Additionally, paste this code immediately after the opening tag: temperatuur Turkije - Forum Wereldfietser

temperatuur Turkije

Iemand die weet hoe de temperatuur 's nachts zal zijn op de Anatolische hoogvlakte eind april/begin mei? Dit met het oog op de kwaliteit van mijn slaapzak. Ik wil Turkije doorfietsen 4 weken lang en begin in Istanbul op 22 april. Nog iemand die goede tips heeft voor een afwisselende route?
Voorkeur: authentieke dorpjes, imposante natuur.

Dick Sengers
sengers schreef:Iemand die weet hoe de temperatuur 's nachts zal zijn op de Anatolische hoogvlakte eind april/begin mei? Dit met het oog op de kwaliteit van mijn slaapzak. Ik wil Turkije doorfietsen 4 weken lang en begin in Istanbul op 22 april. Nog iemand die goede tips heeft voor een afwisselende route?
Voorkeur: authentieke dorpjes, imposante natuur.

Dick Sengers
Hoi,

Het ligt eraan hoe hoog je zit, hier heb je bijvoorbeeld een klimaatgrafiek van Kayseri, in Cappadocië.
http://www.weather.com/outlook/travel/b ... h/TUXX0047
Als je imposante natuur zoekt, is dat de place to be. Göreme en omgeving is buitenaards mooi. Ik was er eind maart (2004) en toen vroor het 's nachts maar overdag lekkere temperaturen. Af en toe een sneeuwbuitje.
In mei zal het wel een stuk aangenamer zijn.

Afbeelding
Göreme


Groeten, Minko
De tovenaar schreef:
sengers schreef:Iemand die weet hoe de temperatuur 's nachts zal zijn op de Anatolische hoogvlakte eind april/begin mei? Dit met het oog op de kwaliteit van mijn slaapzak. Ik wil Turkije doorfietsen 4 weken lang en begin in Istanbul op 22 april. Nog iemand die goede tips heeft voor een afwisselende route?
Voorkeur: authentieke dorpjes, imposante natuur.

Dick Sengers
Hoi,

Het ligt eraan hoe hoog je zit, hier heb je bijvoorbeeld een klimaatgrafiek van Kayseri, in Cappadocië.
http://www.weather.com/outlook/travel/b ... h/TUXX0047
Als je imposante natuur zoekt, is dat de place to be. Göreme en omgeving is buitenaards mooi. Ik was er eind maart (2004) en toen vroor het 's nachts maar overdag lekkere temperaturen. Af en toe een sneeuwbuitje.
In mei zal het wel een stuk aangenamer zijn.

Afbeelding
Göreme


Groeten, Minko
Bedankt tovenaar! Veel regen waarschijnlijk? En hoe was je route toen en wat droeg je als kleding (fietsbroek of gewone broek met fietsonderbroek?
Ik was toen met de bus, niet met de fiets. Mijn route kan je zien op mijn website, een rondje van Göreme->Derinkuyu->Ihlara valley->Agzikarahan->Göreme is zeker de moeite waard
Zie http://moh.freehostia.com/2004/Cappadocia.html voor een kaartje.

Ik had verder geen regen van betekenis, een enkel sneeuwbuitje. Ik denk dat je qua kleding gewoon kunt uitgaan van wat je hier kunt dragen rond dezelfde tijd. Regenkleding wel mee want in de grafiek zie je dat mei daar gemiddeld de natste maand is, hoewel het daar aanmerkelijk droger zal zijn dan hier.

op de oost anatolische hoogvlakte kan het eind mei/begin juni nog koud zijn. overdag 7 graden C en 's nachts net boven vriespunt. Maandje eerder kan de temperatuur lager liggen. hoeft niet.
Neem een voldoende warme slaapzak mee.

Tip voor route: vanuit Trabzon naar Kars, Dogubeyazit, Van, Tatvan, Urfa. Nemrut, Goreme en met bus terug naar Istanbul.

Veel fietsplezier in dit mooie land!
Freek