Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TKA Koga Miyata Randonneur - Forum Wereldfietser

TKA Koga Miyata Randonneur

Koga Miyata Randonneur 2003 herenfiets. Framehoogte: 57 cm. Kleur: zwart. Een jaar of twee geleden met wereldfietserplannen tweedehands gekocht voor 700 euro maar door omstandigheden is het er helaas nooit van gekomen. De fiets heeft altijd onder de carport gestaan. Helaas heeft mijn jongere broer de handlebar van zijn fiets een keer argeloos op de bovenbuis van de Koga gepositioneerd met als resultaat enkele krassen op die lokatie. Daarnaast is hij echter nog in prima staat. Hij zal voor de verkoop bovendien nog een grondige onderhoudsbeurt krijgen. Prijs: 400 euro. Een prikje voor een fiets van wereldformaat. Foto's volgen nog.

ik zou wel erg geinteresseerd zijn, eventueel inderdaad fotos op mail of zo (ben ook van Belgie)

ook ik heb eventueel intresse, maar ik zou 'm wel eerst willen proberen. Probleem is dat ik pas eind jan weer in NL(/europa) ben.

Foto's (eindelijk):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/img]

Dag Johan,
is deze fiets nog te koop. Zo ja: ik ben héél erg geïnteresseerd!
Laat je me iets weten via deze site of per mail (ik heb je reeds gemaild)?
Bedankt!
Johan Van Gompel schreef:Koga Miyata Randonneur 2003 herenfiets. Framehoogte: 57 cm. Kleur: zwart. Een jaar of twee geleden met wereldfietserplannen tweedehands gekocht voor 700 euro maar door omstandigheden is het er helaas nooit van gekomen. De fiets heeft altijd onder de carport gestaan. Helaas heeft mijn jongere broer de handlebar van zijn fiets een keer argeloos op de bovenbuis van de Koga gepositioneerd met als resultaat enkele krassen op die lokatie. Daarnaast is hij echter nog in prima staat. Hij zal voor de verkoop bovendien nog een grondige onderhoudsbeurt krijgen. Prijs: 400 euro. Een prikje voor een fiets van wereldformaat. Foto's volgen nog.
Kleine correctie deze fiets is niet van bouwjaar 2003 ook niet van 2002 en ook niet van 2001 zie de site van koga (historie) en ik vermoed nog wel een paar jaar ouder gezien de remmen die op de fiets zitten.
zwartekees schreef:Kleine correctie deze fiets is niet van bouwjaar 2003 ook niet van 2002 en ook niet van 2001 zie de site van koga (historie) en ik vermoed nog wel een paar jaar ouder gezien de remmen die op de fiets zitten.
Dat maakt de fiets hoogstends beter, koga maakte in die tijd uitstekende fietsen. En als de versnellingen 3x8 ipv 3x9 zijn is dat voor de butgetbewuste koper meer een voordeel dan een nadeel. Minder vind ik dat op foto 1 het zadel nat is. Is de fiets vaker in zijn geheel nat gepoetst, ook het stuur? Net als bij alle tweedehandsfietsen, oude en superjonge, goed nakijken op schade, gangbaarheid, speling en slijtage.
Leon
Leon schreef:
zwartekees schreef:Kleine correctie deze fiets is niet van bouwjaar 2003 ook niet van 2002 en ook niet van 2001 zie de site van koga (historie) en ik vermoed nog wel een paar jaar ouder gezien de remmen die op de fiets zitten.
Dat maakt de fiets hoogstends beter, koga maakte in die tijd uitstekende fietsen. En als de versnellingen 3x8 ipv 3x9 zijn is dat voor de butgetbewuste koper meer een voordeel dan een nadeel. Minder vind ik dat op foto 1 het zadel nat is. Is de fiets vaker in zijn geheel nat gepoetst, ook het stuur? Net als bij alle tweedehandsfietsen, oude en superjonge, goed nakijken op schade, gangbaarheid, speling en slijtage.
Leon
Het gaat mij er alleen om dat hij die fiets te koop aanbied en een vals bouwjaar opgeeft waardoor die fiets eigelijk veel minder waard is.
En wat mij ook nog opvalt deze fiets heeft nog een roldynamo en deze zijn al vele jaren niet mer te koop en dit weet ik uit eigen ervaring want ik heb zelf ook een koga randoneur met deze remmen en een roldynamo en het bouwjaar van mijn fiets is 1994.
Een belletje naar Koga en je geeft het framenummer en vraagt van welk bouwjaar is deze fiets en ze zoeken het zo voor je op.
zwartekees schreef:Het gaat mij er alleen om dat hij die fiets te koop aanbied en een vals bouwjaar opgeeft waardoor die fiets eigelijk veel minder waard is.
En wat mij ook nog opvalt deze fiets heeft nog een roldynamo en deze zijn al vele jaren niet mer te koop en dit weet ik uit eigen ervaring want ik heb zelf ook een koga randoneur met deze remmen en een roldynamo en het bouwjaar van mijn fiets is 1994.
Een belletje naar Koga en je geeft het framenummer en vraagt van welk bouwjaar is deze fiets en ze zoeken het zo voor je op.
Het is natuurlijk niet netjes om een bouwjaar fout op te geven, en als het er tien jaar naast zit dan is dat te veel. Anderzijds is een bouwjaar voor een vakantiefiets nogal irrelevant. Ik zie liever een fiets van 10 jaar oud die nog erg goed is, dan een van een half jaar die een half jaar afgeragd en verwaarloosd is.
Omdat ik in Maastricht woon kom ik ook regelmatig in Beglië en zie daar veel fietsen die een allegaartje zijn van onderdelen. Het monteren van allerlei onderdelen op allerlei fietsen gebeurt in Nederland ook wel, maar in België is het soms tot een sport verheven. Dus ik sta er niet van te kijken dat in België Koga's van een paar modeljaren oud via de handel verkocht worden met roldynamo's die veel ouder zijn dan de fiets.
Alles bij elkaar geldt voor elke fiets, zelfs voor een nieuwe fiets in een Nederlandse winkel, dat je koopt wat je ziet en niet wat de man of vrouw zegt wat het is.
Leon

