Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tip? North face tenten - Forum Wereldfietser

Tip? North face tenten

slechte ervaringen gehad met een northface tent. De condens drupte mooi in mijn gezicht. Dat zou niet mogen. gelukkig vroor het niet

Hoi!
ottovds schreef:slechte ervaringen gehad met een northface tent. De condens drupte mooi in mijn gezicht. Dat zou niet mogen. gelukkig vroor het niet
Ik heb eerst een TNF tent overwogen maar heb uiteindelijk een andere tent gekocht (Exped Sirius Extreme) want TNF tenten hebben in het algemeen slechte ventilerende eigenschappen naar ik gelezen heb.
Op Hikingsite.nl (als ik het me goed herinner) waren veel mensen niet tevreden met TNF tenten juist vanwege de slechte ventilatie en condensvorming.

Fiets de wereld (en lekker slapen in een Exped op een Exped),
Whisky

Ik heb een gele north face westwind. Hij is inderdaad wel wat warm voor in de zomer. Vaak gebruiken wij alleen de binnentent en gebruiken alleen de buitentent als het regent of als het hard waait. Ventilatie is best wel redelijk alleen als je echt alles dicht doet, wordt het een ander verhaal.

NF maakt fantastische tenten die niet voor niets vaak voor expedities worden gebruikt. Maar er zijn inderdaad wel ander merken die beter ventileren. Ik zou NF echter niet zomaar afschrijven.

Wat ik veel "enger' vind, is dat die tenten al 90x gebruikt zijn! Is dat 90x, of 90 dagen, hoe moet ik dat zien? En waar en wanneer zijn ze gebruikt? Zelfs het sterke doek dat NF gebruikt zal uiteindelijk door de zon worden aangetast.
Ook de kwaliteit van het grondzeil kan na zoveel gebruik behoorlijk aangetast zijn. Een tentluier kan hiertegen helpen, maar is die wel gebruikt?

Ik zou het maar eerst goed onderzoeken...

Ah, voutje! Dat verandert de zaak natuurlijk! :D

Blijft dat NF moie tenten maakt...

En ook biedt ie 150 thermarestmatjes à 10 euro per stuk aan:hele lange link

Ik heb er 4 gekocht, zo fijn vind ik deze tent !
En ik spreek uit ervaring, want ik heb dit model, de nebula, zelf al een jaar of 6.
Ventilatie ???
Dit model, de nebula, heeft een werkelijk sublieme ventilatie in de deuren en in het dak ! Tijdens vele kampeerweekendjes hadden vele een vochitge of erger, natte binnentent, ik nooit !
En last but not least, tentjes waren 5 a 6 keer gebruikt en nog zo goed als nieuw....en dat voor 75 euro oper stuk ( winkelwaarde 450 of 500 euro )

:D