Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat te doen met je 'ouwe' fiets? - Forum Wereldfietser

Wat te doen met je 'ouwe' fiets?

Ik heb een Koga Myata fiets van inmiddels 10 jaar oud. Het is een 'Globetraveller' geloof ik (het stickertje is eraf) model 1993. Ik heb 'm 7 jaar geleden voor fl 1575,- aangeschaft; nieuw waarde (93) was ca fl 3500,-). Eigenlijk wil ik op niet alte lange termijn (binnen een paar jaar) een andere fiets gaan aanschaffen. Het punt is dat ik die Koga eigenlijk te veel 'hybride', te veel off-the-road vind; dwz te nerveus en te weinig rechtuitstabiliteit op het asfalt. Ik wil hem dan vervangen door een op maat gebouwde (asfalt)-randonneur (aangezien ik bijna altijd op asfalt rij). Die Koga is echter nog in redelijke goede staat (ik heb er ca 15.000 km mee gereden). Ik heb 'm altijd wel behoorlijk onderhouden en hij kan zeker nog jaren mee. Ik vermoed echter dat de tweedehands waarde niet zo heel hoog is (hij heeft wel de onvermijdelijke krassen en butsen opgelopen). Wat te doen?

Bedankt

Peter

Ik zou zeggen bied hem te koop aan in de rubriek te koop/te ruil van ons forum. Wellicht dat een andere Wereldfietser er interesse in heeft.

Dennis

P.S. Jammer dat je niet onverhard fietst, je weet niet wat je mist! :wink:

8) Weet je al een prijs wat je er voor wil hebben??

Nee ook niet. Eerst moet ik er trouwens nog even mee op vakantie in Spanje. :D
lijkt mij wel geinig. met een kant en klaar pakketje kan je van je ouwe fiets een nieuwe (...) ligfiets knutselen.
zie http://www.dutchbikes.nl/

mijn fiets is momenteel ook aan vervanging toe (ik twijfel nog of ik er nog 1 reis mee maak of niet). verkopen zal ik nooit doen, hij gaat mooi als soevenier tegen de muur omhoog.
misschien ook een idee voor Peter