Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 6-9 april - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Paastocht 6-9 april

Ha!
heerlijk, ik ga graag mee, and I like looking for eieren, en mag ik misschien iemands brander lenen? Want de mijne zit nog in een zeecontainer tussen Australie en Holland.
Anyway, ik snap niks van het programma. Maar ik houd me aanbevolen voor een route beschrijving :-).
Ik sluit me graag vrijdag avond bij de groep aan, waar o waar? En wat is het idee, veel fietsen, weining fietsen? Zelfde camping staan, of de tijd rond trekken?

Zalig!

JW

Zo te lezen kennen jullie elkaar al?
ik heb een simpele website met wat verhalen en foto's van mij
www.dewarande.nl/ligfiets

verlof voor de zaterdag heb ik al aangevraagd en gekregen

Aangezien sommigen toch iets meer info willen hieronder de meer gedetaileerde omschrijving. Wil je het in een printbaar formaat met plattegrondjes moet je toch nog steeds even een mailtje sturen.

Gegevens Campings Paas Trektocht Wereldfietser 2007
Start & Finish Camping Monnickenbosch.

Vertrek vrijdag 6 april 10.30 van de camping. Om 11.00 uur komen we langs station Amersfoort waar iedereen kan aansluiten.
We volgen de het rondje Utrecht, beginnend in Amersfoort. Ik heb campings proberen te vinden met vuur mogelijkheid of plek om binnen te zitten. Alleen in Loenen is dat niet gelukt. Er is daar wel een restaurant als het erg koud is. De totale route is 280 km. De route is aangegeven met ronde stikkers waarop rondje Utrecht is aangegeven. De route is ook te koop als boekje bij de ANWB voor 11,50 euro.
Eerste adres
Camping 't Monnickenbosch
Birkstraat 150
3768 HP Soest
Tel: 033-4611575
http://www.campingsoest.nl/


Na 70 kilometer fietsen komen we aan bij de camping. Bij Amerongen verlaten we de route naar Overberg/Veenendaal naar de camping “op de heuvelrug”
Dit is 5 kilometer van het NS station Veenendaal voor de mensen die op zaterdag willen beginnen. We vertrekken dan om 10.30 uur vanaf de camping

Fam van Gent
Bovenhaarweg 4
3956 KK Leersum
T:0343-481369
B:06-20920675
F:0343-480294

http://www.vekabo.nl/select_bedrijf.php ... ts=Leersum


Hierna pakken we het rondje Utrecht weer op tot Haastrecht:

Voor het water ga je naar rechts richting Utrecht. De route gaat links van het water maar voor de camping houden we het water aan de linkerhand. Even buiten Haastrecht zie je

Camping Tempelhof
Gerard en Lia van Leeuwen
Provinciale weg oost 72
2851 AH HAASTRECHT
tel.: 0031 (0)182 502340
fax: 0031 (0)182 502975
http://www.campingtempelhof.nl/

Deze camping ligt 6 km van station Gouda

Ook hier zullen we om 10 uur in de ochtend vertrekken

De volgende etappe gaat richting Loosdrecht. Helaas kon ik geen camping vinden met recreatie ruimte of vuurplaats. Is het koud kunnen we samen zitten in het restaurant.

Recreatiecentrum Mijnden
Bloklaan 22a
1231 AZ Loosdrecht
0294 – 233165
www.mijnden.nl


De laatste dag komen we weer uit waar we begonnen zijn, Amersfoort.

Hmmmm grappig (of niet ... ;)), voor 'Blokje Om' ga ik toevallig deze route vanaf morgen fietsen. Impressie zal dus spoedig volgen :), misschien nog op tijd om voor te genieten ;)

NB: Het pontje bij Eemdijk vaart niet op zondag. Kans is groot dat deze dus ook niet op 2e Paasdag vaart. Omrijden is overigens een kleine moeite.

Die camping in Leersum, is dat niet de bijzetboer: kleine bijzettent, grote bijzettent? Gaat Dennis de Vries ook mee?
Groeten uit Kaapverdie.

Ja Bert, dat is die boer!

Wees niet bang, sinds vorig jaar is hij continue in een goed humeur, hij heeft een nieuwe vrouw!

Veel plezier met al Kaapverdianen!

John.

Ik ga donderdag avond om 1800u vertrekken vanuit Amsterdam ricging Soest.

Als iemand zin heeft om de =/- 45km mee te trappen dan hoor ik het wel!

