Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 12 taaie wereldfietsers in het Land van de glimlach - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

12 taaie wereldfietsers in het Land van de glimlach

Iedereen de groeten en een hele fijne reis!!!! Ben wel een beetje jaloers...

Chanouk

Afbeelding
Bert op zoek naar een cadeautje voor Rene zijn verjaardag in Chiang Mai (grapje Rene)

Afbeelding
Miss Thailand

De groeten van de 12 thaaie fietsers, iedereen heeft het hardstikke naar de zin.

Ha die Thailandgangers,

Als eerste natuurlijk: RENE NOG VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!
50, heb ik gehoord... of mocht ik dat niet zeggen... :lol:

Ik heb van te voren al vernomen dat het een bijzondere reis zou worden, met vele extra's. Ik kan dan ook niet wachten op alle foto's en hoop zelfs op een presentatie. Zou dat gaan lukken voor de Nieuwjaarsbijeenkomst?

Maar voor nu, geniet van de reis!!!!

Groet, Rena :wink:
Hallo Bompa (Hein)

Hannah hier,

Ik mis je wel al hoor, vandaag bij oma geweest en je was er niet, nu kon ik met niemand fietsen, ik kijk al uit naar je terugkomst hoor (en naar een souveniertje, hihi)

Kusje Hannah

Wat een leuke berichten! René gefeliciteerd met je verjaardag. (beter laat dan nooit). Hopelijk heb je toch een leuk kado gehad en niet dat Bert die al bij voorbaat had ingepikt. ;-)

En Superoma goed van je die veroverde plek op die thaise berg.
Fietsers nog heel veel plezier. Lijkt me super gezellig daar.
Ik verheug me op jullie dialezing.

De WF markt in Rotterdam was ook super gezellig met een heerlijke indiase maaltijd als afsluiting.
Groeten
Gudy
Leuk om te lezen dat mijn moeder de berg nog opkomt. Wel voorzichtig met haar zijn! Veel plezier. Eduard (zoon Nel) :lol:
Rene schork zich het lamlazerus: hij reed over een plotseling overstekende slang. Gelukkig hebben zijn banden en zijn kuiten geen snakebite opgelopen.
Harm is goede maatjes met de Thaise politie. hij wordt zelfs door de agenten uitgenodigd op de koffie: en koffie bij de politie is gratis. We zijn het gebergte uit en hoeven niet meer te zwoegen en te zweten tegen de gemene hellingen, maar helaas missen we de spectaculaire afdalingen.
Het grootste nadeel is de hitte die om ons heensloeg toen we de koele bergen uitwaren.
De groep was een beetje boos op mij, want ik had gewaarschuwd dat het vandaag een beetje saai zou kunnen overkomen na de bergen op de rechte wegen door het laagland. De groep genoot echter van het Thaise leven op en rond de rijstvelden.
We zijn nu in het historische Sukhothai. Diverse dames van de groep gaan vanavond voor een Thaise massage. En nu maar afwachten in welke gelegenheid ze terecht komen.
Het is hier genieten van al het natuurschoon van Thailand. We hebben inmiddels wat bergen achter ons en fietsen nu door een landbouwgebied. Ook hier is van alles te zien voor wie het zien wil: Een veemarkt met vooral Brahmaanse koeien en stieren, Rijstvelden in alle stadia van groei, Suikerrietvelden soms wel kilometers lang, Een hele familie die een poel leegpompt om het land te bevloeien en metteen de vis te vangen, en natuurlijk de oude stad old Sukhothai.

Hi Eduard, je moeder is in goed handen. Met een stel wereldfietsers als gezelschap, kan het niet anders.

Tijdens de buitenlandtocht van 2005 in Nice e.o. fietste ze ook al menigeen voorbij. Ik zie me nog vloekend en tierend met de fiets in m'n hand bergop lopen omdat fietsen niet meer ging, terwijl jou moeder die vele jaartjes ouder is dan ik, rustig en beheerst bleef trappen en fietsend boven kwam.

Groet, Rena :wink:

Hoi Allemaal, We genieten enorm. De tempels waren schitterend, en ze heel veel aan het opbouwen voor het feest van 24 november, dat hier groots wordt aangepakt. Het Tempelcomplex wordt door de meesten bezocht per fiets. Er staan er hier duizenden te huur.
Gisteren was er een soort processie, waar onder andere gebeden werd voor beter weer. Vanmorgen was het gelijk stralend en de temperatuur liep gelijk van 25 graden op naar 35.
Hier in dit internetcafe is het stikdruk met allemaal scholieren, die spelletjes doen. De plaatselijke hobby denken wij.
Het eten is hier heerlijk, als het lukt om het niet te heet te krijgen. Groetjes van Nel en Anita M.

