Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 6-9 april - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Paastocht 6-9 april

Daarvoor gebruik ik - minder leuk maar wel effectief - de universele badstop. Voor wildkamperen is een teiltje handiger.
Hey mensen,

Ik ga zaterdag en zondag met jullie meefietsen. Ik neem voor die ene nacht geen kooksetje mee, ik ga voor die avond een restaurantje pakken.

Groetjes,

John
Hallo allemaal,

Ik vond het vorig jaar zo leuk dat ik dit jaar ook weer
mee ga. Vorig jaar is mijn broertje (jos, van het bier) ook
mee geweest maar dit jaar gat hij niet mee. Hij vind vissen
toch leuker. Maar ik ga wel mee hoor. Ik als jongere Wereldfietser
gaat ook mee. Mieke gaat ook mee :D . Een beetje de jongere
aansporen om ook te gaan fietsen :D .
Tot vrijdag.

Doei Gijs Willemsen

liz schreef:Daarvoor gebruik ik - minder leuk maar wel effectief - de universele badstop. Voor wildkamperen is een teiltje handiger.
LOL, is inderdaad een stuk handiger, maar survivallen is een kunst en zo'n halve tennisbal past natuurlijk beter bij het image van de backpacker. 8)

@ Marco: Helaas ben ik niet bij de paastocht aanwezig, maar als je een tennisbal netjes door kan zagen (kan gewoon met figuurzaag, als je maar recht gaat :wink: ) heb je er zelf ook één. Of je hem ook gaat gebruiken moet je zelf weten, maar dan kan je iig een foto nemen!

Even gekopieerd vanuit het Bookexchange topic, wellicht dat meerdere mensen dit topic beter in de gaten houden:
Lisette schreef:Hoi,

Een van de vele voordelen van het reizen per fiets is dat je ineens zeeen van tijd hebt. Over het algemeen heb je geen afspraken, geen telefoon(bereik), geen televisie, geen internet. Tijdens onze reizen verslind ik boeken. Zo kom ik gelijk op een van de nadelen van het fietsen. Boeken zijn zwaar en zijn niet altijd voor handen als je ergens in een uithoek op deze aarde zit. Zeker tijdens langere reizen kan je geen stapels boeken van thuis meenemen. Bovendien, waar laat je ze als je ze uit hebt?

De hoop is altijd gevestigd op de plekken waar meer reizigers bij elkaar komen, zodat je ergens een boek kunt ruilen. Het voordeel is natuurlijk dat je zo weer van je boeken afkomt en een of meerdere nieuwe boeken mee kunt nemen.

Inmiddels heb ik een redelijke verzameling boeken hier thuis staan (uitgelezen tijdens het lange wachten op vliegvelden of treinstations). Mijn idee is om tijdens de Paastrektocht een 'Bookexchange' op te zetten. We zijn hier immers ook met een grote groep reizigers samen, die wellicht hetzelfde probleem hebben.

Marco en ik arriveren vrijdagavond in Leersum. Onze bus kan dan als 'Bookstore' fungeren. Even voor de duidelijkheid: wat mij betreft gaat alles met gesloten beurs.

Dus ben jij op zoek naar een boek voor je volgende tocht, of heb je zelf boeken waar je vanaf wilt, neem ze mee naar de Paastrektocht.

Afhankelijk van het succes van de actie kunnen we deze Bookexchange wellicht vaker herhalen tijdens onze Wereldfietsactiviteiten.

Groeten,
Lisette

Hoi Ellen,

Bedankt. Ik zat inderdaad te twijfelen waar ik het stukje zou plaatsen. Wie weet komen er naar aanleiding van de Book exchange nu nog meer mensen naar de Paastrektocht en kunnen we allemaal bij het kampvuur lekker een boek lezen. Om dat bij het volgende kampvuur weer met elkaar te ruilen.

Tot straks.

Lisette

Hey,

Ik zal tijdens de paastrektocht ook weer aanwezig zijn. Ik heb donderdag nog geen vrij, dus ik vertrek waarschijnlijk vrijdag vanaf mijn huis en hoop dan 's avonds/ 's middags op de camping in Leersum aan te komen.
Ik kom uit Enkhuizen en fiets over de Lelydijk, via Lelystad, naar beneden. Mocht er iemand zijn die (een deel) mee wil fietsen dan is dat natuurlijk altijd gezellig. :D
Tot vrijdag!

Mieke.
Beste fietsers,

zaterdagavond 7 april wil ik op de camping in Haastrecht een aantal fietsers interviewen.

Ons tijdschrift heeft voor het eerstvolgende nummer het thema: En toen ben ik gaan fietsen. Daarin vraag wij ons af wat jouw drijfveer was om een eerste vakantietocht op de fiets te gaan maken. Als mee wilt doen, wil je dan nadenken over de volgende vragen:
- Wie speelde daarin een rol,
- in welke fase van je leven bevond jij je,
- waarom met de fiets?

Als je dus een leuk verhaal hebt en je hebt ook nog wat aardige foto's uit jouw jeugd, zou je dan mee willen werken? Ik zal het nog persoonlijk vragen, maar als je nu al volmondig zegt; "ja" laat het mij dan even weten.

