Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvervoer en hotel - Forum Wereldfietser

fietsvervoer en hotel

Beste collegafietsers,

Volgende week arriveer ik rond 1:30 in Chennai, Zuid India. 's nachts dus. Te laat om nog vermoeid ergens heen te fietsen. Weet iemand een redelijk hotel in Chennai dat een ophaalservice heeft, zodat ik kan worden opgehaald vanaf het vliegveld met de fiets? Zo vermijd is lastige onderhandelingen met de taxichauffeur en een nachtelijke rit in een dan nog onbekend land.

Bedankt,
Cor

Wij hebben ons in januari naar het Sea Breeze Hotel in Mamallapuram laten brengen, Als je het mij vraagt, zit je daar heel wat beter dan in de grote stad Chennai, en het is maar een half uurtje langer rijden. Mamallapuram is een vrij toeristisch, maar leuk bad- en vissersplaatsje waar je prima een dagje kunt acclimatiseren voordat je gaat fietsen. Je zou kunnen proberen te reserveren, maar er zijn daar zoveel hotels dat het zeker geen probleem zal zijn een kamer te vinden, ook 's nachts niet.
Over die taxi zou ik me niet druk maken, want op de luchthaven is een loket voor de taxiservice waar je voor een vaste prijs taxivouchers kunt kopen dus je hoeft niet te steggelen met de chauffeur. Je kunt op de luchthaven ook pinnen; er is een geldautomaat. Ook in Mamallapuram is een geldautomaat.
Veel plezier in Zuid-India, je kunt daar fantastisch fietsen. Zie het reisverslag op onze website.

Hoi Peter,

Even voor mijn begrip; je bent [/b]met[/b] de fiets (of misschien zelfs met 2 fietsen) in de taxi naar Mamallapuram gereden? Ik dacht dat de Indiase taxis nogal klein waren. Maar goed, ik ben er niet geweest, slechts op de televisie wat straatbeelden van India gezien.

Groeten, Cor

Nee want Emirates had onze twee fietsen op Dubai laten staan, dus die werden later gebracht, maar volgens mij zijn de taxi's groot genoeg om een fiets in of op te vervoeren en mochten ze moeilijk doen, dan zal een adekwate fooi zeker wonderen verrichten... Zorg dus dat je wat rupees hebt.
Hoi Peter,

Bedankt voor je antwoord, het lijkt me inderdaad goed om meteen door te gaan naar Mamallapuram.
Nog een paar vragen:
- heb je nog regen gehad gedurende je trip in Zuid-India;
- is het erg koud in de bergen, of kan ik me wel warm houden met een fietstrui en een fleece? M.a.w. moet ik m'n jas meenemen?
- zijn er ook in de kleinere plaatsen hotels?

Alvast bedankt!

Groeten, Cor

Hoi Cor,

De bergen van Zuid India zijn te doen met een fleece. Mischien is een regejasje ook handig. Was er niet met de fiets maar heb wel de temperatuur gevoeld. :wink:

Toen wij er waren zo'n 10 jaar terug waren er volop overnachtingsmogelijkheden ...maar wij zijn niet in de hele kleine plaatsjes geweest.

Heel veel plezier, Zuid India is inmens mooi. Tamil Nadu voor de tempels én Kerala voor de natuur. En vergeet niet het lekkere (vegatarisch en vis) eten niet! Ook belangrijk voor een fietser.

Hoor graag hoe het je bevalt op de fiets....laat je het nog weten?

Blanche
Corr schreef:Hoi Peter,

Bedankt voor je antwoord, het lijkt me inderdaad goed om meteen door te gaan naar Mamallapuram.
Nog een paar vragen:
- heb je nog regen gehad gedurende je trip in Zuid-India;
- is het erg koud in de bergen, of kan ik me wel warm houden met een fietstrui en een fleece? M.a.w. moet ik m'n jas meenemen?
- zijn er ook in de kleinere plaatsen hotels?
Wij waren de hele maand januari daar en geen druppel regen gehad, maar in de bergen kan het zeker wel regenen in die tijd. Het was in het algemeen heerlijk fietsweer, niet te heet en steeds wind mee... (de wind waait van noord naar zuid dan).
Hoog in de bergen, boven 1500 m, kan het zeker behoorlijk koud zijn 's nachts maar het lijkt me overdreven daar een jas voor mee te nemen. Wij zijn tot 1200 m geweest (Kumily) en daar was een dunne trui ruim voldoende 's avonds.
Er zijn heel veel hotels op de gekste plaatsen en de goede kwaliteit ervan was een van de verrassingen van onze reis. Op een redelijke dagafstand van elkaar zul je zeker hotels vinden, elke redelijk grote provincieplaats heeft er diverse ((de Lonely Planet south India is prima hiervoor) natuurlijk niet in kleine dorpen die niet aan een grote weg liggen maar zelfs daar zul je als de nood aan de man komt nog wel een slaapplaats vinden want de mensen zijn erg gastvrij. De route zoals die bij de reisverslagen op onze website staat is goed te doen in een maand en geeft een prima indruk van dit deel van India.
Vergeet niet de kaart South India van Rough Guides mee te nemen, daar staan veel meer kleine wegen op dan op de Nelles kaart!

Mijn ervaring is dat de Rough guide vaak meer info geeft over kleine plaatsjes. Handig dus voor fietsers!