Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Muggen in India - Forum Wereldfietser

Muggen in India

Hoi!

Vrijdag naar de GGD om prikken te halen en aangezien we daar dan toch zijn... nemen we wellicht een muskietennet mee.

Onze vraag is eigenlijk: is het nodig om een muskietennet mee te nemen voor de route Shimla - Spiti - Leh?

In sommige verhalen lezen we namelijk dat ook op hoogte die muggen nogal vervelend zijn...

En zo ja, is er nog een type welke echt je-van-het is?

Wederom weer bedankt voor het meedenken!

El & El

Je kan het beste in India zelf een muggenet kopen. Stukken goedkoper (1 à 2 euro).

nee.....absoluut niet nodig.

Marco,... ga toch fietsen! ;)

In het hooggebergte vind je geen gevaarlijke (Malaria) muggen.
In de aanloop er naar toe wél. Die kan je ontlopen door je na
zonsondergang goed te kleden en deet te gebruiken.

Wanneer gaan jullie ook al weer???

Groeten, John.

johntelleman schreef:In het hooggebergte vind je geen gevaarlijke (Malaria) muggen.
In de aanloop er naar toe wél. Die kan je ontlopen door je na
zonsondergang goed te kleden en deet te gebruiken.
Klopt, in New Dehli moet je inderdaad oppassen. Ik heb vorig jaar, in overleg met mijn arts, dan ook geen anti-malaria middelen meegenomen.

Groetjes,
Frank

John, we vertrekken 12 augustus.

Oke, we hebben inmiddels besloten geen klamboe mee te nemen en iom de GGD ook geen malariatabletten.

Wel werd ons nog het eea verteld over Rabies... de vraag is, is het nodig om je hier tegen in te laten enten?

Zijn er veel crazy honden in het gebied, waar we heen gaan?

Nee, geen honden gezien, laat staan crazy.

Groetjes,
Frank
Hoi fietsjunks !

Een steengoede tip van mijn vandaag voor het laatst zijnde reisparter :

Laat je in India inenten voor rabies, scheelt je tientallen zoniet tweehonderd euro ! ( hier in nl uit mijn hoofd 3 x 70 euro of iets dergelijks ? )

Alvast succes met de reis en de voorpret !

Groetjes

Mochten jullie of anderen toch overwegen om je in NL tegen rabiës te laten inenten: laatst werd mij bij de Travelclinic in Rotterdam (nabij het Havenziekenhuis) verteld dat zij inmiddels ook de injecties vlak onder de huid (intracutaan) kunnen geven, zodat twee of drie mensen een dosis vaccin kunnen delen. Bij hen moet je wel zelf een groepje regelen, i.t.t. Leiden (met Wageningen heb ik geen ervaring). Het scheelt flink in de kosten, maar is vast niet zo voordelig als India.