Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreisbeurs Retie bij Turnhout (Belgie) - Forum Wereldfietser

Fietsreisbeurs Retie bij Turnhout (Belgie)

Zaterdag 17 en zondag 18 maart organiseert onze Belgische zustervereniging De Vakantiefietser (niet te verwarren met de winkel van Eric Schuijt in de Amsterdamse Jordaan) hun jaarlijkse fietsreisbeurs in Retie bij Turnhout. Informatief, gemoedelijk en gezellig met een tripeltje Westmalle in een groene omgeving in de Belgische Kempen. Met lezingen, workshops en informanten. Retie is 40 km fietsen van Tilburg, via het Belse lijntje, maar ook 40 km fietsen vanaf Eindhoven (langs de abdij van Postel met lekker bier). Fietsen kun je daar ook via de knooppunten. Het knooppuntensysteem van de Belgische Kempen is gekoppeld aan het Nederlandse systeem in de provincie Noord-Brabant.
Zie voor meer informatie: www.vakantiefietser.be
bert sitters schreef:..(niet te verwarren met de winkel van Eric Schuijt in de Amsterdamse Jordaan)
Lijkt me sterk... of België moet ineens opgeslokt zijn door Amsterdam? :roll:

Wie kent de leukste fietsroute vanaf Eindhoven naar Retie?

De knooppuntenrouten van Noord Brabant is ook gratis te downloaden, ff googlen waar. Kun je je een beetje inlezen en een leuke route bepalen.

Vanaf Tilburg kun je over een voormalig spoorlijntje via Baarle-Nassau en Turnhout ook in Retie komen.

Beste Bob en Marguerite,

Het Belse Lijntje vanaf Tilburg heb ik al genoemd. Dit zit ik ook in mijn route in Fietsen bij de Zuiderburen: www.fietswegen.nl
Wat ik zoek is de mooiste route van Eindhoven naar Retie. Ik ken diverse routes en ik heb de knooppuntenkaart van die streek, maar ik ben op zoek naar echt de mooiste fietsroute? Wie kent de Kempen daar door en door?

Mwhoa, ik ken hier niet elk weggetje of knooppunt maar ik hier wel al een setje banden versleten :D


Redelijk recht in de riching Retie vanaf EIndhoven:

De eerste ca 25 km de LF51 tot aan de grens, dat is knooppunt 18, 22, 77, 72, 12(is nieuwpunt met fietsbrug over kanaal) 43, 42. Kort na 42 kom je bij de doorgaande weg aan de zuidkant van Retie. Hier dus RA naar het centrum en dan LA N123 naar beurslocatie.

Lange mooie variant ca 70km:

station Eindhoven, 97,95,94,89,29,71,23,46,79,52,53 het bos in rechts aanhouden weg met slagbomen naar 56, 36,217,218,219,222,225,226,227,230,231,232,260,75,74,73,43,42 en dan als boven RA op doorgande weg centrum Retie, LA N123 naar Beurslocatie.

Roald, onze wereldfietser uit de Kempen :roll: :roll: !!!!! Dat ik daar niet eerder aan gedacht had? Bedankt :shock: :shock: :shock: !

Hoi Bert,

ik was van plan 17e naar de fietsbeurs te gaan in Retie met de auto, maar om er heen te fietsen is ook een leuk idee.Wou jij vrijdag er al heen fietsen en zaterdag eind van de dag terug?

Groetjes,
Ingeborg

Beste Ingeborg,

Ik ga naar de Fietsreisbeurs in Retie o.a. om daar een lezing te geven op zaterdagmiddag om 16:00 uur. Zondag gebruik ik om daar wat rond te kijken.
Waarschijnlijk ga ik zaterdagmorgen 17 maart met de trein naar Tilburg en vandaar fiets ik naar Retie. Zondag fiets ik omstreeks vier uur terug, waarschijnlijk naar Eindhoven via de route van Roald, onze man uit de Kempen.

Bert