Additionally, paste this code immediately after the opening tag: alles-/benzinebrander - Forum Wereldfietser

alles-/benzinebrander

Hallo,
ik wil begin volgend jaar een fietstocht ondernemen richting Nepal (door italie/Griekenland/Turkije/Iran/Turkmenistan etc....).

Het lijkt me verstandig geen priktank-brander mee te nemen maar een benzine- of allesbrander. Kan iemand mij er 1 aanraden? Ik heb eerlijk gezegd
ook geen flauw idee wat voor brandstoffen ik onderweg het meest tegen ga komen. Loont het bv echt om een brander te hebben die meer dan alleen maar benzine kan brander?

Mijn enige vereiste is dat ik de vlam kan doseren.

Alvast dank voor de reacties
vriendelijke groet
Niek
Hoi,
Er is net een uitgebreide discussie gaande. Kijk hier eens: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6854
Ik denk dat de kenners geen zin hebben om hun verhalen hier opnieuw in te tikken. Wat er overblijft van je vraag is de vraag ergens op je route géén autobenzine zou kunnen krijgen en over zou moeten schakelen op iets zwaarders als diesel.
Leon

Dankjewel voor je reactie,
ik ben dan inderdaad benieuwd of iemand mij kan vertellen of ik de gehele route (loodvrije) benzine kan verkrijgen. Iemand hier ervaring mee?

Niek

geen ervaring mee, maar ik en nog een paar andere heb een dergelijke tocht(maar dan noordelijker) op het oog begin 2009. En wij gaan er zelf vanuit dat dit zeker niet het geval is. of je moet van stad(neit dorp) naar stad reizen en voor onderweg voorraden meenemen...

maar vraag het wiskhey, die is er momenteel mee bezig/(bijna) klaar.

als z'n naam op het forum zoekt vind je ook wel een link naar z'n website.

Hallo Sephi,

ik neem aan dat je Whisky bedoeld. :wink:
Voor Niek, zijn website is http://itchy-wheels.exploder.org/

Groetjes,
Frank

hmm ja idd... had z'n naam niet helemaal goed gespelt in m'n hoofd zitten blijkbaar:P

Nog een wat late reactie op het allesbrander-onderwerp;
Je kunt ook eens naar een Primus omnifuel kijken, deze brand ook gas (net alles de optimus nova trouwens).
Ik was op weg naar het treinstation in Kasgar mijn benzinefles vergeten en had geen tijd meer om deze in het hotel op te halen, maar verwachtte in een redelijk grote stad als xining een Primus of Sigg fles te kunnen kopen, nee dus. Ook in andere grotere plaatsen niets van dit alles. De Chinesen hebben echter wel gekloonde Primus/MSR branders op gas en deze gasflessen pasten perfect op mijn onmiful. Ik heb dus in de oostelijke himalayas op gas kunnen koken, geen geklooi met pompjes en dergelijke!

Toon

Toon, was jij niet samen met mark(Whisky) aan het fietsen tot een week(of 2?) geleden?

Inderdaad, onze wegen hebben zich ongeveer 4 maanden geleden in Uzbekistan gescheiden. Marc heeft de erbarmelijke omstandigheden in de himalayas overleefd en doet zich nu te goed aan de weldaad in Nepal (zie ichty-wheels.exploder.org voor zijn reisverslagen).
Ik heb voor een noordelijkere route in China gekozen en ben van Kashgar met de trein naar xining gereisd en vandaar via Yushu naar Chengdu gefietstst. Bovendien heb ik nog wat getoured in de provincies Guinzhou en Guangxi en heb het eiland Hainan vereerd met een bezoek van een wereldfietser:-)

Toon

Herstel: ichty-wheels.exploder.org moet zijn itchy-wheels.exploder.org