regelen
of aan de grens van Iran een Transitvisum kopen met een
geldigheid van enkele dagen en deze laten verlengen in de
eerste grote plaats
PAKISTAN - hier in nederland regelen met een geldigheidsduur van 6
maanden ( dubbel betalen ) wat voor mij genoeg zal zijn.
INDIA - hier in nederland, 6 maanden geldig wat ik denk ik te krap
vind.
in Teheran ( 3 dgn wachten ) maar, het laatste wat ik las op
de site van wimenpeetzerereet.nl is dat het niet mogelijk
was om visum voor India in Teheren of Esfahan te krijgen,
Hier even mijn ervaringen van het afgelopen half jaar.

Visum voor IRAN kun je redelijk eenvoudig in Istanbul regelen. Kost wel 2 weken maar als je lief vraagt of je het ook in Erzurum op kan halen, zodat je dus lekker door kan fietsen zonder 2 weken te hoeven wachten kunnen ze dat wel voor je regelen.

Visum voor PAKISTAN was voor mij moeilijk maar is in Teheran toch gelukt met hulp van de Nederlandse ambassade en 2 weken lang aanhouden. Ik raad je aan om dit in Nederland te regelen, als de geldigheidsduur in ieder geval lang genoeg is.

Visum voor INDIA is redelijk eenvoudig. Ik heb het in Teheran gedaan. Van anderen hoorde ik dat ze het zonder problemen in Islamabad kregen.

Succes ermee, maar bedenk wel: het is oud nieuws en al die rare visarompslomp verandert met de dag.

Samuel Jobse

bert sitters schreef:Is er nergens een site die visa-informatie bijhoudt?
Vast wel 8)
Visumburo
KLM

Wilco schreef:
lars de wit schreef: Dat Wilco zegt dat je geen transitvisum meer krijgt voor Iran, dat is nuttige informatie. Wilco, heb je dat zelf ervaren ?
Even voor de duidelijkheid, zoals ik het begrepen heb kun je nog steeds een transitvisum krijgen. Je kunt het alleen niet meer, zoals vroeger wel kon, verlengen. Je zult dan dus binnen enkele dagen Iran weer uit moeten. Als je bijvoorbeeld Iran 'overslaat' en er de bus neemt zou het nog wel een optie kunnen zijn.
wat je zegt wbt transit visum klopt, is nog steeds te krijgen, maar niet in het land te verlengen.

over het iraanse consulaat in istanbul, gewoon even langsgaan, hele vriendelijke mensen, niks van de te vrezen en helpen je waarschijnlijk netjes binnen een week aan een mooi iraans visum.

Hallo,

Ondertussen het volgende van plan, begin volgend jaar naar Den Haag.
Aldaar het Iraanse, Pakistaanse en Indiase visum proberen te bemachtigen.
Van India ben ik 100 % zeker dat dat lukt, een stempeltje voor 6 maanden is all I need ...

Ik zit alleen nog een beetje met het chinese visum, of ik dat in Delhi moet proberen te krijgen met als risico dat dat visum in Kathmandu vervangen moet worden door een groepsvisum en dat ik me ook bij een groep moet aansluiten om tibet in te komen ....
En eigenlijk wil in Delhi niet ( meer ) in .....

Pfff, al die problemen als je gewoon lekker een jaartje wil gaan fietsen, hahaha

bert sitters schreef:Visa-regels veranderen inderdaad razend snel. Is er nergens een site die visa-informatie bijhoudt? Informatie over visa is niet alleen belangrijk voor wereldfietsers, maar voor alle reizigers.
Er zijn volgens mij diverse sites die dat bij houden. Het punt is de betrouwbaarheid en detaillering die deze sites. Er worden fouten gemaakt, ongenuanceerde informatie gegeven etc.

Ik denk dat de beste oplossing is een link naar de ambassade, consulaat of andere 'officiele' website te geven waar reis en immigratie regels worden weergegeven. Overigens ook geen garantie dat de info klopt afgaande op mijn ervaringen met Iran.

mvg
Wilco

Wilco schreef:
bert sitters schreef: Overigens ook geen garantie dat de info klopt afgaande op mijn ervaringen met Iran.
mvg
Wilco
Daarom dit berichtje, officiele sites van ambassades, visum.nl enz geven mij niet de informatie die ik zoek.
Ervaringen van mede wereldreizigers des te meer.

Groetjes