Additionally, paste this code immediately after the opening tag: CENSUUR - Forum Wereldfietser

CENSUUR

Aangezien de moderatoren van dit forum van de Vereniging De Wereldfietser er kennelijk niet langer voor terugdeinzen om alles van dit forum te verwijderen wat niet past in hun bekrompen hersentjes, zeg ik hierbij mijn lidmaatschap van de Vereniging De Wereldfietser op. Ik heb namelijk een hekel aan censuur.

Gerd Caarls

Of de moderatoren bekrompen zijn weet ik niet. Ik denk dat ze volgens hun eigen normen en waarden zeer zeker hun best doen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hun reactie.
Wel ben ik van mening dat als je iets verwijderd, je het ook direct en volledig moet doen. Ik doel hier op het dating 'grapje' van Bert S. waarbij het start item werd verwijderd maar de reacties gewoon doorgingen.

De groeten van Wim

De Wereldfietser behoudt zich echter het recht voor om berichten die kwetsend, discriminerend, indruisen tegen de Nederlandse wet, of niets met fiets- en/of reis-thema's te maken hebben, zonder opgaaf van reden te verwijderen.

Dat zijn de voorwaarden waaraan je moet voldoen om mee te doen. Waarschijnlijk is de NLse wet overtreden om een commerciele uiting neer te zetten...

of was het discrimenerend tegen alle singles?

:lol:

OF niets met fiets- en/of reis-thema's te maken hebben...
het bericht had niets met fietsen te maken, maar ze hadden in elk geval erbij kunnen zetten dat er iets was verwijderd

Zucht............... :roll:

Laten we gewoon allemaal lekker positief doen en praten over fietsen! Dit komt de sfeer van het forum niet ten goede en dat vind ik zonde......

Het is lekker weer dus we kunnen beter gaan fietsen :D (al moet ik voor een tentamen leren :x )

-- bericht is verwijderd door mezelf omdat ik dacht la maar...ik ga fietsen :wink:

Hallo Gerd,

jammer dat je er zo over denkt. Zoals Wim al zei hebben we onze eigen normen en waarden, bovendien zijn de verwachtingen die de forumleden van ons hebben verschillend. Wat de één grappig vindt, vindt de andere hoogst ongepast en reden tot ingrijpen. In tegenstelling tot bijv. bij het voetbal is het bij een forum lastig om voor alles regels te maken, bovendien zullen er ook mensen afhaken als er veel regels zijn. Zelfs bij een voetbalwedstrijd zijn beslissingen van scheidsrechters niet altijd te begrijpen, tenminste als ik mijn voetbalminnende collega's mag geloven. :wink:

Ik weet niet over welk bericht(en) het hier gaat, maar ik denk dat het verwijderd is omdat de discussie uit de hand liep.

Groetjes,
Frank (die inderdaad nu gaat fietsen)

Ik ken de geschiedenis niet, maar het is wel gebruikelijk om bij het modereren van berichten, duidelijk te maken dat dat gebeurt. De meeste moderatoren van andere fora plaatsen dan zoiets: *verwijderd door moderator X*, en vermelden er soms ook nog bij waarom. Lijkt me iets voor WF moderatoren om het onderling eens over te hebben.

Ik word nieuwsgierig.
Over welk bericht gaat het?

Ach, ook mij is laatst iets vervelends overkomen. Ik had een link gezet naar een overzicht op mijn super-vet-vieze-commerciele site (maar niet heus) waar alle Rohloff-modificaties zijn te vinden. Ik verander dit overzicht soms, dus een link is dan handiger dan kopieren.

Maar de moderator vond deze relevante link ongeoorloofd en heeft een stuk van mijn site gewoon gekopieerd naar het forum! Als hij (of zij, want er stond niet bij wie het heeft gedaan...), het had gevraagd had ik er geen problemen mee gehad.

Maar nu werd er gewoon klakkeloos gekopieerd. Ja, dan kan mijn hele site wel gekopieerd worden en die van Marten Gerritsen (waar ook heel veel zinvols op staat) ook. Bizar, iemand (ikke) steekt ergens veel tijd en energie in en zijn vereniging (de WF-er) gaat er mee aan de haal.

Gerd ik snap je gevoel heel goed. Misschien slaat soms een enkele moderator te ver door, maar aan de andere kant zijn ze soms iets te los. Vergeet niet: het zijn ook maar mensen die het in hun vrije tijd doen. Of in de tijd van hun baas :lol:

Maar blijf gewoon lid, dan krijg je voor een luttel bedrag wel ons mooie tijdschrift! Want dat is de reden waarom de meeste leden lid zijn van de WF-er. Immers ook zonder lidmaatschap kun je op het forum komen :lol:

Jammer...

Jammer dat mensen zo reageren op een actie van een van de moderators.

Na meerdere PB's naar meerdere mods is besloten de draad te verwijderen. WIJ proberen het hier ook maar gewoon gezellig te houden.

Waarom zulke emotionele reacties? Waarom niet een vraag naar de mods?

