Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoi, wij zijn - Forum Wereldfietser

hoi, wij zijn

Jeroen en Marion , we hebben twee kinderen, net lid geworden en ons voor aan het bereiden op onze eerste fiestocht volgende zomer. We fietsen sinds kort weer omdat ik door een lichte handicap lang niet heb kunnen fietsen. Nu met elek onderseuning fiets ik weer als en treintje op mijn giant. We zijn langzaam aan info aan het verzamelen, een reisdoel aan het zoeken, een manier aan het vinden dat ook de hond meekan en we af en toe toch de trein inkunnen als het nodig mocht zijn. Kortom heerlijke voorpret voor een reis van drie maanden..........Mochten er vragen zijn stel ze gerust... groetjes marion

:?: Wie vragen wil kan vragen krijgen :?:

Als je als naam Wereldreis neemt roept dat natuurlijk vragen op. Zeker als je vervolgens aangeeft dat je een fiets met elektrische ondersteuning gebruikt. Als je met 30kg bagage onderweg bent hoe lang doe je dan met een accu ?? en kun je ook reserve accu's meenemen ? In Nederland lijkt me niet zo"n probleem naar hoe werkt dat eigenlijk met bergen ... wat is de maximale helling die de fiets aan kan ??

Wouter

Hoi......hihihi.geweldige vragen.
Ik kan denk ik geen 30 kg meenemen op de fiets of ik zou iets van bakstenen mee moeten nemen.
Maar zonder gekheid, ik heb maar halve fietstassen op mijn fiets zitten. Dat betekent dat Jeroen tot nu toe met een fietskar gefietst heeft voor de bagage. Dat heeft als voordeel dat er ook een stoel voor mij mee kan... Ja je hebt nu eenmaal luxe paardjes :):)

Ik heb nu een accu, maar een tweede is besteld . Ik kan als we met de kinderen fietsen nu in nederland een max 25 km fietsen op een accu. Maar we zijn er erg kien op om ook maar bij iedere stop even te ladenn. Dat is hier in nederland nooit een probleem maar hoe het in het buitenland zal zijn weten we eigelijk niet. Met mijn handicap is wel de ervaring dat als je iets vraagt het eigelijk nooit een probleem is.

Bergen fietsen , ik heb nog nooit gedaan........Ik heb zelf niet zoveel buitenland ervaring, bwij wonen aan de grens met belgie dus dat telt niet echt. Gelukkig heeft Jeroen daarin genoeg ervaring.

Verder mijn naam wereldreis, ik droom ( en Jeroen ook :):) ) al lang ervan om ooit eens lang op vakantie te gaan met de kinderen. Door mijn ziekte hebben we lang gedacht dat dat niet mogelijk is maar nu dromen we weer en zijn we zelfs een plan verder. We gaan komende zomer......

In ons gezin ben ik niet de enige met een handicap, mijn man en zoon zijn autistisch. Dus dat maakt plannen maken een uitdaging..Dar houdt ik wel van............

Zo alle vragen beantwoord en anders kom maar op..........

Door de antwoorden te geven wordt ik ook weer wijzer............

Hi Marion,

Kijk daar houd ik van... doorzetters!! Dus, laat je niet kisten.
Waar gaat de reis van 3 maanden naar toe? En hoe oud zijn de kinderen?

Ken je de site http://www.fietsenmetkinderen.info al.

Groet, Rena :wink:

Die elektrische fietsen zijn inderdaad geweldig. Volgens mij is er iemand met een flyer alpe d'huez opgefiets. Ook bergen moeten dus mogelijk zijn.
Zowizo hebben die fietsen ook een behoorlijke actieradius, ze komen makkelijk 75 kilometer. Met de moter op de hoogste stand geeft dat ding ook geweldig veel kracht.

Ik hoop dat jullie alles gaat lukken en heel erg veel plezier alvast.....

we hebben nog geen doel...........
Al hebben we al wel een aantal wensen, een beetje warm, geen bergen, of ze moeten met de trein te doen zijn, korte afstanden en geschikt voor een startende fietser,..... we twijfelen over het meenemen van de hond, een middenslag poedel............Iemand een idee?

Onze kinderen zijn dan 9 ( floris) en 7 ( Marieke) en fietsen beide zelf.
Zonder te oefenen en zonder versnellingen zitten we nu op een 30 km per dag mar dat worden er vanzelf meer het komende jaar...........

Ik ga een rondneuzen op de site........
Dank je

[
Zowizo hebben die fietsen ook een behoorlijke actieradius, ze komen makkelijk 75 kilometer. Met de moter op de hoogste stand geeft dat ding ook geweldig veel kracht.

