Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aldi outdoor horloge - Forum Wereldfietser

Aldi outdoor horloge

Gezocht: een wereldfietser die toevallig bij de Aldi nog een outdoor horloge tegenkomt en bereid is dit voor mij te kopen.
Aankoopprijs en verzendkosten worden uiteraard vergoed.

NIET MEER NODIG

Gerd

Gerd,

Net een pb-tje verstuurd. Ik hoor het wel.

Groet,
Robbert.

Ik ben voorzien met dank aan Robbert.

Gerd
Ik zou graag willen weten of bij jullie het kompas wel goed werkt die bij mij geeft namelijk konstant ''offcal'' aan, wat aangeeft dat hij gekalibreerd moet worden, maar na kalibreren wijst hij nog steeds niet het noorden aan.

Ik heb tijdens het kalibreren mijn telefoon uitgezet en heb dit op het strand gedaan zodat je geen last heb van andere magnetische voorwerpen.

Eenmaal thuis heb hem nog een keer gekalibreerd met een sterke magneet, na de kalibratie ziet hij die als noord pool aan maar als ik de magneet maar iets verplaats geeft hij weer ''offcal'' aan.

Ik kalibreer het kompas als volgt: in de stand kompas M 2sec ingedrukt dan op S drukken en wachten totdat hij 2x rond is geweest dan weer S en dan weer 2sec op M, ik heb hem ook een keer 5x rond laten draaien dan stopt hij vanzelf maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Batterij verwijderen en weer vervangen heb ik al geprobeerd maar dit geeft geen resultaat.

De overige functies werken overigens allemaal prima
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, anders stuur ik het horloge terug naar Medion.

Bijvoorbaat dank,
Rob

Ik ken het probleem. Ik heb al een paar jaar hetzelfde horloge. Alle functies werken prima, maar ik moet ook elke keer opnieuw het kompas kalibreren, soms voor elke uitlezing. Zal dus waarschijnlijk een soft/hardware probleem van deze Medion horloges zijn. Ze zijn trouwens ook jaren door de ANWB verkocht onder hun huismerk Human Nature.

Groet, Nico
Volgens mij klopt de beschrijving van het kalibreren in de gebruiksaanwijzing niet.

Als je namelijk het horloge horizontaal houd en vervolgens het horloge zelf rond draait gedurende dat de peilaanduiding op de buitenste displayring 2 maal rond is gegaan werkt het bij mij prima.

Dus kalibratie starten door in de stand kompas M 2 sec in te drukken, dan op S drukken, horloge horizontaal houden en zelf 3 of 4 keer ronddraaien, weer op S drukken en afsluiten door M weer 2 sec in te drukken.

Van dat zelf ronddraaien terwijl je op je horloge tuurt wordt je wel een beetje duizelig :lol:

Succes Peter.
Ik heb hem ook gekocht, en heb ongeveer de zelfde problemen
Als je het horloge niet helemaal horizontaal houd, blijft hij weel de juiste ? richting aangeven.
Ander probleempje is de hoogtemeter, deze is gerelateerd aan de luchtdruk en vanuit de fabriek voorgeprogrameerd op 1013 mb,echter ik meet bij die waarde dat ik in mijn woonplaats al op 35 meter hoogte woon??!! (bollenstreek), terwijl de afgelopen dagen de werkelijke luchtdruk veel hoger was , dus zou ik al onder zeenivo moeten aangeven.... ,toch?
Heeft iemand een verklaring hiervoor?
dik5 schreef:Ik heb hem ook gekocht, en heb ongeveer de zelfde problemen
Als je het horloge niet helemaal horizontaal houd, blijft hij weel de juiste ? richting aangeven.
Ander probleempje is de hoogtemeter, deze is gerelateerd aan de luchtdruk en vanuit de fabriek voorgeprogrameerd op 1013 mb,echter ik meet bij die waarde dat ik in mijn woonplaats al op 35 meter hoogte woon??!! (bollenstreek), terwijl de afgelopen dagen de werkelijke luchtdruk veel hoger was , dus zou ik al onder zeenivo moeten aangeven.... ,toch?
Heeft iemand een verklaring hiervoor?
Hoogtemeters zijn relatief. Dat houdt in: ze geven de hoogte aan door de daling in luchtdruk bij het stijgen om te rekenen in meters.
Je kunt een hoogtemeter dus niet gebruiken om absoluut een hoogte te meten, die moet je eerst zelf opgeven.
Dat doe je door de luchtdruk in te stellen aan de hand van een ijkstation in je buurt ( knmi weerstation of andere goede bron ). Daarna moet je nog de hoogte van het station in voeren. Voor het gemak even aannemend dat je zelf ook op die hoogte woont.

Je begrijpt dat een fabrieksinstelling dus nooit de goede zal zijn. Ook volgt dat bij het stijgen/dalen van de luchtdruk op de lokatie waar je bent, je de meter opnieuw moet ijken. In de praktijk dus altijd voor je op pad gaat.

Verwacht er overigens niet teveel nauwkeurigheid van. De meeste digitale barometers hebben een grote afwijking, en dus is ook de hoogte niet meer dan een indicatie. Geldt ook voor digitale hygrometers/kompassen/thermometers. Dat je cijfers ziet wil niet zeggen dat het klopt ...

Inderdaad, je moet het horloge zelf ronddraaien tijdens het calibreren, ik ben in een draaistoel gaan zitten en toen gaan calibreren, werkt prima.

En dit is GEEN grapje, want bdat dacht ik in eerste instantie ook.
Het compas werkt nu erg goed.

geronnimo schreef:Inderdaad, je moet het horloge zelf ronddraaien tijdens het calibreren, ik ben in een draaistoel gaan zitten en toen gaan calibreren, werkt prima.

En dit is GEEN grapje, want bdat dacht ik in eerste instantie ook.
Het compas werkt nu erg goed.
Ja, klopt, ik heb pas zo'n horloge gekocht en inderdaad bleef die off calc aangeven en naar draaien doet die het.

Maar ik vroeg me uit maakt het nog uit hoe snel je draai ofzo?