Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uniglide - Forum Wereldfietser

Uniglide

Op de oude Uniglide cassettekransjes van mijn koga randonneur extra (1989, met deore XT) staat naast het aantal tandjes ook 'index' vermeld.
Van deze kransjes nu is de 21 versleten, maar de rest nog goed.
Wie weet (!) of alle (bijvoorbeeld shimano 600) Uniglide kransjes 21 ook goed passen in mijn geindexeerde 6-speed?
Er zijn via internet namelijk nog wel wat losse UG 21's te koop, maar daarvan weet ik niet of ze sowieso geschikt zijn. Zo verschilt de loop van de ketting bij de 'index'variant misschien van andere UG kransjes?

Een vraagje kortom voor de ouderwetse kenners met vieze handen.
Govert Pellikaan schreef:Op de oude Uniglide cassettekransjes van mijn koga randonneur extra (1989, met deore XT) staat naast het aantal tandjes ook 'index' vermeld.
Van deze kransjes nu is de 21 versleten, maar de rest nog goed.
Wie weet (!) of alle (bijvoorbeeld shimano 600) Uniglide kransjes 21 ook goed passen in mijn geindexeerde 6-speed?
Er zijn via internet namelijk nog wel wat losse UG 21's te koop, maar daarvan weet ik niet of ze sowieso geschikt zijn. Zo verschilt de loop van de ketting bij de 'index'variant misschien van andere UG kransjes?

Een vraagje kortom voor de ouderwetse kenners met vieze handen.
Volgens mij is de enige instinker bij UG tandwielen de kleinere sluitkrans bij Dura -ace naven

Ok, dank voor snelle reactie.

Govert

Govert,

Ik heb nog wel wat UG tandwielen liggen. Stuur maar een PBtje voor nader contact.

Wim