We reizen allemaal vaak, ontmoeten mensen van andere culturen en dan hebben we wel het geduld om ons in te leven? Maar hier wordt nu zo heftig gereageerd?

Kom op mensen, we zijn hier toch om van elkaar te leren, elkaar te informeren en omdat we allemaal van fietsen houden?

Ellen

fietsjunks schreef:Jammer...

Jammer dat mensen zo reageren op een actie van een van de moderators.

Na meerdere PB's naar meerdere mods is besloten de draad te verwijderen. WIJ proberen het hier ook maar gewoon gezellig te houden.

Waarom zulke emotionele reacties? Waarom niet een vraag naar de mods?

We reizen allemaal vaak, ontmoeten mensen van andere culturen en dan hebben we wel het geduld om ons in te leven? Maar hier wordt nu zo heftig gereageerd?

Kom op mensen, we zijn hier toch om van elkaar te leren, elkaar te informeren en omdat we allemaal van fietsen houden?

Ellen
Ik ben het met je eens. :D Ik ben overigens erg blij dat jullie al dit werk doen!

fietsjunks schreef:Jammer...

Jammer dat mensen zo reageren op een actie van een van de moderators.

Na meerdere PB's naar meerdere mods is besloten de draad te verwijderen. WIJ proberen het hier ook maar gewoon gezellig te houden.

Waarom zulke emotionele reacties? Waarom niet een vraag naar de mods?

We reizen allemaal vaak, ontmoeten mensen van andere culturen en dan hebben we wel het geduld om ons in te leven? Maar hier wordt nu zo heftig gereageerd?



Ellen

Beste Ellen,

Maar het was toch gewoon gezellig, maar door dat twee keer ingrijpen wordt het nu ongezellig en is de Wereldfietser een lid kwijt.
Met jouw stelling: "Kom op mensen, we zijn hier toch om van elkaar te leren, elkaar te informeren en omdat we allemaal van fietsen houden?" ben ik het volkomen mee eens
Laten de morderatoren wel dan wel daadwerkelijk ingrijpen, wanneer dat nodig is. Dan voorkom je deze onnodige discussies en verlies van leden. Let ook op de discussie van de afgelopen ledenvergadering, waar jij niet bij kon zijn. Wereldfietsers zijn nu eenmaal vaak onderweg.
De draad was men kwijt door de eerste verwijdering, die absoluut niet nodig was.

bert sitters schreef:De draad was men kwijt door de eerste verwijdering, die absoluut niet nodig was.
Dan zet je hem er toch gewoon nog een keer op Bert ?

Ik begin ook wel erg nieuwsgierig te worden naar dat bericht.

Wat mij nog het meeste stoort is dat er zonder opgaaf van reden wordt gehandeld. Ik weet het staat in de regelementen maar een kleine toelichting zorgt voor zo veel meer begrip! Dat men het nu als een slag in het gezicht ervaart kan ik volkomen begrijpen.
Overigens, waar is ons bestuurslid Marco de Wit? Naar mijn idee is hij toch degene die de lijnen moet uitzetten. Ik zie nu vooral menigen van moderators voorbij komen. Marco laat eens wat van je horen.

Op eens weet je het....

JE WORDT MODERATOR!

:lol:

Om een klein beetje meer duidelijkheid te verschaffen, wij als club moderators hebben zeer recentelijk een vergadering gehad (met Marco) over de nieuwe regels voor het forum zoals deze zijn afgesproken op de ledenvegadering en hoe we deze toe passen. Die regels zijn niet voor niets afgesproken en wij als moderators hebben de (on)dankbare taak om deze te handhaven.
Bas

En om nog wat duidelijker te zijn...

nav dit topic is ook besloten om voortaan een reden op te geven van het sluiten/verwijderen van een topic.

En die reden is hier alsnog gegegen... nl dat meerdere mensen geklaagd hadden over het bewuste topic.

En nog wat duidelijker....

Dit is een beslissing geweest van het mod-team.

En nog het allerduidelijkst...

Marco heeft een zaak te runnen, dus zal wel niet elke minuut van de dag tijd hebben om alle berichten bij te houden... denk ik zo hoor...

En Froggy... solliciteer je hierbij?

[quote="fietsjunks"]
Dit is een beslissing geweest van het mod-team.
[/quote]

Moderator Frank weet van niets, zo zijn bericht boven (6e reactie)

Marco,

Als we zo door gaan ben ik echt bang dat zometeen niemand meer zin heeft om moderator te zijn, niemand meer zin heeft om te posten, niemand meer zin heeft in de site te bezoeken.......

Laten we eens wat positiever zijn. Ik vind het een geweldig forum waar ik veel info vandaan kan halen. Het lijkt me ook levendig dat er soms wat onenigheid is, maar benader iedereen iig een beetje positief

Overigens doen de moderators erg hun best, ze luisteren altijd naar de feedback die we geven etc.

Het is een vereniging, iedereen doet alles vrijwillig........