Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reelight - Forum Wereldfietser

Reelight

Zijn er mensen die al ervaringen hebben met de batterijloze Reelight-verlichting?

Gerd

Test in het laatste Op-Pad was wel positief erover.

Heb er naar gevraagd bij m'n fietsenboer en gaf als antwoord dat AGU er zo'n 10 jaar geleden al mee op de markt kwam met dat zelfde systeem?

Al iemand die ervaring heeft met deze verlichting?


http://reelight.com.linux98.123hotel.dk/index_nl.php

Bovenstaande vraag is onbeantwoord gebleven voorlopig (maar de opgegeven link werkte ook niet 8) ), daarom probeer ik het nog eens opnieuw : heeft iemand al ervaring met (of echo's gehoord over) Reelight verlichting ?

De juiste link : http://www.reelight.com/Default.aspx?ID ... VariantID=

Sinds kort hebben ze ook continue verlichting ipv knipperlichten.

Ik heb deze ondertussen een half jaartje op mijn stadsfiets. Het grote voordeel is natuurlijk dat je licht het altijd doet (nooit lege batterijen, slippende dynamo gebrokken kabeltjes)

Nadeel is de zichtbaarheid. Net als met de meeste knipperlichtjes is de licht opbrengst minimaal. Bij "gewone" knipperlichtjes heb ik in ieder geval wel het gevoel dat je als fietser gezien wordt. Maar bij deze lampjes heb ik daar ook mijn twijfels bij.

Tegmoetkomend verkeer zal je wel goed zien. Ik vraag me alleen wel af of verkeer van rechts je ook ziet. Doordat de lampjes gemonteerd moeten worden ter hoogte van de as (aan de linkerkant), heb je altijd het probleem dat het licht wordt geblokkeerd door je wiel. Ook over de zichtbaarheid van achteren heb ik mijn twijfels. Licht wordt deels geblokkeerd door spatbord.

Conclusie: Voor op mijn stadsfiets best aardig, maar voor op een vakantiefiets geen aanrader.

Groeten Martijn

het is denk ik wel handig op je stadsfiets idd... maar op een vakantiefiets? Op mijn vakantie fietst ik bijna nooit in het donker, en ALS ik dat wel doet, wil ik ook een lekkere straal licht hebben (vooral als je geen lantaarnpalen lands de vaak ook niet altijd even goede weg hebt). Wat echter misschien nog belangrijker is dat je op deze weggetjes GOED te zien wil zijn, wat ik bij dit setje nogal betwijfel.

ok, ik ben ondertussen bij de dealer om de hoek geweest die die Freelight als nieuwigheid promoot op z'n website, maar in de praktijk (van man tot man ;-) ) raadt hij het af voor op een trekfiets.
goed voor in de stad, schoolgaande (vlaamse ?) jeugd die nooit in orde is met de fietsverlichting en op die manier toch iets heeft wat meer kans heeft van altijd te werken dan iets met batterijen.

Het idee is leuk, maar de hoeveelheid licht blijft net als bij een dynamo afhankelijk van de snelheid.
Jaren geleden in een tunnel terechtgekomen met een dynamoverlichting. Wegdek erg slecht. Dus langzamer fietsen. Dus minder licht. Dus langzamer fietsen. Dus nog minder licht. Enzovoort. Enzovoort.
Uiteindelijk zie ik niks meer, maar ik voel de tunnelwand aan mijn linker elleboog. En het was niet in Engeland.

Gered door een achterop komende auto. Door midden op de weg te gaan rijden: gratis licht.

Ik ben sindsdien voorstander van batterijverlichting. En daarover is al voldoende geschreven.

Peter

Peter M schreef:Het idee is leuk, maar de hoeveelheid licht blijft net als bij een dynamo afhankelijk van de snelheid.
Jaren geleden in een tunnel terechtgekomen met een dynamoverlichting. Wegdek erg slecht. Dus langzamer fietsen. Dus minder licht. Dus langzamer fietsen. Dus nog minder licht. Enzovoort. Enzovoort.
Met de huidige dynamoverlichting kun je naast de fiets lopen en nog voldoende zien

m-gineering schreef:
Peter M schreef:Het idee is leuk, maar de hoeveelheid licht blijft net als bij een dynamo afhankelijk van de snelheid.
Jaren geleden in een tunnel terechtgekomen met een dynamoverlichting. Wegdek erg slecht. Dus langzamer fietsen. Dus minder licht. Dus langzamer fietsen. Dus nog minder licht. Enzovoort. Enzovoort.
Met de huidige dynamoverlichting kun je naast de fiets lopen en nog voldoende zien
Nou, dan is mijn info een beetje verouderd. maar het was dan ook al in 1976. :shock:

In dat soort situaties (ook wel in Frankrijk in tunnels die alleen voor wandelaars en fietsers toegankelijk zijn) doe ik mijn hoofdlampje gewoon aan. En batterijen doe je voldoende lang mee.
Wil 's nachts ook wel helpen op gewone 80 km wegen waar je aan een tegenliggen even laat weten dat je last hebt van het grootlicht.

Gr hans