Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht

Dag Winterwereldfietsers,

Ik ben me al weken aan het voorbereiden voor de wintertrektocht van volgende week:

eet al weken diepvries maaltijden :P

eet veel ijsjes :wink:

drink zelfs koffie met ijsblokjes :lol:

slaak af en toe een ijselijke gil :oops:


Maar ijs en sneeuw ......ho maar :evil:


Het lijkt meer op een fris najaar dan op een goeje ouwe oerhollandse winter.......

Nog even en ik kan m'n hele winteruitrusting weer uit de tassen halen. Zwembroek zal nog net niet nodig zijn, maar de bontmuts en de berevellen kunnen wel weer naar de zolder. 8)

Laten we hopen dat het weer toch nog iets winterser wordt, wel zo leuk.

He ijsberen tot volgende week. :!:

Groet

( een wat melige ) Jans

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Je kan proberen te fietsen met alleen je zwembroek aan, dan is het voor het gevoel misschien toch winter :)

(Stiekum hoop ook ik op winter tijdens de trektocht)

Mij te koud !!
Ben net koud terug uit Marokko :wink:

Maar wie gaat er wel mee?

hoi

Aangezien deze activiteit wel erg voor onze deur begint zullen we erbij zijn.


Groet
Joris en Stella
www.buurma.nl

Het is voor mij iets minder naast de deur (15 km fietsen en daarna 2 uur met de trein), maar ik kom zeker.

Ik kan kiezen:

trein ca 45 minuten

fietsen ca 2 uur

Winschoten - Groningen ca 40 km.
Laatst gedaan via LF9 en dan is het iets van 65 km. Was trouwens erg leuk. Ik heb weggetjes en paden gefietst waar ik het bestaan niet van wist.

Maar de 25e kom ik op de fiets.

Groet

Jans

Als rasechte winterfietser :lol: ga ik alleen mee als het koud is, dus GEEN regen... Maar als doorgewinterde groninger moet ik eigenlijk wel mee bikkelen!

Als het met de temperatuur zo doorgaat kunnen we inderdaad in zwembroek op de fiets. javascript:emoticon(':evil:')
Evil or Very Mad
Hoi, Hoi,

Zoals het nu lijkt ben ik ook van de partij.
Voor mij ook wel heel dichtbij, vanuit Zuidbroek ca. 24 km naar Groningen, dus da's geen excuus.

Groet,

Sietse

Ik verheug me enorm op de wintertrektocht. Mijn rug heeft me twee maanden van de fiets gehouden. Ben benieuwd of het weer lukt, ik heb goede hoop.

Ik vertrek vrijdagochtend met de trein vanuit Amsterdam en wil graag (een stuk) samenreizen.

bikelike schreef:[...]Ik vertrek vrijdagochtend met de trein vanuit Amsterdam en wil graag (een stuk) samenreizen.
Ik neem waarschijnlijk de trein die om 10:20 uit Utrecht vertrekt en om 12:14 in Groningen aankomt, want die is rechtstreeks en bij die van een half uur later moet ik overstappen in Amersfoort.

Zo te zien wordt het droog maar winderig weer vrijdag en in het weekend!

http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=4348

Lekker uitwaaien dus!

Froggy schreef:Zo te zien wordt het droog weer vrijdag en in het weekend!

http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=4348
Zeggen ze in de UK :wink:
Veel plezier allemaal....ik ga naar het filmfestival in Rotterdam.
Ook leuk!

Blanche

Vandaag is het hier in Groningen prachtig weer, maar dit weekend heb ik toch een ander feestje.
Wim

@ Wim:

Zo prachtig, daar heb ik direct gebruik van gemaakt.
Eeen heerlijk rondje Oost Groningen. Kun je doen als vutter :)

Laten we hopen dat het weekend in elk geval droog is. De vooruitzichten zijn minder slecht dan enkele dagen geleden. Alleen wel een windje 6 op vrijdag. En 6 hier in 't noorden is ook echt 6 en vaak zelfs nog een tandje meer. Maar goed als 'maar droog is.

Heb weer getest met het aantal en de soort laagjes kleding. Ik heb een gigantische productie, hoe zeg je dat netjes............. gewoon zweet :oops:

Mijn vader zaliger zweette al als hij zelfs maar naar een schroevendraaier keek...........

Nu 1 thermisch onderhemd winteruitvoering ( Aldi) 1 dun fiets/runninghemd
met korte mouwen en een paar losse mouwtjes en daarover een dunne fleece zonder voering of laminaten.
Bij flinke tegenwind ( zeker na een 60 km) toch wel wat kil, maar bij thuiskomst inderdaad alles toch behoorlijk nat.
Minder kan bijna niet, dan heb je het vanaf de eerste kilometers koud.

Winddichte lagen al helemaal niet, dan ben ik drijf na 10 km.

Als het dan ook nog zou regenen.............. wat ik ook aantrek, maakt niets uit, alleen tegen de onderkoeling, anders kan ik net zo goed doorfietsen zonder regenkleding. ( nu Agu secco light en rainlegs)

Er zijn de laatste dagen al veel topics geschreven over jassen en regenkleding, dus die discussie is al bezig.

De grasvelden en landerijen staan hier en daar ook nogal onder water.........
onze campings? ..............zwemvest mee ?? :?:

Ach we zien wel, heb er veel zin aan,

tot vrijdag


Groet

Jans

Ga je met de trein naar Groningen en terug?

Komend weekend wordt er aan het spoor gewerkt............kijk even op de NS-site dan weet je hoe je op zaterdag vanuit het westen in Groningen kunt komen en ook niet onbelangrijk........op zondag weer terug.

http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... einverkeer>

Goede reis en tot vrijdag,
Annita

Ik ben mijn tassen aan het inpakken, en zal mij zaterdagmorgen bij de groep voegen.

Wie gaan er nog meer mee inmiddels?

Richard

hehe....gelukkig een onderwerp omhoog geschopt over fietsen :wink:

Heel veel plezier allemaal winterfietsers!!! :D

Blanche

Ik heb nu al spijt dat ik naar Sauerland ga om te wandelen. Volgende keer beter plannen. :oops:

Veel plezier allemaal en helaas geen foto's van mij deze keer :lol:

Groetje
Eric