Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lezers ervaringen met Birdland Ellips TR - Forum Wereldfietser

lezers ervaringen met Birdland Ellips TR

Wij willen de Birdland Ellips bekijken (winnaar tent Op Pad 2002) en eventueel aanschaffen. Afgelopen week heb ik de dealerlijst gebruikt van Birdland. Wat schets mijn verbazing dat een aantal winkels op hun site bij mij in de omgeving (Zwolle) de tent niet heeft staan. Nu moet ik het lijstje nog wel verder afwerken maar het geeft mij wel te denken.

Is er iemand die ervaring heeft met de Birdland Ellips tent :?:

Wat mij zorgen baart is het feit dat als ik goed ben ingelicht de Birdland tent is ontworpen door degene die ook de voormalige Lowland tenten heeft ontworpen. Inmiddels heeft hij deze van de hand gedaan.
Voor een jaar of wat geleden wilden wij de Xplorer MK2 en/of Mountaintracker aanschaffen. Blijf erbij zeer mooie tenten!!! Afspraak gemaakt om beide te bekijken, er naar toe gereden, geen van beide waren toen voor ons neergezet.
Vervolgens zijn wij later naar Bever Zwerfsport Steenwijk gereden. Waarbij men ons botweg afrade de tent aan te schaffen omdat de kans bestond dat deze spontaan zou scheuren. Dit omdat de tent in Vietnam in elkaar werd gezet :? Inmiddels is het merk niet meer aanwezig bij Bever Zwerfsport.

Overigens als ik de positieve ervaringen van de Exped en Hilleberg gebruikers lees zit ik te overwegen om deze ook in mijn keuze te betrekken.

Gr John

Ik heb sinds ca. 5 jaar een Birdland Ellips. Voorzover ik weet zijn er twee modellen. Ik heb het model met grote gesloten luifel (met derde stok).
Ik kan geen minpunten bedenken voor deze tent. Hij bevalt erg goed.
Hij is ruim en met twee luifels is er voldoende ruimte voor je fietsbagage en ook nog eens te kunnen koken.
Je bent welkom om hem bij mij te komen bekijken ;-)

Bij Birdland zelf weten ze toch wel waar je tent kunt bekijken.
Zie: www.birdland.nl

Jan Eleveld schreef:Ik heb sinds ca. 5 jaar een Birdland Ellips. Voorzover ik weet zijn er twee modellen. Ik heb het model met grote gesloten luifel (met derde stok).
Ik kan geen minpunten bedenken voor deze tent. Hij bevalt erg goed.
Hij is ruim en met twee luifels is er voldoende ruimte voor je fietsbagage en ook nog eens te kunnen koken.
Je bent welkom om hem bij mij te komen bekijken ;-)
Hai Jan,

Kun jij mij vertellen waar jij die Ellips gekocht hebt :?:

En ja, als ik bij mijn schoonmoeder of schoonzuster in Pedreguer ben kom ik zeker langs om de tent te bekijken :lol:

Gr. John

Wij hebben ook een Ellips en het is een erg fijne tent...het enige is dat wij al heel vaak gebroken stokken hebben gehad! Na regelmatig (gratis) vervangen hebben we nu eindelijk nieuwe stokken gehad, dus hoop van dat probleem af te zijn.
Maar als de stokken heel blijven is het een perfecte tent!
Hoi John,

Ik heb zelf van het zomer een birdland Ellips TR gekocht. Hij ziet er mooi uit en heeft veel ruimte in de binnentent omdat de wanden recht omhoog gaan.

Alléén 1 nadeel. Instappen met een stijf been is lastig. Dat is eigenlijk ook weer een voordeel want het binnendeel van de voortent loopt ook recht omhoog. M'n vriendin heeft een Birdland en is daar heel tevreden over. Daarom heb ik hem gekocht, maar ook weer nooit gebruikt. De instap van een dwarsslaper is lastiger. Ik heb een lengteslaper Hillenberg Nallo 4 GT 2006 gekocht met een zij instap waardoor je makkelijker in de binnentent stapt. :lol:

De oprichter en vorige eigenaar van Birdland is helaas overleden. :( Birdland is overgenomen door Slee buitensport. Dat is een concurent van Bever. Bever verkoop nog wel de birdland slaapzakken onder eigen Bever naam. Met de huidige bedrijfsvoerder vond ik het moeilijk zaken doen. Ik heb em (met de fiets) bij René Vos in Gorssel gekocht. In de nazomer met korting want hij heeft liever geen tenten liggen in de winter. Dat kost kapitaal dus rente en je verkoopt geen tenten. Ook geen zomerkleding overigens, ik heb nog wat nodig voor thailand.... :oops:

Er zijn inderdaad in het begin productie problemen geweest. Ook met de stokken. Die zijn nu van een gerenomeerd merk Yunan SD70. Dat heeft klanten en goodwill gekost. :evil:

Als ik weer moet kiezen koop ik weer een Hillenberg. Die zijn zo makkelijk op te zetten, ongelofelijk. Afgelopen zomer ben ik 3 weken in Polen geweest met veel regen en hagel. De Nallo 4GT is echt perfect. Kost wel een paar euro. Vooral het opzetgemakt van Hilleberg is erg goed. 5 haringen meer heb je niet nodig. :P Voor de binnenruimte is de 2 persoons Birdland beter dan de 4 !! persoons Hilleberg.

Ik heb de Ellips TR hier liggen. :idea: Ik kan hem opzetten in huis(kamer) zonder haringen. Hij is te koop. Zie ook posting op dit forum en marktplaats voor "slechts" 374,25. :roll:

Succes met je keuze,

Eric
Zie ook foto's Huttentrektocht op www.ericopdefiets.nl hoe je een tent droogt ;-))

Vikingar schreef: Kun jij mij vertellen waar jij die Ellips gekocht hebt :?:
Gr. John
Het was een showmodel met een heel kleine reparatie, gekocht op een tentenshow, dus van de fabrikant zelf.
Groet, Jan