Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veilig fietsen in Italie. - Forum Wereldfietser

Veilig fietsen in Italie.

Wij fietsen naar Rome en maken ons een beetje zorgen over hoe we kunnen voorkomen dat onze fietsen worden gestolen. We willen zo veel mogelijk kamperen en vragen ons af of je daarvoor in Italie ook bij particulieren terecht kunt. O.a. omdat dat ons dat heel veilig lijkt.
Wij lazen dat Italianen het bestelen van toeristen als een vak beschouwen... en dus hele andere waarden en normen hebben als andere Europeanen.

Benieuwd naar jullie reactie...

Ik zou me niet te veel zorgen maken. Ik ben zelf ook 2 keer door italie gefietst en heb niks gemerkt van fietsdiefstal. Ik moet zeggen dat italianen zowizo fietsliefhebbers (race) zijn, waardoor ze veel respect hebben voor fietsers.

Ik heb zelf geen ervaring met kamperen bij particulieren. We overnachten in italie op campings, die ik meestal als veilig beschouw. ( wel VEEL TE DUUR) Als ik toch niet gerust ben kan je een scheerlijn aan je fiets en aan je pannen binnen in de tent vastmaken. Als ze dan je fiets komen stelen hoor je het in ieder geval.

Als je op de goede plekken een beetje oplet (grote steden, s'nachts etc.) is italie een veilig en erg fijn en mooi land.

ps. De kans op fietsendiefstal is in Nederland vééél groter! Ik zet mijn fiets liever in rome dan mijn woonplaats Amsterdam :D

Hoi,

Ik sluit me volledig bij Jan Willem aan. Ik vraag me ook af waar je hebt gelezen dat Italianen zulke jatgrage mensen zijn? Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Italië...

Mensen op de Po-vlakte fietsen ook, allemaal op van die Holland-fietsen en hoewel dat natuurlijk geen supersonische wereldfietsen zijn, zetten ze die niet eens op slot wanneer ze gaan winkelen...

Een goed slot kan (gevoelsmatig) een verschil maken. Voor de rest zou ik me vooral concentreren op de tocht: geniet ervan!

Gudrun