Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar kopen jullie je spullen? - Forum Wereldfietser

waar kopen jullie je spullen?

Hoi,
Ik ben op zoek geweest naar matjes en met mijn reuma komen we toch uit op thermarest matjes.........Denk ik tot nu toe.
Maar nu ben ik hier bij de plaatselijke beverwinkel geweest.
Vriendelijk personeel maar ik hoop dat ik hier niemand mee beledig ik voelde me niet gezien als een klant..........
maar mijn vraag is nu waar kopen jullie je spullen?
Wij wonen in tilburg, hebben geen auto maar huren er soms wel een dus dan kan...........
Online mag ook.........

dank je wel groetjes marion

Ik heb zelf ook rugklachten, en als ik niet goed slaap fiets ik niet ver. Mijn vorige matje, net zoiets als thermarest maar dan van perrysport was 2.5 centimeter dik, en dit was voor mij dus echt te weinig. De dikkere matjes werden echter te groot en te zwaar om met de fiets mee te nemen. Misschien zijn er nu ook dikkere matjes te koop, die lichter en kleiner te verpakken zijn, maar daar heb ik niet uitgebreid naar gekeken.

Mijn keus is uiteindelijk gevallen op een Exped down air. http://www.hiking-site.nl/indekijker_expedmattress.php
en ik ben er erg tevreden over. De hele vakantie geen problemen met mijn rug gehad. Het opblazen ervan vergt wat oefening, maar na een paar keer had ik het matje in een minuut opgepompt.

Bever verkoopt deze matjes gek genoeg niet. De mijne komt bij de Zwerfkei in Woerden vandaan. Als het te ver weg is kun je daar ook online bestellen.

Ik weet nog niet zeker of ik komend weekend naar het nazomer weekend kom, maar als ik kom dan kun je altijd even bij me aanlopen om het matje uit te proberen.

Hi,

zelf denk ik dan direct aan deze mat van Ajungilak:

Afbeelding

Net als de exped mat maar dan wat diervriendelijker... (geen dons).

hiervind je meer info over de mat.

Bas
Veel spullen koop ik op ebay, vaak ook in de VS, stukken goedkoper.
Zo'n themarest kan je daar voor zo'n 70 euro kopen bijv. deze (géén verzendkosten!). Wel moet je rekening houden met BTW (19%) eventueel nog een importheffing (afhankelijk van soort produkt, geen idee of kampeerartikelen daaronder vallen). Soms heb je mazzel en wordt zo'n pakketje helemaal niet belast. Als je pech hebt en het pakketje wordt 'onderschept' rekent de post ook nog eens administratiekosten: http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/c ... ngskosten/
Kortom met alle bijkomende kosten is het produkt misschien nauwelijks voordeliger, maar je kan geluk hebben :D

licht gewicht luchtbed Perry 178x50x8cm (uit mijn hoofd)

zie dit eerdere verhaal: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ght=#46667

Ik heb ook reuma en sinds dit jaar slaap ik ook op een Exped matrasje. (Voorheen had ik een thermarest van 5 cm dik.) Het Exped matje is geweldig!!!
Het matje van Anjungilak wat Bas beschrijft ken ik niet. Lijkt mij ook wel wat als daar geen dons in zit??!! Dit was ook mijn argument om het Exped matje eerst niet te kopen maar door de warmte van het dons is het wel goed voor mijn spieren. Ik heb het gecompenseerd door een synthetische slaapzak te kopen.
Groen Links met een Expedmatje??? :shock:

Ik heb mijn heerlijke Expedmatje gekocht bij Demmenie in Rotterdam. Ze hebben ook een vestiging in Eindhoven. In R'dam wordt ik bij Demmenie doorgaans vriendelijker geholpen dan bij Bever. Maar het helpt ook om niet op de drukke zaterdagmiddag te gaan. Het assortiment van Demmenie is beperkter, maar wel uitgekiend.

Exped verkoopt ook synthetisch gevulde luchtbedden maar deze zijn in NL niet te krijgen. Via internet in Dld. misschien wel.

Bever kan de dikste Exped Downmat (9 DLX) wel leveren, maar pas na bestelling. Zwerfkei heeft alle types.

Mijn vrouw heeft mijn Exped tijdens Lowlands gebruikt. Heeft normaal zware rugklachten maar ze is voortreffelijk door het weekend heengekomen. Ik gebruikte haar oude TaR (maar dan van V&D) en die bleek lek te zijn, dat was dus ff wat minder :(;))

Het is altijd leuk om nieuwe spullen te kopen, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd.

Aangezien ikzelf regelmatig op pad ga en ik genoeg mensen ken die het wel eens leuk vinden om mee te gaan, maar hiervoor geen spullen hebben, heb ik via marktplaats 2e hands matjes en slaapzakken gekocht. Deze waren slechts 1 of 2 keer gebruikt en stukke goedkoper dan in de winkel. Je moet natuurlijk wel weten wat je precies wilt hebben.

Groet, Rena :wink:

hoi,
Dank je wel voor alle tips........
wow wat een info weer
Ik ben alweer anderhalf uur op het net aan het surfen en ga als het lukt woensdagmorgen nog naar demmenie in eindhoven.
Toch een liggen op een expad en een ajungilak........
heeel erg dank je wel voor alle tips.....ze zijn meer dan welkom............

echt alles ben ik aan het naneuzen van perry sport tot expad............
wat een wereld gaat er toch ook voor je open als je daar niets van weet.........

groetjes Marion

we zijn geslaagd ondertussen....het zijn expedmatjes geworden.................
Dank je wel iedereen...........