Groetjes,

Frog

Beste Fietsers,

Voor een bekend fiets/outdoor blad moet/mag ik een artikel schrijven over "Paklijst voor de Vakantiefietser".
Natuurlijk worden er in dit artikel open deuren ingetrapt als "neem niet teveel mee" en "alles wat je thuis laat is meegenomen" en natuurlijk een overzicht wat je wel/niet mee kunt nemen. Tot zover niets nieuws onder de zon. Velen van jullie kennen dit soort artikelen al lang.

Om het artikel iets meer persoonlijk te maken en ook een klein beetje meer verrassend, zou ik het leuk vinden om van jullie te weten te komen welk artikel jullie onmisbaar vinden tijdens je wereldfietsreis, fietsvakantie of weekendtripje. Gewoon één artikel waarvan je zegt: dat moet je echt meenemen, daar heb ik heel veel aan tijdens mijn tocht!

Tijdens de trektocht zijn wij er ook (Quirien gaat eieren bakken dus dan kom je natuurlijk!). Neem je artikel mee en laat het me zien. Heel benieuwd welke leuke, rare, mooie, ideeen jullie hebben.

Groetjes,
Marco

Nu de route toch bekend is.... :P

Een paar opmerkingen over de route waar ik wat onduidelijkheid tegenkwam (maar pin me er niet op vast ;)):


Markeringen zijn vaak erg onduidelijk (verkleurde kleine stickers). Daarnaast heb je soms de kaart echt nodig.

Bij Landgoed Den Treek (Na Amersfoort) staat een bordje "rechtdoor". Er is geen fietspad zichtbaar, je moet rechtdoor het "voet"pad in.

Na Scherpenzeel ontbreekt een bordje. Je moet linksaf de Oude Holle Weg in.

In Wijk-bij-Duurstede ontbreekt een bordje. Je moet rechtsaf schuin tegenover een fietsenwinkel (Langbroekseweg)

Na het kruisen van de A2 richting Lopik rechtsaf de Radiolaan in (bordje is gedraaid). Rechtdoor de dijk volgen kan trouwens ook en is ook aangenaam fietsen (kom je weer op de route)

Aan de rand van Schoonhoven schuin rechtdoor de Bonrepas in (geen bordje gezien).

In Woerden is het na het station even erg onduidelijk. Volg de bordjes LF4a om weer op de route te komen.

Tussen Uithoorn en Abcoude is een omleiding: Volg de "1" (aan noordzijde vaart). Na einde omleiding even goed opletten, na de brug rechtsaf en daarna bocht naar links volgen (Winkeldijk).

Tunneltje onder de A2 (trap) bij Abcoude is even lastig met bepakking (rechts een fietsgeul maar geen ruimte). Links van de trap is een wat bredere fietsgeul.

Bij Amersfoort-Vathorst is de route even onduidelijk omdat ze met de weg bezig zijn (geen bordje gezien). Links zie je echter het viaduct over de A1. Hier moet je heen.

we weten waar we vandaan vertrekken en we weten waar we uit moeten komen......dat is al meer informatie dan we tijdens veel fietstochten weten. Dus volgens mij gaat het wel goed komen :lol:

Marco Meijerink schreef:we weten waar we vandaan vertrekken en we weten waar we uit moeten komen......dat is al meer informatie dan we tijdens veel fietstochten weten.
Maar dan ben je vast niet met 20+ personen :)

Trouwens de opgebroken route bij Abcoude is uitstekend geschikt om onverhard/buitenlands fietsen te beoefenen ;)

Fedor schreef:
Marco Meijerink schreef:we weten waar we vandaan vertrekken en we weten waar we uit moeten komen......dat is al meer informatie dan we tijdens veel fietstochten weten.
Maar dan ben je vast niet met 20+ personen :)
O jawel hoor. Vorig jaar met pasen zijn we de tweede dag gesplitst in drie groepen. Het einddoel van die dag was afgesproken, maar dat was het dan ook. Ik heb me ter plekke aangemeld als extra reisleider en al fietsend de route uitgezet, wat uiteraard niet zo moeilijk is over de Veluwe. In mijn groep zaten de mensen die liever door bos en over heide fietsten dan langs rivieren, want dat deden de andere groepen :D
Leon

Marco,

voor mij is een stevige eierdoos (gevuld!), een koekepannetje en boter-kaas-peper-zout onmisbaar voor het perfecte fietsontbijt.

