Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw Fietsseizoen komt eraan...waar gaan we naar toe? - Forum Wereldfietser

Nieuw Fietsseizoen komt eraan...waar gaan we naar toe?

Nieuw Fietsseizoen komt eraan...waar gaan we naar toe?

Vandaag de eerste mooie bijna zomerse dag. Vakantieplannen.... Waar naar toe te fietsen? Kaarten liggen verspreid over de tafel, plannen worden gemaakt. Een weekje weg? Of toch maar een paar maanden.
Hier al vast een voorproefje waar jullie naar toe kunnen gaan.

Hebben jullie al een keuze gemaakt? Wat gaat het worden???? (of toch maar "op de camping" in zeeland? :lol: (overigens wel mooi fietsen daar)). Wij trekken er een paar maanden op uit.....wat doen jullie?


Senegal
Afbeelding


India, Himalaya
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Belgie, Ardennen
Afbeelding

Afbeelding


Argentinie, pampa en Andes gebergte
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Italie, Sicilie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Cambodja
Afbeelding

Afbeelding

Mooie foto's en het ziet er allemaal wel erg aantrekkelijk uit!

Ha die Marco,

Ik vertrek op 22 maart naar Kaapverdie, maar ben weer op tijd terug voor de Paastrektocht van de Wereldfietser.
Beste allemaal,

Ik ga naar Spanje fietsen, vanaf Breda via Parijs op 1 juni met mijn dochter(24 jaar) die op 22 juni gaat trouwen! Een heel byzondere tocht.
Mijn dochter gaat op een gewone fiets en ik op de Condor, een ligfiets.

Met de trein gaan we (als alles goed gaat) met de trein terug naar Nederland op 16 juni.

Foto's heb ik natuurlijk nog niet maar dat komt vanzelf.

Menno

Douwe en Blanche gaan naar Bulgarije deze zomer.
De route staat grofweg al uitgestippeld. Kijk maar op mijn weblog onder Bulgarije. O ja en voor mensen die nog inspiratie zoeken, geeft mijn log info over Marokko, Roemenië, Hongarije, Slowakije, Tsjechie en Turkije.

Maar eerst gaan we waarschijnlijk naar de Ardennen om onze nieuwe Santos die de 16 komt uit te testen.

Daarna zijn er plannen voor Cuba en Japan. Maar natuurlijk ook nog eens Marokko en ja graag eens naar Centraal Azie, Nieuw Zeeeland, Zuid Afrika, Italie, Canada, Chili en en en en en en en................... 8)

Iedereen heel veel plezier met de voorbereiding en het fietsen daarna natuurlijk! :D :D :D

Blanche

Half mei stap ik in Dubrovnik (uiterste puntje van Kroatë) op de fiets en ga lekker 5 weekjes fietsen. Globale planning is om eerst via (schier)eilanden de kust te volgen tot Zadar, daarvandaan via het natuurpark 'Plitvice' naar Zagreb. Hierna verder naar het noorden en via Slovenië of Hongarije naar Wenen, gevolgt door een bezoek aan Praag. Na een paar dagen Praag wil ik mijn tocht vervolgen richting Berlijn om uiteindelijk weer thuis te eindigen.
Mocht ik echter ergens een gebied tegenkomen waar het mij zo bevalt dat ik er langer wil blijven, dan kan het zijn dat de omweg via Berlijn maar moet komen te vervallen of dat ik het laatste stuk per trein afleg. Maar dat is natuurlijk altijd minder leuk he!.

Het is de eerste echte grote tocht die ik ga doen zonder routeboekje. Dus ditmaal geen Benjaminse of Reitsma die mij behoedt voor de valkuilen. Eens kijken hoe dit bevalt.

Maar eerst nog even uiteraard de Paastrektocht !!

Mooie foto's Marco! Dat maakt de mensch weer lekker :9

Had de planning deze week vanwege het mooie weer een paar daagjes te pakken maar m'n agenda zit helemaal vol (werk...) :(, dat wordt dus later.

Hou het zelf dit jaar bij "blokje om" stukken ;), dus een stuk of 4 of 5 meerdaagse solo-tochtjes in en rond Nederland. Vlaanderen en Duitsland worden iig meegenomen :)


Dus ja de camping in Zeeland zal er vast wel tussen zitten :lol:

Geboekt in augustus een vlucht naar Geneve en twee weken later een vlucht vanuit Nice naar Amsterdam. Daartussen gaat gefietst worden.
Liefst dus onverhard en rustig en bergen... en ook mooi weer.

Wil in de winter naar Marokko. (goeie site blanche)

En over paar jaar weer lekker lang pleitos! :D :D

Vorig jaar naar Tarifa (zuid-Spanje) gefietst, komende zomer het plaatje compleet maken; van Utrecht naar de Noordkaap.... Ben de dagen al aan het aftellen :-)

(vandaag al m'n kaarten gekocht, dus de voorpret is officieel begonnen!)

