Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Honden ?! - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Honden ?!

Toen ik de airhorn voor de eerste keer had aangeschaft, was ook beducht dat het in sommige gevallen misschien juist averechts zou kunnen uitpakken; ook al omdat het ding, in mijn zoektocht naar een goed ‘wapen’ niet was tegen gekomen.
Maar ik kan geen geval benoemen dat ik het idee had dat het meer agressie opriep; en heb toch vele tientallen aanvallen meegemaakt.

Ik vind het trouwens best een goed idee, zo’n rookalarmmelder. Maar dan gewoon een lose alarm-unit kopen bij de elektronica zaak (bv DC 3-24V 95dB buzzer) en zelf iets in elkaar zetten.
Ik ga er eens naar kijken.
Busje traangas? denk ik weleens….veel landen wel legaal.
Flix schreef:
zo 17 dec, 2023 20:17
heb toch vele tientallen aanvallen meegemaakt.
:shock:

In een land geweest waar dat vreselijk veel voorkomt? Ik kan mezelf één loslopende agressieve hond herinneren de afgelopen ~30 jaar. Maar de fiets is west-Europa niet uit geweest, dat scheelt wellicht.
Grandonneur schreef:
ma 18 dec, 2023 23:15
Flix schreef:
zo 17 dec, 2023 20:17
heb toch vele tientallen aanvallen meegemaakt.
Ik kan mezelf één loslopende agressieve hond herinneren de afgelopen ~30 jaar.
En om daarvoor nou toeters en bellen aan je stuur te hangen vind ik wat overdreven.
Ik zie mezelf niet in staat om in dat ene geval een wapen tevoorschijn te trekken.

Ik weet nog een voorval een paar jaar geleden. Ik heb toen de fiets tussen de agressief overkomende hond en mijzelf geplaatst.
De eigenaar van de hond kwam op het geblaf af en riep de hond bij zich.

De grap is dat je zulke incidenten en de plek precies weet te herinneren.
Zoals die hond heel heel lang geleden die een vriend van mij in been of voet beet op de Hoornse Dijk.
Die kat vlak bij Malaga waar het onderlijf was overreden door een auto vlak voor me en die mij in het voorbijfietsen in de ogen keek.
Grandonneur schreef:
ma 18 dec, 2023 23:15
Flix schreef:
zo 17 dec, 2023 20:17
heb toch vele tientallen aanvallen meegemaakt.
Ik kan mezelf één loslopende agressieve hond herinneren de afgelopen ~30 jaar. Maar de fiets is west-Europa niet uit geweest, dat scheelt wellicht.
Klopt. Ik fiets momenteel in Thailand. Vorige week ben ik op een landelijke stretch van amper 20 km een tiental keer achtervolgd geweest door 1 of enkele blaffende honden. Het record was een achttal honden tegelijk (heb ze op het moment niet precies geteld, vergeef me). Nooit gebeten geweest, maar het is emotioneel wel vermoeiend. Ik heb dan maar besloten om iets grotere wegen te berijden, daar heb ik gemiddeld maar 1 a 2 dog chases per dag.
Vandaag doe ik nog een landelijk rondje. Ik kruis mijn vingers 😀.
Het doet me wel iets overwegen als dit
Pepperspray zoals het in andere landen, bv DLD, verkocht wordt, dwz een busje voor in een damestas, is om verschillende redenen geen goed idee. Bearspay is dat weer wel, maar hier niet te verkrijgen.

In Europa heb ik in Zuid-Frankrijk (Pyreneeën) honden achter me aan gehad, en in verlaten gebieden in Spanje, zoals Extremadura. Van die grote mastiffs.
Verder op de Balkan de nodige ervaring opgedaan.
Maar de meeste gevallen waren idd in de VS.

Toch zal het in de toekomst hier ook wel eens problematisch kunnen worden met de kuddebeschermingshonden (bv Patou) die gebruikt gaan worden.
Aniphys schreef:
di 19 dec, 2023 01:22
Vandaag doe ik nog een landelijk rondje. Ik kruis mijn vingers 😀.
Update: landelijk toertje van 45km afgerond Geen enkele dog chase! Wel intens geluk geproefd op de fiets, en dat had niet enkel te maken met luie/brave/dove/trage honden hier in de regio.