Shoot, een dilemma!
Nu kan ik twee dingen doen:
- voor de derde keer deelnemen aan de paastrektocht en het weer naar m'n zin hebben
- de paasdagen binnen zitten en naar buiten kijken met het "had ik maar" gevoel

Lastige keus!

MAW, schrijf mij maar op!
Zal de BOB eens afstoffen en de fiets klaarmaken voor een toertochtje!
Ik heb nog een nieuwe Brook B17 Titanium liggen die ik nu ook eindelijk wel eens in wil rijden, mooie gelegenheid dus!

Tot in Soest zullen we maar zeggen:)

Groet,

Martijn

Allemaal al een beetje zin in het weekend?? Ik wel in ieder geval.
Zo te zien zijn de weergoden ons dit jaar ook gunstig gestemd. Met temperaturen op zondag rond de 19 graden en 'vooral' nachttemperaturen met een minimum van 5 graden hebben we toch niets te klagen he.

Ik wil donderdag al naar de camping in Soest komen. Zijn er nog anderen die ook naar die camping gaan. Als we met een grote groep zijn kunnen we wellicht nog groepskorting regelen ;) In ieder geval zorgen dat we op een veldje ofzo komen zodat we bij elkaar kunnen staan. Wel zo gezellig toch.

In ieder geval allemaal tot de Pasen :)

Richard B schreef:Ik wil donderdag al naar de camping in Soest komen. Zijn er nog anderen die ook naar die camping gaan. Als we met een grote groep zijn kunnen we wellicht nog groepskorting regelen ;) In ieder geval zorgen dat we op een veldje ofzo komen zodat we bij elkaar kunnen staan. Wel zo gezellig toch.
Ja, ik kom donderdag ook al. Gisteren heb ik alvast een warming-up gedaan (de eerste langere tocht van het jaar, een 120 kilometer) en ik ben er helemaal klaar voor :)
Ik fiets graag mee. Ik zal een (gelezen) boek meenemen.

Kom vrijdag met de auto naar Amerfoort vanuit Breda. Kan evt nog iemand oppikken.

Richard B schreef: Ik wil donderdag al naar de camping in Soest komen. Zijn er nog anderen die ook naar die camping gaan. Als we met een grote groep zijn kunnen we wellicht nog groepskorting regelen ;) In ieder geval zorgen dat we op een veldje ofzo komen zodat we bij elkaar kunnen staan. Wel zo gezellig toch.
Is er al een reservering gedaan voor een groep, of moeten we ons individueel nog aanmelden?
Ik denk er over om toch op donderdag naar Soest te komen, alleen dan met de auto ipv de trein. Zijn er meer die de auto daar willen laten staan en weten of dit mogelijk is?

Tweety schreef: Zijn er meer die de auto daar willen laten staan en weten of dit mogelijk is?
Ik twijfel nog of ik met de auto of op de fiets kom. Als je weet of de auto er kan blijven staan, dan hoor ik het graag.

/edit: Quote eventjes goedgemaakt. Iets te weinig tekst weggeknipt. Sorry, Richard :)

Marc,

Bovenstaande quote is niet van mij hoor... Ik kom gewoon op de fiets naar Soest. Je bent in de war met Tweety. :roll:

Tot donderdag.

Om 1800 uur donderdag avond vertrekt een groepje vanaf Amstel Station in Amsterdam.
Als je mee wil fietsen naar Soest, sluit aan!

Greetz

Froggy

P.S. Cubeman - ik heb dikke banden op de MTB gezet dus als je zin heb in wat off-road antics met de Stork kan het wel!

johntelleman schreef:Ja Bert, dat is die boer!

Wees niet bang, sinds vorig jaar is hij continue in een goed humeur, hij heeft een nieuwe vrouw!

Veel plezier met al Kaapverdianen!

John.
Heeft hij meegedaan met het programma: Bijzetboer zoekt bijzetvrouw?

Ik hoop dat hij in een gode stemming is. Wellicht geeft hij een demonstratie boerendans bij het kampvuur.

Froggy schreef:Om 1800 uur donderdag avond vertrekt een groepje vanaf Amstel Station in Amsterdam.
Als je mee wil fietsen naar Soest, sluit aan!

Greetz

Froggy

P.S. Cubeman - ik heb dikke banden op de MTB gezet dus als je zin heb in wat off-road antics met de Stork kan het wel!
Had de voorband al niet vervangen door een slick, achter misschien maar weer even terug naar de noppen of een Marathon XR!
Klinkt in ieder geval leuk!

Groet,

Martijn

Imeere schreef:Vertrek vrijdag 6 april 10.30 van de camping. Om 11.00 uur komen we langs station Amersfoort waar iedereen kan aansluiten.
Ik kom ook, vrijdagochtend vanaf station Amersfoort. Worden er door de NS nog extra fietswagons ingezet? :wink:

Ik heb elke camping besproken op een "ongeveer" aantal mensen. Ze weten dat we eraan komen maar iedereen is voor zich zichzelf verantwoordelijk voor inschrijving en betaling van de camping. Vraag dus naar het veldje voor de wereldfietser. Mochten ze nog vragend kijken, ik ben er persoonlijk langs geweest dus misschien kennen ze dan mijn naam wel.

Wereldfietser of Inge Meere dus...