Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat te doen met huis en katten - Forum Wereldfietser

Wat te doen met huis en katten

Ik loop al een hele tijdje rond met de gedachte om een paar maanden te gaan fietsen. Het enige wat me nog tegen houdt zijn mijn twee schattige, beetje aan de bejaarde kant, van katten en mijn koopflat. Oke, nu denk je simpel; flat verhuren inclusief katten! Echter dit heb ik eerder gedaan en dat is niet zo heel erg goed bevallen. :?

Dus nu vroeg ik mij af hoe jullie dat doen, of hoe ik dit beter kan regelen. Want katten en huis wil ik graag behouden! :lol:

Ik kan niet wachten op wat waanzinnig bruikbare tips! :wink:

Als je huis verhuurd moet je ook een BORG vragen, dat leg je vast in een contrakt zwart op wit, is de woning beschadigd of uitgeleefd dan verreken je dat met de gestorte borg. En geen sleutel afgeven voor dat het daadwerkelijk op je rekening staat. Het beste contrakt verkrijg je doordat je het samen opstelt en uitwerkt. je hebt dan de grootste kans dat beide partijen zich in de gemaakte afspraken kunnen vinden en zich er aan houden.
ik zit een beetje met het zelfde probleem....
nu zei iemand dat de buurkinderen ze misschien eten konden geven maar ongeveer 2 maanden is wel erg lang en ik vind dat ik dat niet kan maken,
heb nog geen andere oplossing. maarrrr inmiddels zijn er gelukkig anderen die meedenken ;-)

Hoi Martie,

Je huis kun je door een extern bedrijf laten verhuren. Zij regelen dan al het papierwerk voor je en kunnen voor het beheer zorgen zodat je ouders, familie, vrienden dat niet voor je hoeven te doen. Kijk maar even op internet. er zijn tientalle bedrijven die dat doen. Kies wel een betrouwbare uit.
De kosten daarvan zijn niet laag, dat is het nadeel, maar het kan voor jou wel een uitkomst zijn. Het loont alleen niet om dit voor, laten we zeggen, 3 maanden te doen. Het is voor dit soort bedrijfen, net als voor jou, moeilijk iemand te vinden die "maar" 3 maanden een huis nodig heeft. Langer dan 6 maanden is een periode waar je wat mee kunt.
Twee maanden weg?.....niet verhuren, de rompslomp die het voor zo'n korte periode met zich mee brengt is vele malen groter dan de voordelen. Hooguit kan je geluk hebben dat een vriend precies op het juiste moment even een woning zoekt.

Waarom doe je je katten niet gewoon in het asiel?

Groet,
Marco

Foei, Marco!!!!
Dat laatste moet je niet zeggen tegen een kattenliefhebber.

Inderdaad: ik zou er niet over peinzen om mijn katten in een asiel te stoppen, dus dan zit je al wel vast aan een oppas.

Op mijn werk hadden we kort geleden iemand die uit Duitsland kwam en voor drie maanden een plekje zocht. En dat bleek dus lastig te vinden. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien zou je eens contact op kunnen nemen met een universiteit of (internationaal) bedrijf in de buurt. Vaak hebben zij wel mensen die een x-aantal maanden daar werken en/of studeren en verblijf nodig hebben. Het blijft alleen dan wel een kwestie van wie je treft...

groet
ronald

Hoi Ronald,
De meeste universiteiten werken met externe bedrijven....

Toen ik nog een hond had, ging hij wel eens een tijdje in een hondenpension, waar dat was dan voor een korte tijd.
Bij een asiel denk ik toch een opvangcentrum waar je niet meer gewenste huisdieren dumpt.

Katten zolang bij een lieve oppas laten wonen + het huis onderverhuren of gewoon leeg laten staan met een huisoppas die een keer in de zoveel tijd de planten en post verzorgt?


Mijn lieve mama ontfermt zich altijd over mijn katten......nog bedankt mam! :P

ASIEL?????? :evil: :evil: :evil:

Maar mocht er een tijdelijke gezellige knusse bejaardentehuis voor katten bestaan dan houd ik me aanbevolen!

Zo'n extern bureau klinkt goed, daar heb ik wel eens van gehoord. Ik vroeg me alleen af hoe je nou weet of zo'n bureau betrouwbaar is?

Als we het idee uit 2005 opnieuw oppakken van een rusthuis voor bejaarde fietsers, kunnen we misschien wat combineren..... :wink:

bert sitters schreef:Toen ik nog een hond had, ging hij wel eens een tijdje in een hondenpension.
Ha Bert,

Was het een poedel, Deense dog of een tekkel?

John.

Nee john,

Het was een kruising tussen een Keeshond en een Cocker Spaniel.

Een bejaardentehuis speciaal voor katten én fietsers? Ik heb er nou al zin in! :D

Ondertussen houd ik mij nog steeds aanbevolen voor tips enzo........ :wink:

Ben ook wel benieuwd hoe de rest van de wereldfietsers huis en haard achterlaten tijdens maandenlang van huis zijn.

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem, een onderkomen voor mijn 15 jaar oude kat als ik 30 maart dit jaar op het vliegtuig stap voor een halve wereldreis.
Ik denk dat ik mijn moedertje nog maar eens heeeeel lief aan ga kijken...
Bij mij gaat het om een periode van meer dan een jaar.

Ja dat oude idee voor een huis voor uitgefietste wereldreizigers, als dat er ooit zou komen zou een oplossing zijn !

Martie, al een bejaardenhuis voor katten gevonden?
Ik zit met hetzelfde. Ontzettend lieve en aaibare kat, 17 jaar.
Bernadette

Jeroen,

Mij ontgaat waarschijnlijk de clou maar als dit jouw vorm van humor / sarcasme is dan ben ik blij dat het niet de mijne is.

Groet,
Robbert
Jeroen Hakvoort schreef:DE oplossing voor je trouwe huisgenoten :twisted:
:
Jeroen,
Behandel je zo ook een partner, die je verlaat voor een reis :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ????

Hoi Bernadette,

Nee nog niet! :( Maar gelukkig heb ik nog even de tijd. Het blijft een lastig iets vind ik zelf. Ik ben eerder langer van huis geweest en dat heeft ze niet echt goed gedaan. Ze zijn zo afhankelijk van je zeker op deze bejaarde leeftijd. Maar houd dat dan in dat ik nooit meer een wereldfietsreis kan maken? :cry: Althans ervan uitgaande dat ze nog wel 10 jaar te leven hebben. Ze zijn wel oud maar nog super fit!

Ik hoop dat je binnenkort een goed tehuis voor je 17-jarige kan vinden. :wink: