Additionally, paste this code immediately after the opening tag: China Airlines - Forum Wereldfietser

China Airlines

Luchtvaartmaatschappij: China Airlines.
Traject: Amsterdam-Bangkok VV.
Datum: november-december 2006.
Vervoerstarief fiets: viel binnen de limiet van 30 kilo (business class).
Toegepaste verpakkingswijze fiets: in bubbeltjesfolie en groene VK-hoes.
Fiets tevoren aangemeld?: boeking ging via Asian Way of Life (AWOL).
Ervaringen: Op Schiphol deed de KLM de check in. Dame dacht even moeilijk te doen. Ik heb onmiddellijk gebeld met de manager van China Airlines. Dame veranderde haar houding onmiddellijk. Verder verliep alles prima.
Bijzonderheid: directe vlucht Amsterdam-Bangkok.

Neem altijd een afschrift van de afspraken mee naar het vliegveld!

Ongeacht welke vluchtmaatschappij>> Ik zorg er altijd voor dat ik een uitdraai heb van de afspraken die ik gemaakt heb over het vervoer van mijn fiets. Dit kan ofwel een uitdraai van de algmene voorwaarden van de website zijn ofwel een mail of fax van de persoon met wie je die afspraken gemaakt hebt. Mijn ervaring is dat dit zeer goed werkt zodra het grondperoneel moeilijk gaat doen. In je uitdraai staan:

> de kosten van het vervoer
> de voorgeschreven verpakkingswijze
> het feit dat je je fiets hebt aangemeld.

Gevlogen traject: Amsterdam-Bangkok one way
Datum: oktober 2006
Vervoerstarief fiets: € 40 per enkele reis
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: in kartonnen fietsdoos
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking reisbureau
Ervaringen: positief, duidelijk systeem. je betaalt een beetje extra voor de fiets, en je mag daarnaast nog 20 kg check-in bagage meenemen.

Luchtvaartmaatschappij: China Airlines.
Traject: Bangkok - Tokyo via Taipei (overstap)
Datum: 8 mei 2008
Vervoerstarief fiets: geen specifiek tarief voor de fiets, maar helaas 585 baht (12 euro) per kilo overgewicht
Toegepaste verpakkingswijze fiets: in bubbeltjesfolie
Fiets tevoren aangemeld?: nee, gewoon naar de check-in balie gerold
Ervaringen: zeer makkelijk. De vlucht was erg goedkoop en we wisten van te voren wat de kosten zouden zijn voor overgewicht. De dame achter de check-in balie was zeer schappelijk en gaf ons zes kilo gratis en dat was erg aardig. Maar natuurlijk niet genoeg voor twee fietsers die nog wel fftjes onderweg willen blijven. Dus vroegen we om de manager en die deed er nog eens tien kilo vanaf!!! Dat scheelde dus alles bij elkaar zo'n 200 euro! En dat was erg aardig van China Airlines, vonden wij. De vlucht was perfect en de crew even aardig als het grondpersoneel. Geen enkele klacht, zelfs onze vegetarische maaltijden waren goed te doen...
Luchtvaartmaatschappij: China Airlines
Traject: Amsterdam - Bangkok v.v.
Datum: oktober - november 2009
Vervoerstarief fiets: 200 euro retour
Toegepaste verpakkingswijze fiets: fietsdoos
Fiets tevoren aangemeld?: ja, direct na de boeking gebeld met China Airlines
Ervaringen: Prima verlopen. De 200 euro die op retourbasis wordt gerekend voor de fiets is op basis van 15 kilogram. Deze 200 euro dient op de luchthaven bij de service balie van China Airlines te worden voldaan. Onze fietsen wogen inclusief fietsdoos een kleine 20 kg per stuk, dit bleek uiteindelijk echter geen probleem (normale bagage (fiestassen) waren weer lichter dan de toegestane 20 kg).