Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping Gaz in NZ? - Forum Wereldfietser

Camping Gaz in NZ?

Hoi,

Een vraagje: zijn de blauwe campinggasjes gemakkelijk verkrijgbaar in Nieuw-Zeeland? Dank je!
Hartelijke groet,
Edwin van Olst

ik weet dat ze in Aus wel verkrijgbaar waren, ik verwacht datzelfde ook voor NZ
bij grote bouwmarkten heb ik ze meerdere malen gezien en vemoedt dat ze gewoon te koop zijn bij buitensportzaken.
mogelijk niet van het eigenlijke merk, maar dan wel van ander merk met zelfde vorm.

Zo ongeveer iedere camping heeft wel een keuken(tje) waar je kunt koken. Verder vond ik in de Op Pad 200/1 het volgende: Gastankjes: In Nieuw-Zeeland zijn gastankjes goed verkrijgbaar. Zeer gangbaar zijn de tankjes van Primus, Coleman en Kova, alle met dezelfde ventiel-schroefsluiting. Maar ook Camping Gaz (CV 270 met ventiel en het bekende doorpriktankje) is goed verkrijgbaar. Net als Coleman Fuel voor de benzinebrander. Zoek het echter vooral in de steden, want de dorpen onderweg stellen vaak niet veel voor.
Volgens mij is het er niet slechter op geworden. Al met al mag het dus geen groot probleem zijn.

Groet,
Robbert

Vooral de wegwerp variant met schroefventiel is erg populair en dus overal te krijgen. Heb je die hoef je je geen zorgen te maken.
Daarnaast is het éénpits kooktoestel met een gasbus erg populair, zo'n ding van 25x25cm die je dus niet op de fiets mee wil nemen. Andere varianten zul je echt moeten zoeken wil je ze al vinden.

Mocht je niet zo'n apparaat hebben met schroefventiel dan zou ik die vooral niet in NL aanschaffen maar in NZ naar The Warehouse gaan (iedereen weet waar je het over hebt als je het vraagt). Daar hebben ze voor 15 NZD (was in apr dit jaar) een compact brandertje op drie poten die je met slang op zo'n schroefventiel vast zet. Zo'n variant als ook bij benzinebranders gebruikelijk is.
Voor ongeveer zelfde prijs ook een lampje :), zonder glas (met RVS gaas) dus blijft nog heel ook in de tas.

Beste Franck, Eliart en Torching Vark,

Zeer hartelijk dank voor de informatie.
Groet,
Edwin