Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verzekering van vakantiefiets? - Forum Wereldfietser

Verzekering van vakantiefiets?

Nu mijn net nieuwe fiets aanzienlijk duurder is uitgevallen dan mijn oude (met dank aan mr. Rohloff), dringt de vraag zich op of het verstandig is om een verzekering af te sluiten voor mijn fiets. Het punt is dat ik mijn vakantiefiets alleen in de vakantie gebruik. Hij staat dus 11 maanden per jaar veilig op zolder, waardoor ik een fietsverzekering nooit erg zinvol vond. Of is het beter om een uitgebreidere reisverzekeing te nemen? Hoe doen anderen dat met 2000+ euro fietsen?

peter

Je kunt een fietsverzekering op basis van afschrijving nemen. Dat is goedkoper. Aan de andere kant; vraag je af: hoe groot is de kans is dat je vakantiefiets gestolen wordt...
Ik heb de eerste jaren via de fietsvakantiewinkel een reisverzekering met fietsdekking afgesloten. Dat gaat dus per dag. Na een jaar of drie à vier leek me dat niet meer zo zinvol omdat de dagwaarde niet meer zo groot was.
Leon

Heb een doorlopende reisverzekering.
Deze heb ik speciaal uitgekozen met als criterium dat je je (vakantie)fiets extra kan meeverzekeren. Is de Vier seizoenen verzekering van de Europeesche Verzekering geworden. Hoef je in elk geval geen (dure) aparte fietsverzekering te te sluiten en je mogelijke risico is (deels) gedekt

Ik heb wel een gewone fietsverzekeing, maar rijd dan ook tussendoor veel op deze fiets. Voor amper extra premie heb je ook een cascoverzekering, waardoor je je schade aan de fiets op de verzekering kan verhalen. Daardoor heb ik een flink deel van de totale premie alweer terugverdiend.
Nadeel is (bij mijn verzekering in ieder geval) dat je het wel altijd via je eigen fietsenzaak moet regelen, en dat gaat natuurlijk niet als je panne tijdens een vakantie hebt. Maar onze fietsenzaak blijkt gelukkig héél creatief in dit soort dingen.
Sandra

Misschien kun je eens kijken naar een kostbaarhedenverzekering.
Ik heb bijv. mijn camera + lenzen (bij elkaar duurder dan jouw fiets ben ik bang) op die manier verzekerd en ik betaal iets van 5 euro per maand.

Bij interpolis overigens (via de rabobank).