mwoa mwoa als belg moet ik protesteren :D :D

ergens ehb je wel gelijk hoor, als ik mijn fiets binnen breng moet ik exact zeggen wat er moet gebeuren, dus niet "zet er goede pedalen op" maar zet DIE pedalen er op eigen ervaring...

vandaar dat ik tegenwoordig alles zelf doe, mijn volgend frame koop in nederland en onderdelen in duitsland :P
Leon schreef:
zwartekees schreef:Het gaat mij er alleen om dat hij die fiets te koop aanbied en een vals bouwjaar opgeeft waardoor die fiets eigelijk veel minder waard is.
En wat mij ook nog opvalt deze fiets heeft nog een roldynamo en deze zijn al vele jaren niet mer te koop en dit weet ik uit eigen ervaring want ik heb zelf ook een koga randoneur met deze remmen en een roldynamo en het bouwjaar van mijn fiets is 1994.
Een belletje naar Koga en je geeft het framenummer en vraagt van welk bouwjaar is deze fiets en ze zoeken het zo voor je op.
Het is natuurlijk niet netjes om een bouwjaar fout op te geven, en als het er tien jaar naast zit dan is dat te veel. Anderzijds is een bouwjaar voor een vakantiefiets nogal irrelevant. Ik zie liever een fiets van 10 jaar oud die nog erg goed is, dan een van een half jaar die een half jaar afgeragd en verwaarloosd is.
Omdat ik in Maastricht woon kom ik ook regelmatig in Beglië en zie daar veel fietsen die een allegaartje zijn van onderdelen. Het monteren van allerlei onderdelen op allerlei fietsen gebeurt in Nederland ook wel, maar in België is het soms tot een sport verheven. Dus ik sta er niet van te kijken dat in België Koga's van een paar modeljaren oud via de handel verkocht worden met roldynamo's die veel ouder zijn dan de fiets.
Alles bij elkaar geldt voor elke fiets, zelfs voor een nieuwe fiets in een Nederlandse winkel, dat je koopt wat je ziet en niet wat de man of vrouw zegt wat het is.
Leon
Jou sugestie klopt niet als je goed naar de foto kijkt zie je op de zitbuis een hendel en met deze hendel laat je de roldynamo op het wiel zakken.
Dit kun je niet even zomaar monteren deze bevestiging zit gepuntlast op het frame.
Leon schreef:En als de versnellingen 3x8 ipv 3x9 zijn is dat voor de butgetbewuste koper meer een voordeel dan een nadeel.
Leon
Misschien zitten er slechts 3x7 versnellingen op. Als ik kijk naar de cantilever remmen kan het best een Koga van begin/midden jaren 90 zijn...
zwartekees schreef:
Johan Van Gompel schreef:Koga Miyata Randonneur 2003 herenfiets. Framehoogte: 57 cm. Kleur: zwart. Een jaar of twee geleden met wereldfietserplannen tweedehands gekocht voor 700 euro maar door omstandigheden is het er helaas nooit van gekomen. De fiets heeft altijd onder de carport gestaan. Helaas heeft mijn jongere broer de handlebar van zijn fiets een keer argeloos op de bovenbuis van de Koga gepositioneerd met als resultaat enkele krassen op die lokatie. Daarnaast is hij echter nog in prima staat. Hij zal voor de verkoop bovendien nog een grondige onderhoudsbeurt krijgen. Prijs: 400 euro. Een prikje voor een fiets van wereldformaat. Foto's volgen nog.
Kleine correctie deze fiets is niet van bouwjaar 2003 ook niet van 2002 en ook niet van 2001 zie de site van koga (historie) en ik vermoed nog wel een paar jaar ouder gezien de remmen die op de fiets zitten.
Deze fiets is inderdaad veel ouder, er zit een gewoon stuur op en geen vlinderstuur. Ik vind 400 euro dus erg veel gevraagd.
zwartekees schreef: En wat mij ook nog opvalt deze fiets heeft nog een roldynamo en deze zijn al vele jaren niet mer te koop en dit weet ik uit eigen ervaring want ik heb zelf ook een koga randoneur met deze remmen en een roldynamo en het bouwjaar van mijn fiets is 1994.
Ik had een Randoneur uit 2000, deze had als laatste jaar een roldynamo.
Heerlijke fiets overigens...

