Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Evaringen met brrrr.... Aeroflot? Of Turkish Airlines - Forum Wereldfietser

Evaringen met brrrr.... Aeroflot? Of Turkish Airlines

Hallo, heeft er iemand recent met Aeroflot gevlogen? Meer specifiek Amsterdam - Moskou - Tashkent? Wat was je ervaring wbt fietstransport?


Alternatief is met Turkish Airlines Amsterdam - Istanbul - Tashkent , iemand dat gedaan en is het bevallen?

Dank, Eveline

We blijven elkaar tegen komen :lol:
Kort geleden gevlogen met Aeroflot van A'dam naar Moskou. Ging prima wbt de fietsen. Vanaf Amsterdam zit je kwa vliegtuig vaak wel goed. Dat wordt beter gecontroleerd dan iets verderop in het oosten. Vanaf daar is het allemaal wat minder. Errug oud vliegtuig gezeten...leek wel een balzaal zo groot met veiligheidsriemen die los zaten maar wel lekker leeg. Was geen probleem om 3 stoelen te vinden om op te slapen.....en da's ook niet altijd het geval.
Maar goed, de fietsen hebben zonder problemen de tocht overleeft.
grt,
marco
Eveline Geubbels schreef:Hallo, heeft er iemand recent met Aeroflot gevlogen? Meer specifiek Amsterdam - Moskou - Tashkent? Wat was je ervaring wbt fietstransport?


Alternatief is met Turkish Airlines Amsterdam - Istanbul - Tashkent , iemand dat gedaan en is het bevallen?

Dank, Eveline
Hoi Eveline,

Vorig jaar zijn we met Turkish Airlines naar Tashkent gevlogen.
Redelijke vliegtuigen, oude leren stoelen in de monkeyclass.
Ze vliegen met 737 naar Istanbul en dan met de volgende 737 naar Tashkent. De 737 is eigenlijk te klein voor zulke lange afstanden.
Even wandelen in het gangpad is er niet bij.
Van Tashkent zijn we naar Khiva gevlogen met een Tupolev 154, een aparte beleving zal ik maar zeggen.

Wat ga je doen in Tashkent?
Een leuk hotel is hotel Orzu, www.orzu-hotels.com
Niet te missen in Tashkent is de tv toren, bijna 400 meter hoog met op 100 meter hoogte een draaiend restaurant met goed eten voor een mooie prijs.

Groeten, John.

Hoi Evilene,

Ik ben van Nuernberg naar Amman gevlogen met Turkish Airlines en het was tip top in orde: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5301

Fiets de wereld,
Whisky

Dank je allemaal, het is Turkish Airlines geworden.

John we beginnen in Tashkent aan de... jawel.. trip naar Tibet. Samen met Whisky en een hoop anderen so it seems. Ach, hoe meer zielen etc!
Bedankt ook voor de hotel tip. Nog een vraagje: midden in de nacht van Tashkent airport naar centrum fietsen, te doen of toch maar liever het daglicht afwachten?
Ik kan me nog van een paar jaar terug in Almaty herinneren dat we het vliegveld uit kwamen en dachten, verrek, cyrillisch schrift, toen maar het bord gevolgd waarin we de meeste A's dachten te herkennen.
Uitgebreide geestelijke voorbereiding is niet ons sterkste punt zal ik maar zeggen. Maar nu, lang leve het WF forum! (al haalt het wel wat van de verrassing weg he)
Nou niet allemaal snel wegfietsen als je me tegenkomt onderweg, ik zal me verder goed voorbereiden en geen essentiele fietsonderdelen gaan bietsen.

groetjes, Eveline

Ha Eveline,

We hebben bij hotel Urzu een taxi besteld.
Dat is bijna altijd een Lada met imperiaal, dus de fietsen gingen keurig op het dak.

Wanneer gaan jullie???

Groeten, John.

Fantastische autos eigenlijk he Lada's. Leve de eenvoud.

We gaan 1 juli.

Eveline