Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Antwerpen - Amsterdam - Forum Wereldfietser

Antwerpen - Amsterdam

Hallo,

Heb net Brussel-Parijs gedaan met www.dynamobile.net.

Geweldig toffe ervaring!

Graag willen m'n vriendin en ik wat verder rond fietsen.

Kan iemand ons een route aanraden voor

Brussel-Amsterdam?

We dachten het langzaam aan te doen. (+-50km per dag)

Liefst rijden we langs steden zodat we bij Hospitalityclub leden kunnen gaan slapen of kunnen gaan kamperen.

Het net staat zo vol met sites. Welke is ok?

Groeten,
Sammy

Hoi

Ik stel zo de routes binnen nederland samen:

http://planner.holland.com/fietsroutes/ ... global_dyn

Te vinden op deze site.

En hier de stedenroute van Brussel (via o.a. Antwerpen en Rotterdam) naar Amsterdam
sammyvdc schreef:Hallo,

Heb net Brussel-Parijs gedaan met www.dynamobile.net.
Krijg een virusmelding binnen terwijl ik deze site aanklik!
Bedankt alvast voor de sites!
Jammer genoeg moet je bij de ene een boekje kopen dat uitverkocht is???
Bij die andere site horen ook kaarten? Of kan ik gewoon de nummers opschrijven?

En die site van dynamobile is safe! (wel een pop-up)

We zijn met oa een subsidie van het Brusselse gewest met 200 mensen naar Parijs gereden om meer fietspaden te eisen.

http://transeuropeenne.free.fr/cyclotranseurope.htm deed ook mee. Hun bedoeling is om één fietspad te creeeren tussen Moskou en Compostella.

Beste Sammy,

Er loopt tussen Brussel en Amsterdam de LF2, de Stedenroute. De naam lijkt op het geen jij wenst onderweg:steden aandoen. Deze route is in het Vlaamse Gewest en Nederland geheel bewegwijzerd met herkenbare bordjes.
Deze LF2-route gaat Brussel uit via de zuidkant en maakt dan een grote boog via Leuven naar Mechelen. Je kunt ook een eigen kortere variant maken door Brussel via de noordzijde te verlaten langs het kanaal van Willebroek richting Mechelen.
Is het een goed idee als er contacten ontstaan tussen de organisaties die Brussel-Parijs hebben georganiseerd en de Nederlandse verening De Wereldfietser? Wellicht eens een gezamenlijke fietstocht tussen Brussel en Amsterdam.

Zie: http://www.fietsplatform.nl/routes/routes.asp?id=2

Ik weet niet of deze route in de Reisboekhandel aan de Wolvengracht in Brussel ligt, maar waarschijnlijk wel bij Atlas en Zanzibar in Gent of Nomade in Leuven.

Groetjes en wellicht tot ziens in Amsterdam.

Bert
sammyvdc schreef:Hallo,

Heb net Brussel-Parijs gedaan met www.dynamobile.net.

Geweldig toffe ervaring!

Graag willen m'n vriendin en ik wat verder rond fietsen.

Kan iemand ons een route aanraden voor

Brussel-Amsterdam?

We dachten het langzaam aan te doen. (+-50km per dag)

Liefst rijden we langs steden zodat we bij Hospitalityclub leden kunnen gaan slapen of kunnen gaan kamperen.

Het net staat zo vol met sites. Welke is ok?

Groeten,
Sammy
Een goeie tip:

Neem eens de trein naar Roosendaal, op een weekdag, en loop daar eens binnen bij het ANWB-kantoor. Je zal er massa's kaarten vinden over gans Nederland met een schaal van 1:50.000. Op deze kaarten staan alle wegen op en zijn dus ideaal om zelf uw eigen route uit te stippelen. Ik heb de tocht al meermaals gedaan, zelf m'n eigen route gezocht op de kaarten, en het is zeker aan te raden.




Groetjes,
Carl

http://www.freewebs.com/carlsfietstochten/
sammyvdc schreef:Bedankt alvast voor de sites!
Jammer genoeg moet je bij de ene een boekje kopen dat uitverkocht is???
Bij die andere site horen ook kaarten? Of kan ik gewoon de nummers opschrijven?
De LF2 route wordt aangegeven via deze bordjes.

De route kun je uitprinten en is zeer nauwkeurig. Maar als je alleen de bordjes volgt kom je er wel.

Nogmaals bedankt voor de info.

Ik ben naar de bib geweest hier in Brussel en heb LF10 gevonden. Dat is een kustroute. Weet er iemand of die mooier is dan LF2? (die denk ik wat centraler loopt)
Hmm,

Heb me vergist. Die route 10 loopt helemaal niet parallel...

Ons plan is momenteel om door het centrum naar Amsterdam te fietsen en terug te komen langs de kustroute.

Groeten,
Sammy

De Stedenroute in Brussel zelf is even zoeken want zeer slecht aangegeven, daar ben ik zelf al wat verloren gereden bij het opzoeken (en ik ken Brussel wel). Eenmaal terug in het Vlaamse gewest kan je het zonder problemen terugvinden. Tussen Antwerpen en Brussel heb ik zelf mijn route ooit uitgestippeld via het knooppunten netwerk, wat zeer makkelijk te volgen is.

Blijkbaar heb ik nog niet geantwoord op de opmerking van Bert. Bert, de mensen van Dynamobile zijn al een keer naar Amsterdam komen fietsen. Elke zomer (al 10 jaar of zo) doen ze een Europese hoofdstad aan.

Tussen Brussel en Antwerpen is geen probleem. Ik ben van Antwerpen afkomstig, maar woon nu al een tijdje in Brussel. Ik rijd meestal gewoon langs het kanaal en dan door de rupelstreek langs de schelde.

Hopelijk kom 'k vrijdag op tijd aan in Roosendaal om daar een kaart te gaan kopen. Het zou op de markt zijn nabij het toeristisch bureau.

We hebben trouwens nog geen logement gevonden voor in Roosendaal via Hospitalityclub.org . Weet iemand een goedkoop logement daar?
Heeft iemand een idee of je de LF2 van Amsterdam tot Antwerpen enkel op de bordjes kan rijden?

Bedankt!
W

Ik zou wel een kaart meenemen als ondersteuning, want soms verdwijnt wel eens een bordje. Eenmaal van de route af kun je zonder kaart weinig meer vinden. Uit de bordjes kunt je ook niet opmaken waar je op dat moment zit en waar de eerstvolgende plaats is.
Stom.
Op http://www.routeyou.com/group/view/1508/lf-routes.en vind je gedetailleerd alle LF-routes. Maar helaas geen LF2.
.