Als deze fiets inderdaad in goede staat is, dan heb je er een veel betere vakantiefiets aan dan wat je voor het dubbele nieuw van Gazelle of Batavus koopt. En een vlinderstuur is wat mij betreft eerder een minpunt dan een aanbeveling, maar smaken verschillen hierin.
Wim
olafdj schreef:
zwartekees schreef: En wat mij ook nog opvalt deze fiets heeft nog een roldynamo en deze zijn al vele jaren niet mer te koop en dit weet ik uit eigen ervaring want ik heb zelf ook een koga randoneur met deze remmen en een roldynamo en het bouwjaar van mijn fiets is 1994.
Ik had een Randoneur uit 2000, deze had als laatste jaar een roldynamo.
Heerlijke fiets overigens...
Ik heb ook een randonneur uit 2001/2002 met ook een roldynamo, die doe je met een hengeltje naar beneden en dan gaan je lichten aan. Tegenwoordig gaat dat op sensor en gaan de lichten aan als het donker word geloof ik. Maar welk jaar het vlinderstuur er op is gezet weet ik eigenlijk niet? Ergens midden jaren negentig denk ik. Op de foto van de aangeboden randonneur zit nog een gewoon stuur dus deze is niet echt jong meer.
zwartekees schreef:
Johan Van Gompel schreef:Koga Miyata Randonneur 2003 herenfiets. Framehoogte: 57 cm. Kleur: zwart. Een jaar of twee geleden met wereldfietserplannen tweedehands gekocht voor 700 euro maar door omstandigheden is het er helaas nooit van gekomen. De fiets heeft altijd onder de carport gestaan. Helaas heeft mijn jongere broer de handlebar van zijn fiets een keer argeloos op de bovenbuis van de Koga gepositioneerd met als resultaat enkele krassen op die lokatie. Daarnaast is hij echter nog in prima staat. Hij zal voor de verkoop bovendien nog een grondige onderhoudsbeurt krijgen. Prijs: 400 euro. Een prikje voor een fiets van wereldformaat. Foto's volgen nog.
Kleine correctie deze fiets is niet van bouwjaar 2003 ook niet van 2002 en ook niet van 2001 zie de site van koga (historie) en ik vermoed nog wel een paar jaar ouder gezien de remmen die op de fiets zitten.
Wat is het framenummer?
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7603
JohanB schreef:
zwartekees schreef:
Johan Van Gompel schreef:Koga Miyata Randonneur 2003 herenfiets. Framehoogte: 57 cm. Kleur: zwart. Een jaar of twee geleden met wereldfietserplannen tweedehands gekocht voor 700 euro maar door omstandigheden is het er helaas nooit van gekomen. De fiets heeft altijd onder de carport gestaan. Helaas heeft mijn jongere broer de handlebar van zijn fiets een keer argeloos op de bovenbuis van de Koga gepositioneerd met als resultaat enkele krassen op die lokatie. Daarnaast is hij echter nog in prima staat. Hij zal voor de verkoop bovendien nog een grondige onderhoudsbeurt krijgen. Prijs: 400 euro. Een prikje voor een fiets van wereldformaat. Foto's volgen nog.
Kleine correctie deze fiets is niet van bouwjaar 2003 ook niet van 2002 en ook niet van 2001 zie de site van koga (historie) en ik vermoed nog wel een paar jaar ouder gezien de remmen die op de fiets zitten.
Wat is het framenummer?
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7603
Zou ik even moeten opzoeken, misschien stomme vraag maar waar kan ik deze eigenlijk vinden?
Debsterr schreef:Zou ik even moeten opzoeken, misschien stomme vraag maar waar kan ik deze eigenlijk vinden?
Onder het bracket (trapas) waarschijnlijk.
Johan
Debsterr schreef:
Ik heb ook een randonneur uit 2001/2002 met ook een roldynamo, die doe je met een hengeltje naar beneden en dan gaan je lichten aan. Tegenwoordig gaat dat op sensor en gaan de lichten aan als het donker word geloof ik. Maar welk jaar het vlinderstuur er op is gezet weet ik eigenlijk niet? Ergens midden jaren negentig denk ik. Op de foto van de aangeboden randonneur zit nog een gewoon stuur dus deze is niet echt jong meer.
Mijn Randonneur is van '97 met vlinderstuur. Maar dat model is echt ouder dan het hier getoonde model. Het zou mij niet verbazen als dit model van 99 - 2000. Mijn vrouw heeft een fiets in dezelfde kleurstelling en is volgens mij ook van die periode...