Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Malaysia Airlines - Forum Wereldfietser

Malaysia Airlines

Gevlogen traject: retour Amsterdam - Auckland (via Kuala Lumpur)
Datum: febr. 2005 - juni 2005
Vervoerstarief fiets: gratis. Wel van te voren aanmelden bij vliegmaatschappij dan heb je een bagage-limit van 35 kg (10 kg. extra dus). 35 kg is 35 kg en geen halve kilo meer!!
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: doos
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking reisbureau
Ervaringen: Bij het inchecken waren ze erg streng w.b. overgewicht. Die 1,5 kilo die ik teveel had, heb ik in mijn handbagage overgeheveld. Deze werd niet gewogen. Bij aankomst kon ik aan de doos zien dat er ruig mee omgegaan was. De fiets was nog oke.

Audrey,

Bij welk reisbureau heb jij die vlucht geboekt?

Neem altijd een afschrift van de afspraken mee naar het vliegveld!

Ongeacht welke vluchtmaatschappij>> Ik zorg er altijd voor dat ik een uitdraai heb van de afspraken die ik gemaakt heb over het vervoer van mijn fiets. Dit kan ofwel een uitdraai van de algmene voorwaarden van de website zijn ofwel een mail of fax van de persoon met wie je die afspraken gemaakt hebt. Mijn ervaring is dat dit zeer goed werkt zodra het grondperoneel moeilijk gaat doen. In je uitdraai staan:

> de kosten van het vervoer
> de voorgeschreven verpakkingswijze
> het feit dat je je fiets hebt aangemeld.

bert sitters schreef: Bij welk reisbureau heb jij die vlucht geboekt?
Ik had mijn vlucht bij D-reizen geboekt.
Het is inderdaad verstandig om een uitdraai van je afspraken mee te nemen. Ik stond er ook op dat er op mijn vluchtgegevens van D-reizen duidelijk stond vermeld dat ik dus 35 kg mee mocht nemen i.p.v. 25. Tijdens de incheck word er altijd even nagevraagt of je inderdaad je fiets heb aangemeld.
Gevlogen traject: retour Amsterdam - Manila (via Kuala Lumpur)
Datum: voorjaar 2007
Vervoerstarief fiets: binnen bagagelimiet: 20 kg + 15 kg extra (geboekt via Fietsvakantiewinkel)
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: heen doos, terug groene fietshoes
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking reisbureau
Ervaringen: geen problemen, geen schade
Gevlogen traject: retour Amsterdam - Auckland (via Kuala Lumpur)
Datum: november 2008 en februari 2009
Vervoerstarief fiets: binnen bagagelimiet: 20 kg + 15 kg extra (geboekt via Fietsvakantiewinkel)
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: een fietsdoos
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking reisbureau
Ervaringen: Heen moest ik mijn banden geheel leeg laten lopen, wat ervoor gezorgd heeft dat ik bij aankomst in Auckland een lekke achterband had. Daarnaast heb ik zowel heen als terug een aardige discussie gehad over het toelaatbare gewicht. Heen vond de grondstewardes dat ik maximaal 30 kilo mee mocht nemen, terug maar 20. Op mijn e-ticket stond duidelijk 35 kilo vermeld. Uiteindelijk kon ik beide keren mijn fiets zonder bijbetalen meenemen. Behalve de lekke band geen schade, de doos was ook beide keren zo goed als ongeschonden.