Ik heb een giant revive vanwege het zadel maar die haalt maar een 25 km.
maar goed om te horen dat er al ervaringen zijn met bergen dat geeft mij moed.

Heb je al iets weten te regelen met de school cq leerplichtambtenaar? Ik weet niet waar je woont, maar in veel gemeenten is het inmiddels zo goed als onmogelijk geworden om je kids langere tijd van school te houden. Ben heel benieuwd!

Sandra

Ik zou eens goed naar Duitsland kijken. Je kunt heel mooi door rivierdalen rijden b.v in de richting van Trier en nog verder. Als je richting Frankrijk gaat zit je altijd met de natuurlijke barriere van de Ardennen met behoorlijk pittige heuvels.

Ronald

baartmns schreef:Heb je al iets weten te regelen met de school cq leerplichtambtenaar? Ik weet niet waar je woont, maar in veel gemeenten is het inmiddels zo goed als onmogelijk geworden om je kids lagere tijd van school te houden. Ben heel benieuwd!

Sandra
wij wonen in het zuiden, tilburg. Maar ik ben zelf juf en rt- er dus voor zover ik weet iks thuisonderwijs een optie. Weet jij waar ik misschien meer info daarover kan vinden?

Je zou eens op de website van je gemeente kunnen kijken wat daar over staat. Ik weet van een paar gezinnen waarvan een van de ouders leerkracht is, dat ze toch geen ontheffing hebben gekregen. Dat komt omdat de leerplicht in Nederland (in tegenstelling tot nogal wat andere landen) SCHOOLplicht is. Een kind wordt geacht zich op school te bevinden tijdens de lesuren. Leerplichtambtenaren (maar dat weet je als juf zelf wellicht ook) hebben hun accent de laatste jaren verlegd van de aanpak van 'sociaal verzuim' (spijbelen) naar de aanpak van 'luxe verzuim'. De teugels worden steeds strakker aangespannen.
Maar er zijn nog steeds gezinnen die het wel degelijk voor elkaar krijgen.
Op het forum van www.ouders.nl wordt ook nogal eens wat geschreven over leerplicht, wellicht haal je daar ook nuttige informatie vandaan.
En er moet een Yahoo-nieuwsgroep voor ouders die lange tijd gaan reizen, ik kan 'm zo snel niet vinden, maar met wat googlen kom je er vast.
En kijk eens op www.fietsreizigers.nl, hierop lees je de belevenissen van een gezin dat ook drie maanden weg is geweest (en wat zij hebben gedaan om dit met de leerplicht voor elkaar te krijgen).

Succes!
Sandra

Hallo,

Hier een van de fietsreizigers waar Sandra naar verwijst. Mooie plannen maken jullie, geniet vooral ook van deze fase!
De leerplicht is wel een serieus struikelblok, zie http://groups.yahoo.com/group/langdurig ... t-kinderen. Wij hebben nog nét toestemming gekregen, daarna is het alleen maar onmogelijker geworden.
Wat routes betreft: de Rijnroute van bikeline is goed te doen tot diep in Zwitserland, maar niet overal even interessant. Gaan jullie kamperen? Dan komt een goede planning wel nauw, in veel landen liggen campings pittige einde uit elkaar. Mogelijk is Frankrijk een mooie kandidaat voor jullie reis: heel veel rustige wegen, veel campings, veel uitgezette routes (als je daarvan houdt...), steeds meer ook langs kanalen en oude spoortrajecten. Onze kinderen vonden echter juist ook het klimmen en afdalen heel leuk, en het biedt extra afwisseling en uitdaging. Onze kinderen (toen 9 en 11) bleken meer aan te kunnen op fietsgebied dan we durfden te dromen!
Kom vooral langs op onze site, en mocht je vragen hebben, mail vooral,

groet, Petra

Als je die campings tricky vindt: voor gps zijn er point of interests te krijgen. Voor frankrijk heb ik er zo al 3 met per stuk 3000 campings. Weet je altijd hoe ver het nog is naar de dichtsbijzijnde camping. Mocht je reeds een gps toestel hebben of bv een MDA (heb ik).

Als het warm moet zijn en zonder bergen, kun je ook aan de kust van bijv, Peru of de USA denken :wink:. Lijkt me een erg leuke ervaring voor de kids om een verre reis te maken!

wow wat een tips...

Ik heb vandaag het eerste gesprek op school gehad, school is positief.
De eerste mail is ook naar de LPA

Verder zijn we ons op landen aan het orienteren...........

ook op het suk om misschien delen met de trein te doen zodat ik wat meer kan rusten.

Verder staat alles nog open maar dank je wel vast voor het warme welkom.......