Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koninginnedagtocht - Forum Wereldfietser

koninginnedagtocht

Zijn er mensen die zin hebben om vrijdagavond/zaterdag/zondag/maandag (27-30 april) gezellig een stukje mee te fietsen? Vertrek en route in overleg; wellicht Eiffel/Ardennen? Of een andere plek met wat heuveltjes en wijn?

Onder het motto 'hoe meer zielen hoe meer vreugd' kan de groep van 2 altijd uitgebreid worden!

Groeten,
Freek

Helaas Freek,

Ik kan dan niet. Wel een leuk idee!

De kaart van de ardennen/eifel ligt hier ook al op de tafel....

Wij trekken dat weekend en die week naar de Ardennen. Onze nieuwe fietsen :D en brooks zadel :cry: inrijden. Waar gaan jullie heen? Welke route gaan jullie fietsen en weten jullie nog een leuke kleinschalige camping? We kunnen elkaar natuurlijk ontmoeten..... See ya!!

Leuke campings voor fietsers in de Ardennen:
Les Murets, Hony (bij Esneux); Le Confluent, Comblain au Pont; Le Vedeur (simpel met slechts een paar plaatsen op het apart gelegen trekkersveldje aan de Ourthe) Durbuy; Le Vieux Moulin (leuke trekkersplaatsen, rustig, maar toch vlakbij het stadje) La Roche; Pont de Bergueme, Tenneville (Wyompont); Camping Tony, Amberloupe (Sainte-Ode);
La Plage ( trekkersterras met uitzicht op het meer, Robertville; Wesertal (trekkersveldje in het bos), Membach ( bij Eupen); La cascade, Coo; Les Challes (rommelig, maar leuk. Langerekt veld aan het water. 's Avonds stookt iedereen een vuurtje voor de tent) Stavelot.

Zie meer over fietsen in Belgie in mijn gids Fietsen bij de zuiderburen: www.fietswegen.nl

vergeet ook niet:
Camping La Gileppe in Jalhay (vuur mogelijk en Rochefort 8 aan de bar)
te bereiken via een geel gemarkeerde route vanuit Gulpen (+/- 60 km)

Sjirk

Joris, Roald, Blanche, Douwe, en alle anderen die mee willen:

plan is om vrijdagavond te camperen op camping De Bosrand in St Geertruid (www.campingdebosrand.nl) waar we zaterdagochtend niet al te laat (uurtje of 9:30, het belooft weer een hete dag te worden) zullen vertrekken. Maandag in de loop van de dag komen we daar weer terug. Onderweg fietsen we gezellige dagafstanden met voldoende gelegenheid voor koffie met appelgebak én slagroom 8) .

Tot vrijdag of zaterdag!

Groetjes,
Freek

Okidoki,

Hoe gaan jullie naar Limburg, of eignelijk, kun je de auto bij de camping laten staan voor een paar dagen?

Of toch maar met de trein.... beetje krap qua tijd, dan moet ik eerst naar eindhoven fietsen.... misschien een paar uur vrij vragen :idea:

Waar verblijven jullie zaterdagavond? We kunnen dan pas aansluiten. Douwe moet nog werken vrijdag en daarna moeten Piepo en Willem (de katten) nog ondergebracht worden bij (schoon)moeders.

Wij komen met de auto, we rijden met jullie weekend mee om in te rijden voor het vervolg van waarschijnlijk een hele week in de ardennen.

Enne hoeveel mensen gaan er nu mee?

Douwe en Blanche

Als het naar de Ardennen is, dan ga ik mee :). Daar fiets ik het liefste.

Leuk Solar! Tot dan..

Blanche schreef:Leuk Solar! Tot dan..
Ik heb je op msn toegevoegd, dan kunnen we beter afspreken.

.[/quote]
Ik heb je op msn toegevoegd, dan kunnen we beter afspreken.[/quote]

Das leuk Solar ik ga een keer met je msn'en!! :D
Maar laten we de afspraken voor de ardennen tocht on-topic (?) ; hier in dit forum maken, dan weten alle partijen ervan. Ook de initiator van dit gebeuren... Freek. :idea:

Wij hebben met Freek afgesproken dat we hem op zaterdagmiddag bellen om aan te sluiten zaterdagavond op de camping. Die staat namelijk nog niet vast.

Hey,

Ik kan ook pas zaterdag. Ik speel badminton en ik heb eerst nog tornooi.

Ik denk er over om alleen zaterdag met jullie mee te fietsen. Zondag heb ik een verjaardag.

@Freek: heb je al een idee waar jullie zaterdag gaan eindigen? Als het nog een beetje in de buurt van Zuid Limburg is, kan ik mee (ik kan dan aan het eind van de dag terugfietsen).

Sjirk

Ha Sjirk,

nee, nog geen idee waar we eindigen zaterdag. Alles ligt nog open, dus het zou in de buurt van Z Limburg kunnen zijn. Ik zou maar gewoon gezellig mee gaan als ik jou was :)

Groet,
Freek

En de weersverwachting is ook prima 8) 8) 8)

http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx?soort=2weken

prima, ik zal er om 9.30 uur zijn of niet. Ik zie wel wat ik doe.

Sjirk

Zaterdag naar Stavelot en in de avond een vuurtje stoken lijkt me wel wat...

Trein of auto ik ben er nog niet uit...

Camping Des Challes ligt net buiten Stavelot aan de weg naar Malmedy. Voorbij de supermarkt ( open tot 19:00 uur) is het de eerste weg rechts naar beneden.
Er staat daar een verwijsbordje naar de camping.
Een echte trekkerscamping. Mooi gelegen aan een klein riviertje. Heerlijk om voor je eigen tent een kampvuur te mogen maken. Binnen een select gezelschap staat deze camping beter bekend als de pyromanen camping. Waar kun je nog naar hartelust in de vrije natuur, aan het water, een kampvuur voor je tent aanleggen?
Vriendelijke bazin die de touwjes straks in handen weet te hebben.
De omgeving is ontzettend mooi. Als je van rust en natuur houdt is dit een ideale plek. Echt een aanrader deze camping!
En verder......De bazin verkoopt koud bier!
In de omgeving zijn diverse beruchte hellingen uit Luik-Bastenaken-Luik. Deze wordt a.s. zondag gereden!