Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe van Delhi naar Manali? - Forum Wereldfietser

Hoe van Delhi naar Manali?

Ik wil in augustus van Manali naar Leh gaan fietsen en vraag me af hoe ik het makkelijkst van Delhi naar Manali reis. In het bericht van Dennis DR van 28 mei lees ik dat de trein geen handige optie is. Blijft over taxi of bus.
Taxi: Heeft iemand tips over waar je een betaalbare, betrouwbare taxi vindt? Je kunt natuurlijk de eerste de beste op het vliegveld nemen, maar dan betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs.
Bus: Zijn er verschillen in comfort of snelheid en waar is het busstation?

Grappig, dan zijn wij er ook zo ongeveer!

We denken aan een bus, maar dan niet naar Manali, maar naar Shimla. En van daaruit willen we naar Leh fietsen.

Of is shimla-manali niet zo veel aan?

De trein hebben we horror-verhalen over gehoord ;)

Het is maar waar je van houdt maar ik zou niet van Shimla naar Manali fietsen. Ik was vorig jaar in die buurt en het is me daar te druk op de weg. Dat wil zeggen als je door het "laagland'' gaat (wat nog best bergachtig is). De weg door het hooggebergte door de Spiti-vallei is wel prachtig en zeer rustig maar dat is zeker een week fietsen en dat heb ik al een keer gedaan. Ik wil nu het nu hogerop zoeken vandaar mijn keuze voor Manali-Leh.

Ik heb niet zo veel vakantiedagen dus ik zoek een snelle en betrouwbare manier om van Delhi naar Manali te komen. Wie kan mij adviseren?

Gerard Murre schreef:Ik heb niet zo veel vakantiedagen dus ik zoek een snelle en betrouwbare manier om van Delhi naar Manali te komen. Wie kan mij adviseren?
Weinig tijd en fietsen in India? Dat kan leuk worden! :lol:
In augustus 1985, toen het onderscheid tussen vakantiedagen en 'gewone' dagen voor mij nog niet zo relevant was en vliegen bovendien een stuk duurder dan wekenlang over land reizen, reed ik van Delhi naar Manali. Niet op de fiets maar in een nachtbus die superfast werd genoemd. 's Nachts werd je wakker gehouden door de koplampen van tegenliggers die op het allerlaatste moment toch nog uitweken, overdag kon je lopend en liftend je weg vervolgen tussen vastgelopen voertuigen, klaterende modderstromen, vallende stenen en een ingestorte tempel waar blauw uitgeslagen lijken uitgesjouwd werden...

Afbeelding

Afbeelding
Hallo Gerard,

Ik ben net terug uit Manali en Leh, en kan je adviseren om met de bus te gaan. In Delhi gewoon een bus bespreken rechtstreeks naar Delhi, via een reisbureau. Vraag wel of de prijs incl. de fiets (op het dak) is. Om gezeur te voorkomen.
Er rijden veel bussen, een dag va te voren is vroeg genoeg om te reserveren. En ruimte genoeg, dit in tegenstelling tot in een trein.

Veel plezier, Maarten