Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Canada - Alaska - Forum Wereldfietser

Canada - Alaska

Beste,

Ik denk eraan om volgende zomer nog eens in het noorden (en deze keer misschien in Noord-Amerika) te gaan fietsen, maar ben er nog niet uit waar. Ik denk aan de Rocky Mountains in Canada of een rondje in Alaska (Anchorage-Fairbanks).

Ik heb enkele vraagjes:
1/ Hoe duur is het leven daar? Is dat te vergelijken met Noorwegen en Ijsland (heel duur)?
2/ Ik heb enkel in het zuiden van Noorwegen (onder Trondheim) gefietst. Welk van volgende drie opties is het mooist qua natuur volgens jullie? Canada - Alaska - Noord-Noorwegen.
3/ Konden jullie vrij kamperen in Canada en Alaska (geen problemen met beren bvb)?

Groeten en nog veel fietsavontuur,
Filip.

2002/2003: Frankrijk
2004: Zweden en Noorwegen (2 weken)
2005: Ijsland (3 weken)
2006: Noord-India (1 maand)
Filiberke schreef:Ik heb enkele vraagjes:
1/ Hoe duur is het leven daar? Is dat te vergelijken met Noorwegen en Ijsland (heel duur)?
2/ Ik heb enkel in het zuiden van Noorwegen (onder Trondheim) gefietst. Welk van volgende drie opties is het mooist qua natuur volgens jullie? Canada - Alaska - Noord-Noorwegen.
3/ Konden jullie vrij kamperen in Canada en Alaska (geen problemen met beren bvb)?
Canadese Rockies (Icefieldparkway tussen Banff en Jasper) is denk ik het mooist. Lofoten in Noord-Noorwegen is ook heel mooi. Alaska is ook erg mooi, alleen de afstanden zijn erg groot tussen al dat moois. Kortom het ligt er aan hoeveel tijd je denkt te besteden. Vrij kamperen is geen enkel probleem, mits je enkele voorzorgsmaatregelen in acht neemt. Dus géén eten in de tent maar hoog in de boom bewaren. In Alaska moet je wel vrij kamperen omdat de afstanden tussen de campings te groot zijn. De campings die je aantreft zijn meestal primitief dwz alleen een kraantje, een picknicktafel en een chemisch toilet. Om hiervoor 10-20 dollar neer te tellen terwijl je overal gratis je tent neer kunt zetten...
Buiten de grote steden is er sowieso weinig te koop dus veel geld geef je niet uit. Het prijsniveau verschilde niet zoveel met de rest van de VS dacht ik. Alleen in de erg afgelegen gebieden/kleine lokale kruideniers betaal je wat meer. Ik kan me nog herinneren dat in een gehucht ergens in de Yukon woekerprijzen werden gevraagd voor een brood en een blikje bonen dat ver over de houdbaarheidsdatum was. Meer info kan je vinden in de reisverslagen op mijn website, http://wizardofoh.nl/2001 en
http://wizardofoh.nl/usa_can