Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afterparty Engelandgroep; Mega Festijn! (Deel 1 en 2) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Afterparty Engelandgroep; Mega Festijn! (Deel 1 en 2)

wat een gemier.... :wink:

Hoi Hoi Engeland vaarders!

Ik kom toevallig net een foto tegen van Rookhope!
Dat is de plaats waar we de laatste nacht van onze reis hadden moeten overnachten. Geen een van ons heeft het bereikt v.w. de storm helaas.

Zo had het uit moeten zien:

Afbeelding

" De foto werd genomen in Rookhope (NE England) 'on the top of a very steep and rough incline'. Als bijkomende moeilijkheidsgraad werden we bijna van het pad geblazen door een razende tegenwind. Maar zoals steeds volgde na de zware arbeid hemels genot in het aanzien van de prachtige schrale heuvels van de omgeving. Een aanrader! " Bram Aertsen.

Reden genoeg om terug te gaan en toch daar heen te gaan denk ik!!

Veel plezier komend weekend allemaal!

OK - genoeg KLETSPRAAT - ha ha.

James

Wat prachtig. Ik ben inderdaad zeker van plan het nog een keer te doen. Misschien hier en daar een beetje anders, maar vooral die C2C wil ik echt meemaken.
Ben momenteel aan het pakken voor komend weekend. Wil nu proberen zowat net zo weinig mee te nemen als Jim. Ik ben ervan overtuigd geraakt dat ultralight het fietsplezier verhoogt, maar wil dat vooralsnog benaderen zonder dure nieuwe dingen. We zullen zien.
Wim

Willem Jongman schreef:Wat prachtig. Ik ben inderdaad zeker van plan het nog een keer te doen. Misschien hier en daar een beetje anders, maar vooral die C2C wil ik echt meemaken.

Wim
Hallo Willem,

De C2C is echt een aanrader!!! In 2001 gereden, van Whitehaven naar Newcastle Sunderland. Je rijdt oa over oude spoorlijnen die geschikt gemaakt zijn voor het fietsen. De route staat ook op de Sustrans kaarten. Is zeer goed aangegeven met daarbij in dwarsdoorsnede de hoogteverschillen. Afhankelijk van het gebied heb je de keus om verhard of onverhard te rijden. Enkele onverharde stukken konden wij toen niet rijden ivm MKZ.

Wij zitten eraan te denken om deze route volgend jaar begin juni wederom te rijden. Je kunt de route in 5 dagen of langer rijden. Wij hebben er 6 over gedaan, ik zou nu een dag of 2 langer gaan. Onderweg is er ook veel te zien. Het beste start je de route vanaf Whitehaven richting Newcastle ivm de klimmetjes. Je moet vanaf Whitehaven kort en steil klimmen en hebt dan lange afdalingen. En de wind mee :wink: O ja, er is een steile klim op de Hartside (black hills) en bij het plaatsje Rookhope, dat betekent dus lopen :(

Het mooie van deze route is de afwisseling van het landschap.

Of toch richting Scotland en vanaf Loch Ness richting het eiland Sky, het zuiden van Ierland, Whales, Yorkshire & Lake District ... :lol:

Gr John

Rookhope 2001

http://img515.imageshack.us/img515/6814 ... 001pu7.jpg
Een paar van de vele foto's heb ik op http://www.ericopdefiets.nl gezet. Whats in the name 8)
Wat een mooie lachende gezichten! Wat een leven. Bedankt voor de uitnodiging en het heerlijke weekend!!! Stuur even een PBtje als je het negatief wil hebben :lol: Of de foto er niet op wil hebben :roll:.
Groetje, Eric
Ps, Julius Caesar bleek ook een wereldfietser met pomp en helm! Moeten we http://nl.wikipedia.org/wiki/Julius_Caesar daar niet op aanpassen?[/code]
lekker getrapt ,groetjes rene.

Wereldfijn weekend geweest, allemaal bedankt voor de gezelligheid

Eric op de Fiets schreef:Een paar van de vele foto's heb ik op http://www.de4seizoenen.nl gezet. Whats in the name 8)
Leuk zoveel foto's Eric. Heb ik nog een beetje het idee dat ik mee ben gefietst. Jullie allemaal bedankt!
Staan we nu nog gedegradeerd in het onderdeel Kletspraat ????? O.K. zoals 'men' wil dan….....vanaf nu gaan we als -Kletspraat-splintergroepering-door het Wereldfietser-leven.:wink: De volgende trip toegankelijk voor Engelandvaarders én alle andere Wereldfietsers zal je dan ook terug vinden onder de kop Kletspraat. Want...…laat ze maar kletsen wij weten wel beter. :lol: In het het verschiet zit een tripje in het voorjaar in het oosten des Lands georganiseerd door het organisatieteam

Party with the Romans; kort verslag van een heerlijke fietstocht van 27 tm 30 september ….....