Wij gaan fietsen van Girona naar Gibraltar. Op 27 maart vertrekken we!
Jhoehoe.. over 2 weekjes zijn we al aan het fietsen!! :lol:

In juni fietsen we dan nog van Boedapest over de karpaten/Roemenië naar de zwarte zee en via Bulgarije terug naar Boedapest.

Ja ja, vutters he!

Dom van mij hé. Ik ben al geweest. Nu moet ik weer een heel jaar wachten.

Gerd

Hoi!

Niet alleen de vutters fietsen hoor ;-)
Toon en ik vertrekken 2 mei vanuit Istanbul en fietsen via de -Stan landen naar Tibet en verder.
http://itchy-wheels.exploder.org

Fiets de wereld,
Whisky

Deze zomer vertrek ik naar een van die mooie fotootjes, Ladakh
Deels geinspireerd door Marco :)

Nog eens bedankt voor de tips Marco!

Greetz

Dennis
[quote="Marco Meijerink"]Nieuw Fietsseizoen komt eraan...waar gaan we naar toe?

Hebben jullie al een keuze gemaakt? Wat gaat het worden???? (of toch maar "op de camping" in zeeland? :lol: (overigens wel mooi fietsen daar)). Wij trekken er een paar maanden op uit.....wat doen jullie?


Nou Marco wat vind jij.....slechts 12 wereldfietsers die er op uit trekken.
Dat moet beter kunnen niet? Daarom nogmaals de vraag van Marco door mij gepubliceerd op de voorpagina.......
Ben benieuwd!

Blanche 8)
Dit jaar de vuurdoop; voor het eerst op de fiets op vakantie en dan maar kijken, of echt alle wegen naar Rome leiden.
Ben erg benieuwd of het dat is wat ik er van verwacht...........................

Eigenlijk wil ik het hele jaar door fietsen maar zolang ik geen baan heb zoals Frank van r gaat dat niet. Ik ben alweer 2 en een halve maand terug uit azie maar zou zo weer weg willen. Ik heb echter moeite met korte vakanties plannen. mijn A en B liggen meestal ver uit elkaar!

@blanche: ik hoop dat er van de vele leden van de vereniging er wel wat meer op reis gaan. ben eigenlijk wel benieuwd met wat voor vakantiekiekjes fietsers terug komen. Laten we afspreken dat iedereen een kiekje per persoon per reis in deze topic plaatst (meer wordt ondoenlijk om de pagina nog te laden). Zo krijgen we een heel mooi overzicht van wat wereldfietsers tijdens hun tocht doen en waar ze komen.

@Dennis: graag gedaan. Leuk dat je geinspireerd bent geraakt. Daar gaat het toch ook een beetje om...elkaar inspireren...geef het door!

@Gerd: half jaar wachten? Hoezo: zijn al je weekenden al ingeplanned :lol: ? Trek erop uit. Lekker naar Belgie, de Vogezen, weekendje eifel....

@Mia: jullie generatie is denk ik in een hele mooie goede opbouwende periode geboren. Net na de oorlog, de mogelijkheid om de economie op te bouwen en daarna vroeg eruit stappen om er letterlijk op uit te gaan. Ben jaloers! geniet ervan.

@Spinnetje: ja, Marokko....Goede keuze.

@Richard: goed zo: gooi weg dat routeboekje!...niet teveel nadenken: kaart voor je neus en je gevoel achterna. Er bestaan geen slechte/lelijke routes. Er bestaan alleen slechte/lelijke manieren om tegen een route aan te kijken. Veel plezier in het ontdekken, het reizen.

@Bert: kan die paastrektocht niet gewoon richting Kaapverdie worden verplaatst???

@K&J: thanks...

@Frank: reizen doe je niet alleen door je te verplaatsen. Een wereldfietser is niet alleen iemand die op de fiets zit. Het is een manier van leven, een manier van tegen het leven aankijken. Ook al heb je geen baan, ook al kun je je niet verplaatsen dan kan je nog steeds reizen!

Groet,
Marco

Hi Marco,

zijn idd weer erg mooie foto's... kon ik er ook maar dergelijke foto's maken...

Maar vakantie plannen, echt nog weinig vastigs, maar als er tijd/ geld ed is dan waarschijnlijk met de trein naar Denemarken en dan terug fietsen naar BoZ.... das dus wel een aardig stukje (ligt natuurlijk aan de fysiek van de vriendin)

Maar anders vast een paar mooie ritjes door de Ardennen, das altijd leuk :D

Maar zal idd eens zien ofdat ik "plaatsbare" fotokes kan knippen een deze dagen.

Bas

- eerst maar afstuderen zien te regelen... :roll: -

We nemen ons ruim de tijd ( 25 dagen) voor het laatste deel van de Hanze fietsroute: van Frakfurt adO naar huis; fietsen is erg leuk, maar we pogen nooit een mooi terras voorbij te rijden.

Ik trek de wijde wered in en blijf gaan tot mn geld op is.
en dan ga ik waarschijnlijk nog steeds :-D
vertrek volgende week