Hallo Thailand-fietsers!
Nog eens een berichtje van het thuisfront.
Alles goed met jullie? Kan iedereen nog goed volgen met het fietsen?
Ik hoop dat jullie het heel goed hebben ginder maar ik twijfel er niet aan!
Papa (Hein), zet ook eens een berichtje op dit forum als je kunt, we zijn benieuwd om wat van je te horen.
Groetjes en tot ziens!
Het amusement nog allemaal !
Groetjes van Leen -x-
Beste allemaal,

Vandaag was de tweede warme dag. Zo'n 35 graden in de schaduw. We zijn al vroeg vertrokken om de warmte voor te blijven. Na 10 km drukke weg vonden we een weggetje langs de rivier de Yom. Hier overviel ons de rust en de stilte. Deze rivier zijn we over dit weggetje wel 50 km gevolgd. Slangen, leguanen en kikkers schoten soms voor onze wielen weg. Omdat het nu warmer is dan de algelopen dagen zien we steeds meer vlinders in de mooiste kleuren. Gele, witte, maar ook grote met veel bonte kleuren en soms een enkele zwarte. De weg was over het algemeen een goed te fietsen zandpad. Hier en daar heeft de rivier goed huis gehouden in de algelopen regentijd en is de weg gedeeltelijk weggeslagen. Dan is er, soms wel een paar kilometer niet meer dan een smal zandpaadje. De rivier wordt regelmatig overspannen door een hangbrug voor fietsers en bromfietsers. Zo zijn we regelmatig gewisseld van de linker naar de echter kant van de rivier. In stalletjes langs de weg tref je allerlei vruchten aan waar je het bestaan nooit kunt vermoeden. Meestal zijn ze zoet maar altijd vergeet je de onuitspreekbare naam van die nieuwe vrucht.

Houdoe.

Dag Hein,
lukt het allemaal op die fiets?
Prachtig zeker, neem veel foto's hé
Groetjes uit een regenachtig Belgie
hilde
liefste bompa heintje,

we missen je hier allemaal hoor. ik zal heel blij zijn dat je terug met mij komt spelen.
laat eens wat van je horen hé.
nu oma ook weg is weten we niet echt waar naartoe... xxx lisa (en anneke)

Hey wereldreizigers!.

Afgelopen zondag was natuurlijk de wereldfietsermarkt in Rotterdam. Een groot succes en achteraf een lekker etentje zoals gebruikelijk.
Gijs miste blijkbaar zijn pa en ma zo erg dat hij het maar op een drinken gezet heeft die avond. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal nog veel plezier daar in Thailand.

Richard
Hoi Hennieta en de rest,
Leuk jullie ervaringen te lezen en toch een beethe spijt dat ik niet ook ben meegegaan.
Heerlijke temperaturen hoor ik al, lekker warm!
Ben erg benieuwd naar de verhalen en de foto's!
Heel veel plezier
Gr. Marise

dag vrouwtje,kindertjes en kleinkindertjes in belgie,

met bompa gaat het goed hier in Thailand. Met die Hollanders valt het beter mee dan verwacht, daar moet je geen zorgen over maken.
Het fietsen valt goed mee alhoewel het vandaag best stijl en lastig was.
Op dit tempo kan ik het nog wel drie maanden volhouden, maar dan kent Hannah mij niet meer denk ik .Ze zeggen nu al dat ik zo zwart zie als een Thai.

veel groetjes van Bompa

Onze Bert heeft wel een goed oog voor hotels. De ene keer is het bij het "mannenstraatje", de andere keer liggen er condooms, vervolgens een hotel met een bijbel en ook nog eentje waarbij er wel erg jonge meisjes aan het dansen waren.
Hij zorgt verder erg goed voor ons, de route is mooi het is in tegenstelling tot bij jullie hier erg warm, met een stralende zon met af en toe wind. :roll:
Groetjes van Anita en Nel.

renaw schreef:Hi Eduard,.......Tijdens de buitenlandtocht van 2005 in Nice e.o. fietste ze ook al menigeen voorbij. Ik zie me nog vloekend en tierend met de fiets in m'n hand bergop lopen omdat fietsen niet meer ging, terwijl jou moeder die vele jaartjes ouder is dan ik, rustig en beheerst bleef trappen en fietsend boven kwam.Groet, Rena :wink:
@ Rena en Edward >> Tja zo'n zelfde ervaring had ik in Engeland. Het was Superoma Nel die me op de been (fiets?!) hield als ik het moeilijk had. Zo van potverdorie het lukt haar ook dus dan moet ik het met mijn 39 lentes ook kunnen. :wink:

Harm, Bert, Rene, Nel en alle anderen die ik helaas niet persoonlijk ken.....
Ga maar even door met ons lekker te maken met jullie avonturen, terwijl wij hier in de koude achter zijn gebleven. Genieten maar jongens!
Zal ik het ook over een maandje in Marokko doen wanneer jullie weer thuis zijn :wink:


Blanche
Thailand, Chatra Chan, 35 graden, zonning.

Normaal fietsen we in kleine groepjes maar vandaag hebben we een keer in een grotere groep gefietst. Met deze groep streken we neer in een stalletje om koffie en thee te drinken. Het dorp liep uit om ons te begroeten en onze fietsen te bewonderen. Met handen-en-voeten en steenkolen Engels is na een tijdje wel duidelijk waar we vandaan komen en hoe we reizen. Na 3 kwartier moeten we 40 Bath afrekenen, dat is ongeveer 85 eurocent. (Met zijn allen).
90 km gefietst met een pittige klim. Onderweg weer veel vriendelijke mensen. Kinderen die naar ons roepen en volwassen die toeteren en zwaaien. Een pilsje, geen probeem, ga zitten. Iemand springt op een brommer en 5 minuten later is er koud bier. We leven hier als Boeddha in Thailand en blijven nog even hier.

Houdoe