Afgelopen weekend hebben 17 wereldfietsers (Engelandvaarders én andere Wereldfietsers) genoten van een fietstocht over de Via Romana. Deze historische grens-overschrijdende bewegwijzerde route loopt van Nijmegen naar Xanten in Duistland. Ondanks de dreigende weersverwachtingen voor dat weekend waren er maar twee annuleringen. De overige diehards werden beloond! De regen beperkte zich tot de nachten en zaterdagmiddag. De overige tijd was het droog en onzettend gezellig. Ik ben erg - prettig - moe. Jullie ook?

8) Wouter en Marianne, dank voor de voorpret bij het samen organiseren van deze trip. Op naar de volgende fietstocht in het voorjaar!
8) Marieke, Roel, Jente, Douwe, Harm, Karlijne, Fokko, Wim, Willem, René, Roald, Vincent, Eric en Harry bedankt voor alle plezier! De foto’s plaats ik vannavond……

Mogen we nu ook al niet meer op de frontpage :cry: ? We zijn wel echt splinter zo he :) !
Of komt dat door de werkzaamheden aan het forum?

ik denk dat kletspraat niet interessant genoeg is om op de voorpagina te tonen :wink:

Op zoek naar iets Romeins,…

Mensen (afstammelingen van de Batavieren en/of Romeinen), ik heb weer genoten!!!!

Met dank aan de Anglofielen,…mochten ook andere volkstammen meereizen. De Friezen waren dan ook ruim (of volmondig) vertegenwoordigd.

Na vrijdag een omcirkelende beweging rond Nijmegen gemaakt te hebben, en besloten te hebben dat we de verovering van de stad niet doorzetten…braken we onze Castra’s zaterdagochtend weer op. Het badhuis (mijn tent) werd weer leeg gegoten, en op het aluminium ros geladen.

Vervolgens trokken we met zijn allen richting Xanten. Onder begeleiding van een heuse historicus over de VIA ROMANA.

De gesprekken gingen zoals gebuikelijk over het weer, het fietsen, alle andere mogelijke ongein en alle wereldproblematiek (zoals een goede Romein betaamt). De valuta, nu nog de dollar, zal weldra weer vervangen worden….helaas de Romeinse munten zullen wel niet weer in ere hersteld worden…..

Halverwege onze kruistocht werd de supermarkt weer geplunderd.
Het glas was gelukkig al uitgevonden, zodat wij in ieder geval geen eiken wijnvaten meer hoefden mee te slepen. Wij hadden ook minder paardenkrachten tot onze beschikking en de hoeven bevatten geen hoefijzers maar veelal spd’s.

In het Romeinse park bij Xanten werden de diverse gebouwen met een blijk van herkenning door ons bestormd…..en afgedaan als nep. Wij Romeinse Wereldreizigers waren wel beter gewend. Het formaat was overweldigend, maar het Walt Disney-effect te hoog. Helaas, het badhuis, om onze koude en verregende ledematen te vertroetelen, werd in slechte staat gevonden.

Zelf vond ik daar in een klein winkeltje nog de echte Romeinen…..geplastificeerd voor het nageslacht.

De koffie en gebak werden nog wel geserveerd door prachtige Romeinse deerne’s. In den avond was in onze herberg, net buiten Xanten, het feestmaal sober…bijna Spartaans….Het werd echter met een gulle lach geserveerd. En de wijn vloeide op een Bourgondische manier, overmatig!!!

Nadat ons kampement opnieuw opgebroken was en onze trappers weer richting het westen stonden gericht, werd de stal al snel weer geroken en zat het tempo er goed in. Nog even werd het Wijnfeest in Groesbeek bezocht en konden we genieten van de hedendaagse feestmuziek….gelukkig maken de echte Romeinen dit niet meer mee….bij Julias en Ceasar!!!

Met een rode blos op de wangen van het prachtige weer…namen we afscheid van elkaar….De mannen hadden weer woeste baarden….

Trots op ons zelf, onze geschiedenis, en onze ontdekkingslust trokken we weer huiswaarts…

U allen gegroet, Fokkonomius Damus.

Omdat dit item niet meer op de frontpage komt als er een nieuw antwoord wordt toegevoegd....gaan we gewoonhier verder :idea: