Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 365dagen goed verzekerd weg met doorlopende reisverzekering? - Forum Wereldfietser

365dagen goed verzekerd weg met doorlopende reisverzekering?

Op zoek naar een geschikte reisverzekering voor 4 maanden fietsen in Azie kwam ik uit op de special ISIS, Elvia en Europese lang op reisverzekeringen ik ben dan rond de 142.25-210 euro kwijt.

Toevallig keek ik ook even bij de Ohra doorlopende reisverzekering deze is
geldig voor reizen tot 365 dagen en goedkoop 75 euro voor basispakket+geneeskundige kosten+geld+ongevallen.

De delta loyd doorlopende reisverzekering is vergelijkbaar en nog goedkoper. (en nog extra korting via Joho)

Heeft iemand ervaring met deze doorlope reisverzekeringen op verre fietsreizen?
Zie ik iets over het hoofd waardoor ik toch bij Special Isis ed uit hoor te komen?

Jan-Willem

Ik zou wel heel goed de polisvoorwaarden nalezen. Dan zie je bij Ohra bijv. onder geneeskundige kosten:
Polisvoorwaarden Permanente Reisverzekering Ohra schreef:Voorwaarde is dat de verzekerde rechten kan ontlenen aan een in Nederland gesloten
ziektekostenverzekering. Het recht op vergoeding geldt uitsluitend voor die kosten die vanwege toepassing van een eigen risico, een vergoedingsmaximum dan wel enigerlei uitsluiting of beperking, anders dan een regeling ter zake van dubbele verzekering (ook wel samenloop van verzekering genoemd) niet uit hoofde van de hiervoor bedoelde
ziektekostenverzekering worden vergoed.
Kortom je moet in Nederland een zorgverzekering hebben met werelddekking in het basispakket of in een aanvullende verzekering.

Alle (de meeste?) doorlopende reisverzekeringen kennen een vergelijkbare voorwaarde.

Ben

doorlopende reisverzekering of geschikte reisverzekering = er een werelddekking of een alleen voor Europa?
Ja ik zoek werelddekking voor mijn reisje Azie.
Dit geven deze verzekeringen allemaal.

En ja mijn nederlandse ziektekostenverzekering geeft wereld dekking (tot 200% nederlands tarief, de extra kosten moeten door reisverzekering worden opgevangen).

Ik duik nog even in verschillen rechtsbijstand en aansprakelijkheid, maar ben er nog niet uit.

Hoi JW,


een keer per jaar geven wij een boekje uit voor fietsers die een wereldreis willen maken. Daar staat ook het e.e.a. in over verzekeringen.
Aangezien het nu ' uitverkocht' is, heb ik het integraal op onze website gezet. (En ja 'uitverkocht' tussen aanhalingstekens, want het boekje kost eigenlijk alleen maar geld . :lol: )

In maart oganiseren wij weer een avond voor toekomstige wereldfietsers en dan komt de nieuwste editie uit.

Groetjes,

Eric

Eric Schuijt schreef:Hoi JW,


een keer per jaar geven wij een boekje uit voor fietsers die een wereldreis willen maken. Daar staat ook het e.e.a. in over verzekeringen.
Aangezien het nu ' uitverkocht' is, heb ik het integraal op onze website gezet. (En ja 'uitverkocht' tussen aanhalingstekens, want het boekje kost eigenlijk alleen maar geld . :lol: )

In maart oganiseren wij weer een avond voor toekomstige wereldfietsers en dan komt de nieuwste editie uit.

Groetjes,

Eric
En de link er naar toe is ??

http://www.vakantiefietser.nl/px/prakti ... er2007.pdf

Ja dat klopt, maar als ik een directe link in een bericht plaats naar iets op mijn site, wordt de link verwijderd wegens de nieuwe censuur regels. Of nog erger, zoals laatst, dan zet de webmaster of een van zijn kornuiten de gehele inhoud wat achter mijn link staat op dit forum. :lol:
Dat haal ik er dan weer vanaf want dat is gewoon schending van het copyright. Ik heb hier overigens al een vraag over gesteld maar nog geen antwoord op gehad. :cry:
Ik heb een jaar-doorlopende reisverzekering bij de ANWB. Heb vorig jaar een gereedschapstasje verloren in Italië (losgeraakt van onder het zadel) en ik kreeg het volledige aankoopbedrag uitgekeerd. Ben tevree mee.