:D Beetje makkelijke inkopper gezien onze meest recente postings, maar wel waar! Wil je soms ook een foto van mijn eierdoos plaatsen bij je artikel? Die kan je volgend weekeind maken! :D :D

Hoi allemaal, ik ben Shant Khajo, ik ben sinds kort lid.
Ik wil ook graag mee met paastrektoch, ik kan niet koken en ik heb geen kookspullen? is er een mogelijkheid om ergens anders te eten tijdens de paastrektoch?...
Groetjes Shant Khajo

Hallo allemaal,

Ook ik zal weer aanwezig zijn met deze tocht. Mijn idee is in ieder geval al op donderdag naar Soest toe te komen. 's ochtends lekker uurtje naar mijn werk in Utrecht fietsen en dan 's middags nog een stukkie naar Soest.

Lekkere training voor mijn tocht over zes weken vanaf Dubrovnik naar huis.

Tot ziens allemaal.

shant schreef: ik kan niet koken en ik heb geen kookspullen? is er een mogelijkheid om ergens anders te eten tijdens de paastrektoch?...
Hey Shant,

Het klaarmaken van een kant-en-klaar maaltijd van de supermarkt kan iedereen. En we zullen vast wel voor het eten bij eentje langskomen. Er zijn immers altijd mensen die grote behoefte hebben een Aldi of Lidl te bezoeken.
Als je kunt wachten, mag je best mijn kookspullen gebruiken hoor. Maar ik moet ook natuurlijk zelf eten. Vorig jaar ging ik voor de eerste keer mee, en ging ik overigens ook elders eten. Ook heel lekker, maar toch minder gezellig dan met een hele groep je potje koken.

shant schreef:......ik kan niet koken en ik heb geen kookspullen? is er een mogelijkheid om ergens anders te eten tijdens de paastrektoch?...
Allereerst, koken kun je leren. Begin met het kopen van een goed basiskookboek en ga thuis oefenen. Dat is een start. Sta je natuurlijk nog steeds zonder eten op de paastrektocht. Oplossing: Vragen of je met iemand mag mee-eten tegen kostprijs en in ruil voor het doen van de afwas :D .

Groet,
Robbert

@ Marco
Tijdens onze reis in Argentinië hebben we een stukje geschreven over onze uitrusting, zie hier. Daar mag je wel dingen uit gebruiken voor het artikel.

Verrassend handig:
- opvouwbaar afwasteiltje
- thermosfles
- werkmanshandschoenen
- Crocs
- klein fluitje (van 2 peso)

Ook fijn: maté-uitrusting.

Lisette

Marco Meijerink schreef:Beste Fietsers,

Voor een bekend fiets/outdoor blad moet/mag ik een artikel schrijven over "Paklijst voor de Vakantiefietser". Natuurlijk worden er in dit artikel open deuren ingetrapt als "neem niet teveel mee" en "alles wat je thuis laat is meegenomen" en natuurlijk een overzicht wat je wel/niet mee kunt nemen. Tot zover niets nieuws onder de zon. Velen van jullie kennen dit soort artikelen al lang.

Om het artikel iets meer persoonlijk te maken en ook een klein beetje meer verrassend, zou ik het leuk vinden om van jullie te weten te komen welk artikel jullie onmisbaar vinden tijdens je wereldfietsreis, fietsvakantie of weekendtripje. Gewoon één artikel waarvan je zegt: dat moet je echt meenemen, daar heb ik heel veel aan tijdens mijn tocht!

Tijdens de trektocht zijn wij er ook (Quirien gaat eieren bakken dus dan kom je natuurlijk!). Neem je artikel mee en laat het me zien. Heel benieuwd welke leuke, rare, mooie, ideeen jullie hebben.

Groetjes,
Marco
Afhankelijk van hoe back to basic je gaat: een halve tennisbal!
Mocht je dan ein-de-lijk weer eens stromend water uit een leiding tegenkomen, dan kan je tenminste zorgen dat je een wasbak/badkuip kan vullen, aangezien de stoppen heel vaak op de verkeerde momenten ontbreken. :roll:

Vrijdagavond een theater voorstelling bezoeken maar vanaf zaterdagochtend kom ik de groep versterken.
Ik zet zaterdag de auto in Amersfoort en fiets dan naar de camping in leersum.

Mocht er nog iemand zijn die zaterdagochtend vanaf Amersfoort fietst dan hoor ik dat graag, even samen peddelen?


Tot dan,
Peter

Hoi Jordann,

Kijk, da's nou een mooie tip. Neem je je halve bal mee naar de paastrektocht? Leuk om daar een fotootje van te maken.

Groet,
Marco